God morgon 2007-11-25
God morgon alla sjusovare! :-)
Idag skall jag inte göra annat än stallet faktiskt. Skall ägna dagen helt åt djuren och mig själv. Har inga egentliga måsten, så bara sådant som är roligt…
Är inte vädret alltför katastrofalt skall jag träna med unghästarna, men inte om det spöregnar fortfarande. Då ska jag bara "pula runt". :-)
Ha en bra dag alla!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

God Morgon!
#0 Tar inte åt mig….;O)
Har precis kommit hem från sista passet för denna gången.
Ska nu sova några timmar innan vi skall iväg på ett trevligt besök och titta på fina pållar.
Hoppas ni får en skön söndag allihop!!

Det går upp och ner, igår var det 7 minusgrader idag är det 2 plusgrader, om vår termometer visar rätt.
Idag skall vi få besök av trevliga shettismänniskor, det skall bli jättekul :)
Godmorgon! 1+ grad i Säter. Igår var det närmare 8-9 minus…
Har jobbat inatt kom precis hem, skall till affären först sen skall stallet och hästarna skötas om. Efter det får jag kanske sova en stund. Ska ut till natten igen. Ja, hujedamej vad trött jag är. Familjen åkte till Bollnäs i går, dom kommer förhoppningsvis hem i tid idag. Hade tänkt att besöka Nina och Nintendo idag, jag är hur nyfiken som helst på den pojken.
Hoppas att ni får en bra dag! //ESå
God eftermiddag!
här har vi spöregn, sol och så regn igen…hann dock sätta krokar i stolparna i dag mellan skurarna..fick ju kanonhjälp från Pippa_ o Lisette så det gick ju i flygande fläng! nu ska bara de sista stolparna i marken o sen blir det o snöra in hagen…. dock får hästarna vänta lite till då stallet inte är färdigt ännu…men snart!

Go eftermiddag
forumet har inte funkat för mig…
Idag är ingen höjdare precis.. ett barn med magsjuka o den andra m feber o halsfluss, undra vilket jag får först… jag verkligen hatar Vinterkräket.. I går kväll snöade det en hel del, det blev så fint men idag så regnar allt bort igen. Igår fick jag ett telefonsamtal som värmde, tack ! sen hade jag även fått ett mail från mkt oväntat håll, det var oxå mkt uppskattat kan jag säga !
Nu ska jag strax ut o ta in hästarna, för sen ska jag bädda ner mig i soffan o kolla film hela kvällen !
God eftermiddag,
Idag så har jag gjort i ordning i det nya stallet. Det ska i stort sett bara strös i boxarna sedan är det klart.

Godkväll.. Här har det regnat hela natten och en bra stund på förmiddagen också men nu är det uppehåll i allfall.
Idag har jag fått putsat alla fönsterna , så nu kan man ta fram adventsljustakar och hänga upp gardiner. vi är ju inte hemma nästa helg då vi ska åka till Tyskland , (sambons chef bjuder alla) , det enda jag befarar nu är att man ska få maginfluensa eller något sådant då jag hör fler och fler runt om kring oss som har fått det.
#5 Krya på er.

#7, tack.. ja du här runt om har kräket exploderat denna helgen kan man säga.. hoppas att ni klarar er o får en bra resa :)
God kväll
Var bjuden på fest i går och kom hem halv sex i morse
Det var inte riktigt planerat men otroligt skoj. Det var ingen idé att gå och lägga sig för bara ett par timmar senare fick vi besök av vår (morgonpigga) veterinär som flyttat till Skåne. Det var så kul att träffa henne igen, vi saknar henne och hennes kompetens här…
Fölisarna är vaccinerade i dag och Thermobarerna är installerade så nu är vi redo för kylan!

Godkväll
Så va man hemma från stallet, skulle ha fotat idag men det regnade och inte gick det att göra något direkt med hästarna heller. Rena rama isgatan på grusvägen. Puzz klarade att gå en bit, men Smilla som också är oskodd åkte kana så hon höll på att slå på ända. Pussade lite på dem och borstade o putsade lite istället.