Böcker om shetlandsponnyn?
Någon som har tips om var jag kan få tag i böcker och/eller annan info här i Sverige? Ny shetlandsägare och vill gärna veta mer om rasens historia m.m.
Svenska böcker vet jag inte om det finns så många av…? Om du inte menar stamböcker förstås.
Jag har en bok (snarare häfte) som heter Shetland en Ridsport-bok av Torsten Jeppsson men det är nog den enda svenska jag har tror jag.
kolla på www.tradera.com
Brukar ploppa upp saker där
Jag kan varmt rekommendera två engelska böcker. "Shetland Ponies" av Valerie Russel och "Shetland Ponies from Shetland" av Margaret Hunter. Båda böckerna handlar till stor del om rasens historia. Vet ej om de finns att köpa i Sverige.

Torsten Jeppssons bok har jag hittat på biblioteket och läst. Russels och Hunters böcker vill jag ha tag i. Finns på Amazon i England, - men - rädd för att handla med kreditkort på nätet…..Får kanske vänta tills Halmstadtävlingarna, kanske finns nån som säljer böcker där. Tack för svaren i alla fall.
På SPSBS kan man köpa böcker!
Anna Hodson har skrivit en som heter Shetland Ponies som givits ut i två upplagaor
Douglas har skrivit en som heter The Shetland ponies och som ursprungligen gavs ut i början av 1900 talet.
A century of Shetlands gavs ut i samband med 100 års jubileumet i SKottland.
Maurice Cox har skrivit The Shetland Pony men som kan vara svår att få tag i.
Mr Dougal W h Dick har gett boken Marhswood Stud and Gletness Stud.
Polluxklubben har givit ut Shetland,boken om dom små hästarna skriven av Elin M Ellingsen 1990.
Lycka till i ditt letande efter litteraturen.

Anna Hodsons bok fanns iaf förut att köpa på Hästbokhandeln: www.hobbybokhandeln.com/hastbok/

Tack! Hodsons bok fanns på hobbybokhandeln.
Här kommer några böcker, jag vet inte alls var det är för några,men ..kolla läget
http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?FAST=Shetland+pony&FAST_VALUE=TITLE