Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 28-stuterier
Läst 1065 ggr
Bobby
0

Någon som känner till...

Någon som känner till någon shetlands uppfödare på Öland. Stuterinamnet börjar på M tror jag. En man som har det.

Annette
0

Möllstorps Stuteri, Färjestaden födde upp Shetland förr. Farbrorn är väl borta nu.

Bobby
0

Tack!

lilleman
0

Jag vet inte säkert om han är borta, men han är tydligen dålig. Hör jätteilla (har jag hört) ifall att man skulle försöka sig på att ringa. Men det ska finnas någon kvinna som ska ha tagit över en del hästar. Jag har varit i kontakt med nån syster men har sedan lagt ner det hela för att jag inte har hunnit med. Om du får fram något är jag jätteintresserad att få veta lite jag med.Flört

AnnaLundin
0

#3 Jag blev lite fundersam när Annette skrev att han var borta, men han finns inte längre att finna på eniro så det är kanske så.

Shettisaveln på Möllstorp är nedlagd sedan många år (sista Möllstorpsfölet reggades 1994), halvbloden har funnits kvar hela tiden. (Gården såldes för övrigt för några år sedan till Djurparken som ligger intill, med förbehållet att stuteriet skulle få bo kvar där så länge innehavaren levde)

Jag har haft förmånen att diskutera en hel del med denna gamla hästkarl, då jag av någon outgrundlig anledning besökte stället ett antal gånger för runt 20 år sedan.

Annette
0

Jag är inte säker på att farbrorn är borta, har bara ett svagt minne av att jag läst något om det i Ridsport. Men jag kan ha tagit fel.

Vi gör en nytolkning, borta = slutat med shettisavel ;)

Annette
0

Jag har nu kollat upp det.

I Ridsport nr 10 2007 finns en "In memorian" ang innehavaren till stuteriet vi pratade om.