Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 438 ggr
zettan
0

GOD MORGON 21 NOV

god morgon på er alla

Då vart de Onsdag redadan, Hemskt vad veckorna går fort nuförtiden. Men de är väl bra i för sig =) ssitter här med min frukost macka och är såå trött. Ögonen går i kors känns det som. Hade velat sova ännu längre.
  Idag är de först jobbet som gäller. Sedan ska ja ut till pållarna. Jag har lovat att följa med tjejerna ut i skogen på en tur i mörkret idag. Så det får ja nog hålla tror ja =) Hoppas de inte regnar bara för då blir de inte kul.
  Sen får man ju inte missa bonde söker fru o kväll =)

ha en bra dag alla

Bofride
0

God Morgon!

Nyss hemkommen från jobbet. Min sambo fyller år idag så jag ska strax smyga in och gratulera.. Skrattande Sen får jag sova..

I eftermiddag är det stallet som gäller, sedan ikväll ska vi lyssna på Fredrik Lindström i Gävle (som present till sambon) Det ska bli roligt!

Hoppas ni får en riktigt bra dag! Nu ska jag försöka ta ton, hmm.. *harkel, harkel*

Malungstjej
0

Här i malung är det grått & trist & -2* kallt. Har nyss kört lilljäntan till skolan & sen hem för att hämta den större jäntan & sen köra henne till sin skola "puh" sen får jag äntligen tid att gå ut & snosa på mina underbara hästar & ge dom sin morgon ranson av mat.

SannaHolmgren
0

Godmorgon.   Nu är frukosten avslutad, nu ska jag ut i kylan och tvätta bilen. Sen ska jag sätta upp min 3vånings hängare för sele jag köpte igår. Hittade en i vår hästbutik igår o blev jätteglad. Precis en sån jag letat efter.  Tömkörning står sedan på schemat, nu har vi dragit igång träningen igen då vi ska låna vagn och åka på lucialångtur om några veckor.    Ha en bra dag.

maysod
0

God Morgon

Trist väder i dag. Sovit bara några timmar då jag hela natten legat och grubblat på hur man skulle kunna hjälpa ett par hästar till nya varaktiga hem. Egentligen har jag inget med dessa att göra men tycker det är så tragist att behöva slakta friska bra individer för att det inte finns hem till dom. Ägarna har bett om hjälp så ska verkligen försöka. Den ena är mycket körd och  riden, e. Furunäs Fernando u. Kompis Qvissla värd att visa på premiering. Nen andra e. Timothy v s Geerhof inte så mycket gjort med honom.

Skulle nåon vara intreserad  kontakta mig då, priset är lågt, men det är  bråttom.

Annars händer inte så mycket här. Var på Western Clinic i går kväll. Vilka lugna och stabila hästar de visade upp, härligt.

Milla
0

God morgon!
Blev väckt av Camilla idag,Vilket är en himla tur annars hade jag nog sovit ännu :-) hon kom för att hämta sitt diplom. Ska ta och köra hem till henne en dag.

Känns bättre idag då Zap går lite bättre på sitt ben, hoppas att den nya medicinen kan hjälpa honom.

Ska ta en tur till affären för att inhandla mer hundmat och sen ska jag inte göra ett dugg mer. Är fortfarande helt slut efter gårdagen. Dels för körningen och dels för Zaps skull. Än en gång har jag kommit på varför jag inte ska ha djur……….eller jo sköldpadda eller något sådant kan man ju ha för dom lever ju längeeeeeeee

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sasser
0

God middag!

Här råder det total blixthalka, överallt. Även på gruset på gårdsplan. Småregn i luften, en minusgrad..

Har gjort det jag skall i stallet. Har varit ut till en hästägare och id-kontrollerat och chipmärkt ett underbart vackert halvblodsföl. Så läckert sto, vill haaaaaaaaa…..

Ikväll blir det lungt, vi sov över i morse och då blir hela dagen ett kaos för mig:), i morgon bär det av mot Uppsala.

RebeckaSvensson
0

God middag!

Håller på att bli helt knäpp på den kursen som jag läser nu. Det är utan tvekan den tråkigaste jag har läst på väldigt länge. Föreläsaren vi har haft de senaste dagarna låter oss inte ha rast utan står lätt och babblar i flera timmar i sträck. Dessutom är han aldrig klar till vi ska ha middag utan håller över 15-20 minuter. I protest så går jag ändå 12 för jag måste hinna med att äta och jag orkar ändå inte lyssna längre.

En kompis håller på att försöka övertala mig till att sitta med i kårstyrelsen. Var väldigt inne på det förra året, men för tillfället känns det som jag har fått mer än nog av allt vad styrelser heter. Det är nog bättre att lägga tiden på att försöka plugga istället.

balotte
0

Varit en lugn dag för mej har bara gosat och jobbat lite med hästarna.

#4 Jag letar efter en som jag kan köra med eftersom mina är under inkörning, jag vet inte vad du bor men kanske hade tänkt och ha en på foder. Det stora problemet är att jag inte kan köra med släp, är under träning.Själv bor jag i Alvesta.

maysod
0

Hästen finns för närvarande hos oss i Grycksbo utanför Falun. Har just hämtat hem honom. Hen verkar vara lugn och trevlig, dock hingst. Han ser väldigt bra ut måste jag säga.

Puzzel
0

Godkväll alla glada, här är vi förkylda o hostar hela bunten så ungarna är hemma o röjer. Men idag fick de röja i stallet istället, Dennis fick köra Puzz och Rasmus o Tobias fick sitta på Smilla. Tur de är snälla bägge två. Tråkigt väder är det regnigt och kallt och så förbaskat mörkt. Vill ha lite snö nu så det blir ljusare ute. Ni får ha en bra dag ska ta det lite lugnt o softa nu har feber o ont i huvudet.