GOD MORGON 26/11
god morgon
här har de snöat i natt och just nu är de 0 gradigt ute. De blåser så de ser riktigt kallt ut ute. Ja ska strax ta på mig och gå till jobbet. För cykla går nog inte så bra idag hihi.
i eftermiddag/kväll blir de pållarna. Ska hinna tvättta lite innan stallet också. Men pållarna har de nog mysigt ute i snön idag. De har ju lyxigt med täcken på och allt.
ha en bra dag alla
Sanne! Hoppas ni mår bättre och att inger mer har insjuknat. Vi hörs sen
Sussie! Ltcka till på provet. Tumme för dig

God morgon!
Helt vitt på marken, underbart :) Ska bege mig till jobbet nu. I e.m ska jag umgås med mina ponnyer och rida syrrans häst.
Ha en toppen dag alla

God morgon!
Här är det becksvart och blåser, ingen snö.
Vi hade en himla trevlig dag igår tillsammans med trevliga shettismänniskor :) Verkligen tur att man kom sig för att skaffa sig shettisar, annars hade man missat dessa trevliga bekantskaper.
Nu skall jag åka och släppa ut mina hästar. Sedan skall jag jaga löv i blåsten. Har ett svagt minne av att jag lovat hjälpa min arbetskamrat med något, men minns inte vad. Får väl kolla det. Jag skulle behöva rensa hängrännorna på kyrkan också, men det blåser så idag, så det är kanske dumt att klättra så högt då.
I eftermiddag blir det stallet igen.
Ha en bra dag!

Go morgon
här blåser svinkallt o snöar lite grann, mina fölisar fick stå kvar inne o äta sitt hö, men dom får väl gå ut lite senare, är ju hemma m sjuka barn, plus gubben..så det är ju bara vänta tills man själv åker på "Kräket" hatar det verkligen..
Annars är det ganska lugnt, fick upp lite ljusstakar igår, det blir så mysigt i fönstrena, snart jul.. trivs innan jul när man myser o har det gott, själva julen är bara stressig tycker jag..
ha en bra dag !

God morgon!
Börjar sen i skolan idag så jag tänkte hinna med att äta en riktig frukost i lugn och ro, vilket inte händer så ofta.
Delar av snön som kom natten till igår töade bort så det är lagom halt ute idag. Ska försöka hinna in till stan i eftermiddag och fixa lite saker samt behöver nog handla lite mat också. I övrigt så är det mest plugg som gäller.
Ha en bra dag!
God morgon!
Ny vecka, nya utmaningar. Här har det snöat sen i går kväll. Just nu är det tätt med snö i luften så snötäcket späds på en hel del. Pållarna bara älskar snön och det kan man ju förstå.
I dag blir det stall och hus o hem. Håller med Sanne att det blir mysigt nu när alla ljusstakar o stjärnor kommer på plats. Men ändå känner man julstressen komma krypande så smått….
Ha en bra dag!

Jag var ute o lagade staketet där bilen körde igenom i fredags kväll. Hittade registreringsskylten ! Ringde ägaren ( byggfirma ) och påtalade att jag tyckte det var lite dåligt att de rammat staketet utan att höra av sig. Det stället syns inte från insläppet, så hade inte grannarna sagt till hade jag släppt ut hästarna som vanligt nästa dag, och då hade de gått ut på vägen.
Han sa att han tänkt åka förbi idag….jovisst.

God middag. Idag skiner solen här men det blåser kallt som attan. Jag är ledig idag pga dagis är stängt. Så idag har jag fått upp alla gardiner och adventsljustatkar , stjärnor och sådant . skönt slipper jag stressa med det innan vi ska åka iväg.
God middag!
Håller på att julstäda,måste bli klar idag. Tyvärr sa damsugaren upp sig så nu vet jag inte hur det ska gå till………….jaja får väl sätta barn och gubbe i arbete så det hinner bli helt städat till på lördag kväll då alla julsakerna ska upp.
Fick besök tidigt som 17 i morse, en gammal vän dök upp alltid skoj.
Ska snart gå ut och fodra grabbarna och sen får jag fortsätta svära på damsugaren så kanske den vill jobba en liten stund till.
Solen tittar fram emellanåt annars små blåser det och det är rått ute.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God kväll!
Har legat hemma sjuk hela dagen, huvudvärk och illamående
, men det börjar bli bättre. Det snöar för fullt här i Lund, men som vanlig i skåne så lägger det sig inte..hade varit mysigt med lite snö kan jag tycka, men ska jag få det så får jag nog flytta norr ut.

GODKVÄLL nyss hemkommen från ljusparty vart några små ljus. Innan dess skulle jag skrivit prov men ungarna var sjuka förtfarande med hosta och feber så fick skjuta på det igen suck. Men jag kom iväg till stallet idag tack vare en kompis så vi tog hästarna på prommis ner på åkern där det inte va halt o joggade lite med dem. Fast me Puzz undrar jag om det inte va Puzz som joggade me kompisen. Nu snöar det lite ute så härligt bara hoppas det får ligga kvar nu.
Tack för tummen Sandra hoppas jag får låna den dagen det verkligen blir prov av nu.
Hoppas du klarar dig utan magsjuka Sanne , tycker verkligen inte heller om att få den.
Va trevligt me besök av gamla vänner Milla sånt livar upp, va ett tag sen man fick det.
Ha en fortsatt trevlig kväll.