Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett19-om-sajten
Läst 797 ggr
Miija
0

Ang. PM.

Är PM något sajtvärdar eller andra iFokus-arbetare kan läsa eller kan vi förlita oss på att de är våra helt privata meddelanden, medlemmar emellan?

Milla
0

PM är inte något vi Medarbetare kan komma åt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miija
0

Tack, för svaret. Skrattande

Cattis
0

PM kan inte heller jag som värd komma åt. Innehållet i databaserna är inget någon värd eller Medarbetare kan läsa, ändra eller ta bort. Vi har inte de rättigheterna.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

carl-gustaf
0

Självklart kan systemansvariga på I-fokus komma åt allt som skrivs här. Hur behörigheten fungerar vet bara dom själva.
Våra inlägg ligger i en databas där sajtvärdarna uppdaterar såsom de själva vill. Brevlådan och PM ligger i likartade databaser. Vilken info de registrerar vet jag ej men PUL lagen har krav på hur det skall fungera.

Flört

Gustaf

Cattis
0

#4 Har du några funderingar angående detta får du jättegärna kontakta någon av dem som driver iFokus.

/Cattis

carl-gustaf
0

Nä jag litar på att du och sajtvärdarna har den behörighet som ni säger. Själv skriver jag aldrig något som jag inte kan stå till svars för. Så mig gör det inget, vilken behörighet ni än har.
Cool All infoirmation som lagras på elektroniskt datamedia kan man komma åt även om den är raderad och överskriven 17 ggr.
Här handlar det om förtroende och moral, tekniken finns.
Har själv byggt databaser, har därmed en viss kunskap om det hela. Flört

Cattis
0

#6 Jag vet också en del om hur det fungerar, men förmodligen inte lika mkt som du. Men jag kan inte låta bli att undra, över om du vill att folk skall tro att deras privata meddelanden går att läsas av oss som driver sajten.
Man kan utan större problem få det för sig då man läser det du skriver. Och inte kan det väl vara så att du vill skapa oro och misstro Carl-Gustaf? Förvånad

/Cattis

Pheobe
0

fast jag måste hålla med kissen här. Då man skriver ett inlägg har det ju redan hunnit bli läst av två stycken innan det hinner publiceras, så snabbt hinner ingen in och läsa… Ser man ju då man skriver nytt ämne, precis då man lagt ut det är det läst två eller tre gånger minst och vem är så snabb. Och sen måste ju någon kunna ha koll så jag tror faktiskt också att allt kan kollas. Men strunt samma. Skicka e mail om ni vill prata skit!

carl-gustaf
0

Jag håller mig till fakta, tolkningen får du själv stå för.
Kan man göra något är det alltid någon som missutnyttjar det.
Bäst är att alltid skriva respektfullt på annans sajt.
Vill man vara personlig är det bättre att mejla om man vill känna sig säkrare. Helt säker är ingen då det är förbjudet att kryptera mejl. Big Brother skall alltid ha möjlighet att se vad du gör. Flört

Oron här skapar du själv med att spekulera i mina avsikter istället för att läsa vad jag skriver. Jag startade inte denna tråd, kanske startade Mija denna tråd på uppdrag av mig. Du får väl fråga Mija nu när du ser konspirationer överallt eller så får du läsa i min brevkorg Skrattande

Gustaf

Pheobe
0

#9 vem pratar du till egentligen?

Cattis
0

#8 Vad är det du håller med om? Det är sant, att det står två ggr läst direkt då man publicerar en ny tråd/artikel. Varför det blir en extra titt registrerad vet jag inte, men den andra är du själv - eftersom du ser tråden direkt efter publicering. Tror du att ngn sitter här och lyckas läsa alla trådar samma sekund som det blir publicerat? :-D Och vad har det med privata PM att göra? Trådarna är öppna för alla.

Och du har även rätt i att allt kan kollas. Som jag skrev så finns det inget du kan göra på nätet som inte loggas någonstans. Alla dina mail kan läsas av någon också. De som har hand om mailservern du använder exempelvis. Tror du att alla som jobbar på Telia kan läsa all privat teliamail också?

/Cattis

Cattis
0

#9 Okej.

/Cattis

Cattis
0

Jag skall be någon av dem som jobbar med detta att besvara era frågor.

