Bäckenbanden!
Har ett sto som är utlånad på foder och fodervärden ringde nyss och berättade att hon släppt bäckenbanden. Har ni någon erfarenhet av hur långt innan de kan göra det?? Hon är beräknad till den 18/6 så det är ju lite tidigt tycker jag. I boken Att bli med föl står det att de släpper dom dagarna innan fölning. Jag har inte så bra koll på den här biten 
Jag har inte räknat fel på dräktigheten då hon fölade den 23/6 förra året så det är tekniskt omöjligt att hon skulle tagit sig innan 
Jag hann före Cinna! 
Amor vincit omnia 

Jag vet inget om just bäckenbanden, med ena stoet till min uppfödare av min lilla arabhingst som föddes nyligen, hon gick med vaxproppar i 1 vecka !
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ja du en del av mina börjar en månad innan att släppa bäckenbandet, det är nog olika där precis som när de sätter juver..
Har stått sterilklädd på jobbet hela förmiddagen och blev inte utsläppt förrens nu!!!
OK, lika individuellt som allt annat, SUCK. Maken ska halta iväg till Jula på måndag och inhandla kamera, tur att man är mycket ledig de närmsta dagarna så jag får väl pipa ut i stallet lite då och då under nätterna som kommer…
Mina brukar (oftast iaf inte släppa banden förrän ca 2 dygn före fölning, förutom 1 som aldrig fått vaxproppar,släppt band osv, fast hon fölar i rätt tid!
#4 OOUUPS
*puttar upp*