hur ofta dammsuger du?
Jag måste dammsuga flera ggr i veckan. åh ja börjar tröttna på d ganska så rejält!!
Spån o hö följer me in. plus att vi har fel sorts grus på uppfarten så d e så fint så d följer oxå så snällt me in under skorna.
Känns som jag har prövat allt i skoborstar o mattor o galler o torka av skorna på.. men inget hjälper. D bästa e om man har vikt upp byxorna så d ligger fint me spån o sen när man tar av sig stallkläderna så ramlar allt ut…
Är d fler som har d som jag?? 
Jaadå, det är fler än du. Nackdelen, om det finns några, med att ha djur.
Vi har inte bara hästarna, utan två hundar och katt som är väldigt duktiga på att släpa in all möjlig skit. Så dammsugaren borde stå framme med sladden i för jämnan.

Hos oss står dammsugaren framme jämt, i hallen, det är ju där den mesta skiten hamnar och sedan sprider man den med fötterna till resten av huset. Med hästar, getter, får, 5 vuxna hundar och för tillfället också 5 valpar får dammsugaren jobba hårt. Valparna är rena dokumentförstörare och lägger ner mycket energi på att finfördela sina kissetidningar.
jag har som tur är bara en pytteliten lägenhet, men den dammsuges ca 2 gånger dagligen när det är grusigt, löv etc ute. Nu när det frusit på blir det bara en 3 gånger i veckan *lyx*
Hemma på gården har vi en groventré, så där stannar den mesta skiten. Det innebär att det inte dammsugs mer än någon gång i veckan. Byggde till groventrén när vi byggde ut huset, och det är verkligen jättebra!
Är man vardagligt eller finklädd får man gå in den vanliga vägen! 
Försöker dammsuga varje dag men det hinns ju inte alltid… ganska sällan faktiskt…. Har tre större barn och en bebis och vill ju gärna hålla undan lite gamla matrester osv också…. Resterna får ju inte vara HUR gamla som helst när hon kryper omkring under bordet…..
.
Vi önskar oss en hund i julklapp. 

Ja du jag skulle behöva dsammsuga flera gånger varje dag, barnen drar in med skorna och kläderna, alla hundar drar in. Cyklar som ska dras genom lägenheten.Men ibland orkar jag inte och då har jag ett päls o grus golv med vackra inslag av spån, halm o hö.
#4 ha ha. Känner igen det där. Har också en liten som kryper under borden och överallt för den delen.
När jag fick vårt första barn hade vi två hundar, men då dammsög jag flera gånger om dagen pga av allt hundhår ist.
Så det spelar nog ingen roll hur man gör!
#6 Nej,du har väl rätt. Hur man än gör så har man ändan bak… 

Jag har faktiskt inga större damsugar problem. Min sambo sköter det biten! Han är känslig för damm och damsuger när han börjar känna sig snuvig, vilket blir ca 2ggr/vecka - långt innan jag märkt att det ens blivit dammigt - Lyxigt värre :)

Dammsugaren står framme, används dock lite för sällan ibland.. vi har en groventre där vi går in med stallkläder osv.. där är ingen höjdare, men skiten stannar där, Vi har ju katter o barn som drar in ganska mycket i huset, men jag känner att jag inte orkar bli tokig på lite smuts i hörnen, finns bättre saker o lägga energi på, stor städar typ en gång i veckan, sen får de va !

Jag byter om till stallkäder i mina föräldrars källare, eftersom min gubbe är allergisk. Så sådant skräp har vi inget här, men det finns ju annat. Efter 16 år som städerska så är väl inte det favoritsysslan för min del, men ibland måste man ju ;)
Herrejestanes vad ni är ambitiösa! Jag dammsuger kanske varannan vecka. Men å andra sidan är det bara jag och mina två inomhuskatter som behöver vältra oss i dammet..

Åh, här går dammsugaren minst två gånger om dagen! Suck.. men annars skulle det bli för hemskt. Men jag gillar ordspråket: **Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete** //Erica
Flera dagar i veckan hela huset, nästan dagligen i tv rummet där vi är mycket
Här står dammsugaren lätt tillgänglig…dammsugar nästan varje dag i hallen, köket och halvvägs in i vardagsrummet. Är det rent där håller ju sej också resten av huset hyfsat rent, som städas betydligt mer sällan…
Men dammråttorna är välgödda här….

Är det någon som har en såndär liten rund självgående dammsugare ? Det skulle väl vara bra om den kunde dammsuga när man är på jobbet. Funkar dom ?

Alldeles för sällan.. Kricke var kirby försäljare ett litet tag, då var jag väldigt ambitiös och använde hans exemplar hela tiden men när han slutade så var det inte lika kul längre när man fick återgå till en vanlig dammsugare :)
Mamma och hennes man har en Kirby sedan ett par år tillbaka, den tror jag att jag använt 10 gånger kanske
De har ju inte alla roliga tillbehör som fanns till Krickes Kirby.

Här dammsugs det heller inte lika ofta som det borde..
Men jag lägger helre den tiden på annat 
Hallen och köket försöker jag ta iaf varannan dag… det blir ju en del på golvet med barn, hund… och djur i ladugården
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Dammsuga?? Man får ha bra ventilation bara.
en gång i veckan, oftare om det behövs!

en gång i veckan hemma, men jag har ju inte hästarna hemma…
Hästkläder/skor m m hänger i sadelkammaren i stallet :) där dammsugas aldrig, men jag sopar när det blir alltför skitigt ;-)
här damsugs en gång om dagen då vi har tre hundar inne.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jaha här skulle säkert behövas dammsugas minst en gång om dagen men jag dammsuger aldrig *S* för det gör sambon , fast någon gång har det väl hänt men jag rör inte den där saken mer än högst 1 gång i månaden *ler*
Men sambon dammsuger säkert 2 el 3 gånger i veckan men inte i hela huset då utan i hallen och kök, tv rum längre bort klarar det sig längre.