/Cattis

carl-gustaf
0

# 10 till den som tjuvläser (ip 000.007) men berätta inte det för någon… Flört

#13 Tackar.

Pheobe
0

#14 för trist att lägga tid på sånt

charlie
0

Hej

Det finns ingen möjlighet för varken Medarbetare eller sajtvärdar att läsa medlemmars personliga meddelanden.

Vi som arbetar på iFokus, kan dock i vissa sällsynta fall gå in manuellt och kontrollera personliga meddelande växlingar då det förekommer hot eller förtal och detta kommer till vår kännedom.

Ha en trevlig kväll.

---

carl-gustaf
0

# 16 vad är triggern för en sådan kontroll?

Hur kan ni veta att det förekommit hot eller förtal innan Ni läst de privata breven? Scannar ni brevhögen efter vissa ord?

Och om någon Sajtvärd är gift/sambo med någon som jobbar på I-fokus då?

Niklas
0

#17: Triggern kan vara att en medlem skickar utdrag ur meddelandeväxling.

Vad händer om någon Sajtvärd är gift/sambo med någon som jobbar på iFokus?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

carl-gustaf
0

# 18 Funderar du, Fundersam jag har tid att vänta på svaret Hemlis.

Niklas
0

#19: "Triggern kan vara att en medlem skickar utdrag ur meddelandeväxling."

Vad vill du att jag förtydligar?

Vänliga hälsningar

Niklas

carl-gustaf
0

#18,20. Nu hajar jag, en fågel sjöng.
 Du Niklas arbetar här på I-fokus med tillgång till all information.
 Cattis som är Sajtvärd här har inte enligt Niklas tillgång till Brev 
 och Pm infon.

Nu tycker jag att det är på sin plats att Ni två utvecklar min fråga: 
Vad händer om någon Sajtvärd är gift/sambo med någon som jobbar på iFokus?
Jag vet svaret men även andra kan ha intresse av det. Flört

Milla
0

#21 här inne är inte sajtvärden eller någon av oss Medarbetare gifta/sambo med någon som jobbar på iFokus, hur det är på dom andra sajterna vet jag inte.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Moheda
0

Jag trodde att detta var ett forum där vi diskuterar hästar och inget annat! Jag tycker att det, för det mesta, fungerar bra och de flesta är seriösa! Det är nästan så man lessnar när man ser att det spårar ur!

PetraJ
0

#23 Instämmer. Tycker också att det är tråkigt när man börjar hacka på varandra.Tycker också att man skall lita på vad sajtvärdarna säger. Dom gör ett jätte bra jobb.

Niklas
0

#21: Jag har inte tillgång till all information på iFokus. Jag kan exempelvis inte komma åt meddelanden mellan medlemmar. Det kan Charlie och kanske Johan. Det var Charlie som skrev att Cattis inte kan komma åt meddelanden.

"Vad händer om någon Sajtvärd är gift/sambo med någon som jobbar på iFokus?"

Vad som händer? Med vad? Jag hoppas att de lever lyckliga i alla sina dar.

Vänliga hälsningar

Niklas

Cattis
0

#21 Vad är det du vill ha utvecklat? Jag är vare sig sambo eller gift med någon på iFokus. Inte Niklas heller.

Det du däremot fiskar efter, är förmodligen det att jag och Niklas har varit sambos. För flera år sedan. Då fanns inget iFokus.

Om du sitter och hetsar över att denna relation skulle ge mig fördelar eller tillgång till andras PM ex, så hugger du (och dina kvittrande fåglar) i sten. Som Charlie berättat redan, så kan jag inte komma åt denna information, och det kan inte heller Niklas.

Så vad är ditt problem med vår tidigare relation?  Vad har mitt privatliv med denna sajt att göra? Vad är det vi skall utveckla? Absolut inget, för det är just det - privat.

/Cattis

carl-gustaf
0

Din relation har ingen betydelse. Och jag känner nu mig helt lugn av eran försäkran om sekretessen på dessa sidor.
Gustaf

Cattis
0

Tack, då låser jag denna tråd nu. Så kan folk återgå till att diskutera shetlandsponnyer. Vidare frågor om driften hänvisar jag direkt till de som äger och driver iFokus.

/Cattis

Inlägget är låst för nya kommentarer