Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 348 ggr
Sasser
0

Godmorgon 24 November

Inte har man mkt att göra när man sitter uppkopplad klockan 01.50…men ny dag är det och det tillfället tar jag:)

Jobbar nga timmar till och jag sitter och kompletterar ett skrivning som mina lärare inte var nöjd med:( Fasen vad trött man blir på sånt. Aldrig är dom nöjda och en annan sliter arselet av sig för att bara göra så gott man kan ifrån sig…

Tänker på olyckan man kunde ha fått ogjord igår. Tänk vad marginaler kan ställa till det. Varför skall folk ta livet av sig på ett sådant sätt som han nu gjorde? Klart jag inte kunde gjort ngt, men det hade ju faktiskt kunnat bli på annat sätt bara jag kommit 1½ minut senare…

Hoppas ni får en bra dag, själv skall jag bara sluta på jobbet för att sen ta mig an en id-kontrollering och chipmärkning av ett Halvblodsföl igen. Det andra på nga dagar… Sen bär det av till Fagersta där sonen skall spela hockeymatch. Sen skall jag sova för att sen åka till jobbet igen… Ha dé!!//ESå

Anette
0

God Morgon!

Sitter oxå på jobbet och har en stund över…  Är ganska lugnt här inatt och har bara ett par timmar kvar att jobba. Ska bli skönt att komma hem till sängen sen, särskilt som det är helg och Roger kan ta hand om djuren, (man piggnar ju faktiskt till igen när man varit ute och grejat med dom) så idag kan jag hoppa direkt i bingen, skönt. =O)

#0 Usch vilken hemsk upplevelse du varit med om, förstår att det kan ta ett tag att smälta…..

Hoppas ni får en skön lördag alla!!Glad

maysod
0

Fler som jobbar natt, fick också en liten stund över. Man är ganska så mosig vid den här tiden på dygnet. Mosig är åtminstone jag hela klockvarvet i perioden av nattjobb, hjärnan fungerar inte liksom.

Men Eva du hamnar då i obehagliga situationer, så jobbigt och onödigt vad och vem det nu än gäller.

Ha en bra dag alla, för egen del blir det att sova.

Annette
0

God morgon!

Idag måste jag ta tag i tvätt och städning här hemma. Får väl sätta på någon kul film medan jag stryker, så blir det lite roligare.

Hästarna skall också skötas om, såklart. Cecilia har tagit för vana att hon vill sitta på Nikita 27½ år varje kväll. Vi får ta en pall som hon får stå på för att komma upp. Nikita är nog världens snällaste häst och som belöning blir det förstås en Cecilianäve med havre. Tänk att jag har haft henne i 26 år och hon är fortfarande pigg och fin, nåja med en hel del övervikt förstås, efter sommarens bete.

Ha en bra dag!

[Anna-N]
0

God morgon!

Här är det -11 grader och ett snötäcke ligger kvar som skulle utökas idag om man får tro väderleksrapportern.

I dag blir det att pyssla med hästarna och så allt annat som ska göras. Dagen lär gå som vanligt i rasande tempo!

Ha en bra dag!

sanne
0

Go Morgon

Vi har närmare 10 minus grader här, kallt som bara den, det regnade igår o sen kom lite snö.. killarna på lösdriften var så fina med rimfrost i hela pälsen, varför har man aldrig kameran när man skulle ha den…

idag ska det storhandlas, städas, fixas i stallet och sen ska vi till våra goda vänner i kväll !!! en lugn o fin dagOskyldig

ha det bra allesammans

Pheobe
0

God morgon

Det sades på radion häromdagen att en timme av ett arbetspass går till att sitta vid datorn privat, skriva sms, chatta etc. Den timmen får man ju betalt! Känns lite tokigt när man då här läser om alla som sitter på jobbet =( Företaget betalar! Skulle ju faktiskt inte ha betalt om man inte gör det på lunchen förståss. Själv är jag helt emot sådana saker. Vissa företag accepterar detta dock.

Här är det det gamla vanliga… Sjuka hästar, dåligt väder, skrikiga ungar, you name it!

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon.

Här är det kallt och isigt, -8,3. Men solen skiner iallafall. Idag ska vi hämta en kamrat till barnen som ska hit och leka, så det blir säkert ponnyridning på schemat idag. Men först får Muller tina upp lite.

Ha en bra dag.

Annette
0

#6. Man har rätt till 5 min paus/timme. Om man tar den som rökpaus, datapaus eller något annat är nog valfritt ;)

sara-ek
0

Godmorgon!

Blev överlycklig i morse när jag såg att det var sol uteSkrattande Det värkar som om att det sulle vara kallt här också men sak samma, det är inte snö;) Ska till stallet nu först och köra båda två kanske en del klickerträning Flört Sen ska man till stallet igen i kväll och åka till ridhuset.

Marta
0

God morgon! Även här är det kallt som f*n men solen skiner iaf.

Beträffande det moraliska i att surfa på arbetstid som de första godmorgonskribenterna idag, så är det faktiskt så när man jobbar natt att man inte har fullt upp att göra hela natten och därmed inte försummar något/någon, däremot är det en bra hjälp att hålla sig vaken om man har möjlighet att surfa lite under natten. Det ÄR onaturligt för kroppen med nattvak och man hamnar i perioder under natten när man blir outhärdligt trött om man inte hela tiden håller igång. Och visa nätter är det lugnt, det brukar oftast betyda att de man vakar över sover gott så då kan jag inte se något som helst omoraliskt över att man som personal använder ett redan betalt bredbandsabonnemang. Det är väl förtjänt!!

AusaBausa
0

God förmiddag!

solen skiner och vi har väl 2 plus! gubben jobbar helgdag o svärfar snickrar på stallet..

ska strax sticka över till mamma o hämta hennes bakmaskin o prova den, se om det blir lättare o baka då? tänkte det skkulle bli både lussebullar o kanelbullar nu inför julen…

ska se om vi hinner m en ridtur på kefir m som jag lovade tindra.

#0 fy vad hemskt att behöva vara m om sånt!

maysod
0

God eftermiddag. Just vaknat.

Måste säga en sak till om natt tjänst och surfning. Man har ju faktiskt rast  nattetid även om man övervakar.

Sasser
0

#12 haha… just vaknat:) Jag har inte hunnit lagt mig än.

Har varit till Fagersta och sett min son spela match. Dom vann med 26-0 och stolt mamma som jag är så gjorde han 7 mål och flera assist. Nu sitter jag vid webbradion och lyssnar på Mora IK-Södertälje…ställning just nu 1-1. Oerhört spännande.