Nu är det vinter.
För nu har mina flickor kommit hem. Alla mina hästar är nu hemma och går i sina respektive vinterhagar och äter ensilage.
Det är ju så mysigt att ha dom hemma, men så härligt om dom kunde få gå kvar ute på betet. Jag VILL HA stooora hagar till mina hästar även på vintern.
Nu kan jag mysa med dom varje dag och bara sitta och längta till fölisarna ploppar ut.
Kan även sladdra för alla att Sannes Bubbis INTE ville följa med hem
Hade han inte gett sig så hade vi åkt utan honom. Nädå men det var inte långt ifrån. Attans så smarta dom kan vara dom små.
I morgon blir det bortblockande av kardborrar och en massa foto.
Bubbis fick lämna mamma idag för att vara med i grabbarnas gäng och det var ju störtkul för dom vill ju busa 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Åhh, ja snart är det dags för min vilding att komma hem också. Nästa vecka :) Då har han varit på hingstbete i sju månader.

Vi har faktiskt fått lite snö idag vi med. Det har kommit så pass mkt att det ligger lite vitt "sudd" på gräsmattorna. Vägarna är helt "rena" ännu. Hoppas nu det blir lite kallare i natt så det fryser på, för annars kommer denna nederbörd endast bidra till ÄNNU mer lera o gegg. Isch!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Här har det också kommit lite snö, men marken är inte täckt. Vid stallet 8 km bort, ligger ett litet tunt snötäcke. Hästarna var blöta (och skitiga) när jag tog in dem. Det var riktigt kul att se hur de ser ut med lite slickad päls. Vi har inga problem med leriga hagar, så här får snön gärna hålla sig borta ett tag till.
Lika trevligt som det är att släppa på bete på våren, lika trevligt är det att stalla in på hösten :) Vi har alla våra beteshagar runt gården, men det blir ett annat pysslande med dom när de är inne på nätterna.
vi har inte fått snö ännu och det är jag så glad för. Vinter för mig är det när alla hästarna är på plats hemma.
Ja visst är det härligt när det är dags att släppa på bete. Varför blir man aldrig riktigt nöjd?
Vi har haft både snö och snöblandat regn i Uppsala idag (jag VILL ha snö! det är vinter för mig
). Men min vita lilla skräphund blir så himla skitig. *usch*

#5: Skräphund …? 

#7: Jösses, så söt hon är!
En liten rymdhund! 
du har en underbar hund.
#10 Tack! 

#9: Lätt att tappa bort henne i snön! 
#12 när hon är ren, kanske 

hm då har jag inte vinter ännu då ;-) för mina hingstar har inte kommit hem ännu *s* men jag tänkte jag skulle upp och avmaska dem i morgon så de är redo för att plockas hem när som det behövs ..

#15 vilken mysig bild! känner verkligen hur vintern närmar sig!
Måste bara skriva igen, för idag har vi fruset och SNÖ! Vintern är kommen! *wuhu* (får bara se hur länge den stannar…)
har inte vinter här heller ännu…
o hoppas den håller sig borta till stallet är klart så jag kan få hem pållarna innan vintern anländer…stolparna är så gott som alla i marken nu..och ska bara sätta rep också…ingen stor hage men den får duga under vinterhalvåret…den är 95x30meter.
bilden är på hagen och stallet byggs i höger hörn av bilden…

Jag vill också ha snö och mycket snö, vill kunna köra släde med både hundar och häst. Vilken charmig bischon Lia !
Tack o lov att mina har lite längre ben men skita ner sig kan de också göra. Här kom också snö blandat regn igår o sen lite snö som lagt sig som en tunn hinna på gräset. Men nu kan det få frysa på och sen komma massa snö.