Travrockard
Behöver lite info om travrockards. Tänkte spara ihop till att köpa en riktigt bra träningsvagn till sommaren. Har tittat på Grafströms och Hudik - är det någon här som har erfarenhet av dessa båda vagnar och hur är de i jämförelse med varandra?
Passar en ponnyrockard av ovanstående märken till en shettis eller måste de specialbeställas? Min shettis är minst 1,07 ev har han gått över gränsen plus att han är långlinjerad så han är liksom mittemellan russ o shettis i storlek.
Har f n en rockard som är gjord för standarshettis men där är inte många cm till godo på skaklarna.
Mkt tacksam för all info ang nämnda vagnar!
ps. Kör enbart m travutrustning, remsele, ej QH.
Har jag gjort men ungefär 0 svar:(

Då hoppas vi någon här svarar.
Absolut! NÅGON måste väl ha använt någon av dessa vagnarna? Även om man kan få en massa info från tillverkaren eller försäljningsstället så är den bästa infon ändå den från de som använt vagnarna:)

#4. De vill väl dessutom gärna sälja sin vara ;)

Vi har faktiskt köpt våra speadcartar från Börjes och de funkar kanon bra har dem både till shettis och russ.
Jag är lite skeptisk till Börjes och den kvalitet som säljs där men jag måste erkänna att jag har inte provkört deras vagnar. Är de verkligen anpassade till trav och till travsele? Hjulen är nog ungefär lika klena som de jag har på min nuvarande rockard dessutom (som jag tycker är för klena ). Jag kan ju jämföra utrustning i övrigt; en Finn Tack eller Walshsele är i regel MKT bättre kvalitet på än selarna på Börjes eller Hööks - man får också betala för det…vilket jag gärna gör i o f sig eftersom jag räknar med att ha grejerna i många år!

#7 Den speadcarten vi har är det precis lika tjocka hjul som alla andra speadcartar i allfall , vi har haft våran i många år nu och stänkskydden har gått sönder med det är ju inte vagnens fel utan en del andra törnar som den har fått , ska se om jag kommer ihåg att fotografera den så kan jag lägga en bild här.
Vi kör ju trav och tävlar i trav så vi har inga andra selar än travselar ;-)
Jag har en börjes remsele, som vi köpte 1982 och den är hel och funkar än.
#8 och 9; Tack för era svar men jag är särskilt intresserad av info om just de vagnar jag nämnde. Obs! Inget elakt menat!:)

#10 Det är lugnt