Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 464 ggr
zettan
0

GOD MORGON 23/11

God morgon på er alla.

Idag regnar de och de är kolmörkt ute. Hatar verkligen de Räcka ut tungan. Men men tur att man har lyse på cykeln. Men blöt kommer ja nopg bli på vägen. För man är ju smart och har regnkläderna i stallet.

I eftermiddag blir de stallet. Lite att pyssla med där. Selen borde putsas och sen så ska vi göra i ordning för halm kommer idag Skrattande

ha en bra dag alla

sanne
0

God Morgon

Mörkt o regningt, allmänt trist men det får gå. hästarna var trötta idag, dem ville inte gå upp men ut kom dom till slut! Ska snart iväg o jobba mina timmar, sen kommer lastbil med grus till vår väg, äntligen, den är riktigt bedrövlig…

Vi försöker få ihop allt som ska göras innan jul, och vi skulle snart vilja hämta hem vår lilla Bubbe som står hos Milla i skåne, vore så kul o få hem lilleman!! Men vi får se när det blir av…

Ha en bra dag allesammans

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

Det är riktigt tråkigt höstväder i Malmö, fuktigt och rått. Idag blir en vanlig dag på jobbet, sen har mina kära vänner planerat en "hemlig" födelsedagsfest för mig..jag har bara fått veta var jag ska infinna mig och vilken tid…Generad ….ska blir kul och se var dom hittat på.

Ha en bra dag!!

Lulan
0

God morgon!

usch jag är verkligen trött nu för tiden, detta eviga mörker kan göra en knäpp! Lite snö hade kommit inatt så det var lite trevliga att stiga upp imorse för att se lite vitt!

Ikväll ska vi på Julgala med hela jobbet (89st!) det är så spektakulära artister som Markolio, Brolle Jr, Herreys (!), Elin Lanto, E-type m.fl. Och imorgon ska jag och sambon se Fredrik Lindström så helgen är späckad utav nöjen - det kan behövas för att vakna till liv igen i mörkret :)

ha en bra dag!

[Anna-N]
0

God morgon!

Blev sent igår för jag kunde inte slita mej från böckerna som kom igår.Oskyldig Givetvis  Marshwwod och Transyböckerna! Vilka böcker säger jag bara, hur intressanta som helst. Borde finnas i var mans bokhylla som är Shetlandsintresserade!

Suck, vilket väder vi har. I natt har det regnat som bara den och blåst så det piskat mot rutorna. ALL snö är borta och det är mörkt och lerigt igen. Ponnyerna fick frukost inne i morse så nu står de och mumsar. Skulle komma in snö i dag, så man får hoppas det blir lite vitt igen. Det ljusar upp en hel del så här års.

I dag ska vi hämta hösilage igen. Körde en vända i går också.

Önskar alla en bra Fredag!

ElisabethA
0

God morgon!
Har dagen ledig från skolarbete eftersom nästa veckas inlämningsuppgift lämnades in igår. Ska söka lite jobb, gå och träna och sedan blir det pannkakor till lunch *jummi*

Hoppas alla får en bra dag!!

Annette
0

#4. Instämmer, de böckerna är ovärderliga. Dessutom så himla kul att få se foto på de som finns i stammen på de ponnyer man har :)

Jag har varit och gjort ordning församlingshemmet inför helgens uthyrning. Nu skall jag och den förkylde sonen mumsa i oss lite varma mackor innan jag måste ut i regnet och jobba. Vi har inte en enda snöflinga, men vår granne snöröjaren säger att de har lovat snö till helgen.

[Anna-N]
0

Vi har fått mellan 5 cm och 1 dm nysnö nu sen jag skrev inlägget i morse. Det är VITT och vinter igen! Skrattande

Puzzel
0

Goddagens snö vilken lyx här är endats grått och trist. Gubben o yngsta sonen är på bilmässa idag själv ska jag ta de andra två me mig till mina föräldrar . Min pappa ska hjälpa mig med matten fattar ingenting är totalt körd när det gäller matte plus, minus sen kommer jag inte längre . Språk däremot går lätt.  I eftermiddag har jag bestämt att vi ska till stallet, Puzz måste köras och nu när jag har Smilla att ta hand om me så. Längtar också efter snö blir så mycket ljusare då. I förra veckan smällde bussen två vildsvin utanför vår stuga hua ingen kul syn fy sjutton va stora de är. Nää ni får ha en bra fredag och hoppas ni slipper 6 veckors hostan, influensor och vinterkräksjukan som härjar nu. Förkylning o hostan fick vi men jag hoppas vi slipper resten.

maysod
0

Här blåser det och snöar på tvären, men så skänt att det blir vitt igen, hoppas bara det får ligga kvar.

Äntligen har jag fått böckerna som jag väntat på i många  år. Hade beställt av en annan, då de kom ut men aldrig fått några.

Tack Märta för "snabb" leverans, dessa böcker är guld att äga, massor av läsning och många bilder att vila ögonen på.

RebeckaSvensson
0

God morgon/middag!

Försov mig idag o vaknade för bara en liten stund sen. Försent att gå till förmiddagens föreläsning och det är lite otur för den var obligatorisk. Typiskt.

Har kommit lite snöblandat regn här och det är grått och trist ute.

Milla
0

God middag!

Vi har jätteskönt väder här i dag, ska snart åka iväg för att ta hem töserna. Sitter i valet och kvalet om jag ska hämta dom själv eller vänta tills barnen kommer hem…..Måste köra två omgångar för dom är ju så stora så att jag omöjligt kan få in 5 hästar i transporten :-)

Ska väl ta mig an tvätten också, fattar inte var alla kläderna kommer i från.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sasser
0

God kväll!

Sitter på jobbet, har nga timmar kvar tills jag slutar! Idag när jag var och hämtade halm var jag antagligen den sista person att se mannen som hoppade framför tåget levande.. Obehagligt…Sen åkte vi till Borlänge och från vägen såg vi den nu döde mannen liggandes på järnvägsspåret täckt med gula filtar.. Varför, varför kastar sig folk framför ett tåg i ett samhälle?? Mosig i skallen är jag, undrar hur det känns i morgonbitti 07.15  när man slutar?

GRATTIS till Nina & Peter Silfwerbrant som fått en mkt vacker hingst till sin ägo, Lyktans Nintendo!! Vilket kap, Lycka till, känner jag er rätt så kommer detta bli ett "kanon-kort"!!

[Anna-N]
0

#12. Önskar dem lycka till med honom!
Känns bra att veta vad han håller hus. Lite extra mån om det såklart när man äger en av föräldrarna.Flört

Silenos
0

Igår kväll ringde grannarna och frågade om jag hade hästarna i hagen. Som tur var inte ! En bil hade åkt av vägen, rammat staketete o landat i hästhagen. Hade hästarna varit där hade de kommit ut på 90vägen allihop, huva !

Sasser
0

#13 Jag skall hälsa till dom! Det är nöjda nya ägare till den killen iaf, det tycker jag är sk*t kul, han kunde knappast ha fått ett bättre hem.

#14 Skönt att du hade dom inne Malle.

Miija
0

Bussiga grannar du har. Hyggligt att bry sig. Inte alla som gör i dag, tyvärr.