Julklappar
När de nu börjar närma sig jul så sitter ju alla och funderar på julklappar. vad gav man bort förra året, vad gick man förra året? Men nu tänkte ja att ni skulle välja EN julklapp som betytt mest för er genom åren. Vilken har varit just din favorit? Välj vilken du vill men du får bara välja en julklapp. Beskriv gärna också varför den betytt mest för er!
Förra året fick ja en resa till Holland i julklapp av min släkt. Till hingstpremeringen. De är ngt ja aldrig kommer glömma. En underbar resa och underbart resesällskap

Jag fick Hedda i oktober i år. Om jag räknar henne som en julklapp i förskott så är hon det bästa jag någonsin fått.
får jag väl säga Joel, yngsta grabben, blev ju en härlig julklapp den 18december 1999!!! vet inget annat!

Pontus, min första häst, en 7 månader gammal fjord/arabkorsning. Året var 1966 och jag var åtta år.
Honom hade jag kvar till april 2006. Det var en lyckad julklapp.

Sir min första ponny
och ingen kommer att slå det 

Har fått flera fina julklappar som betyder mycket för mig men någon favorit kan jag nog inte säga. Det allra bästa jag kan få under julen är en lugn och trevlig dag tillsammans med familj och släkt. Att hinna titta på Kalle Anka, äta god mat och bara umgås med dem som är viktigast här i livet samt att avsluta kvällen med en midnattsmässa i kyrkan. Det är det jag önskar mig mest.
jag kan inte komma på nåt specifikt jag fått, får mest skit tycker jag. Själv brukar jag lägga ganska mkt möda i julklapparna. Försöker få dom personliga. Har gett bort uppförstorade foton (inte på mej *S* ), en gång gav jag bort ett örngott med hästmotiv, hästarna ägdes av den som fick presenten. Försöker som sagt ge bort personliga saker och inte bara nåt köpt ur första bästa affär. Tycker det är roligare med sånt. I år har jag gjort fotoalbum beställda från internet på mina barn som ska ges till nära och kära.
Oj! Jag har fått så mycket fina och bra saker att jag faktiskt inte vet vad jag ska säga…
Något av det allra bästa var nog mina slalomskidor jag fick julen 2005. Mamma ritade ett litet kort med skidor på, sen fick jag prova ut olika par så att jag hittade de som verkligen passade mig. Mina absolut bästa par någonsin! Slalomen är en så stor och viktig del av mitt liv, men sedan 2004 har jag knappt åkt någonting, så dessa skidor är som ett löfte om att när skolan är över och jag har tid igen kommer jag kunna åka oftare.

Jag minns när jag var 18 år då fick jag ett presentkort på Hästbiten i Sthlm. Senare köpte jag mig mina första riktiga läderridstövlar. Åh vad jag var lycklig då!
Julklappar som barnen knåpat ihop står högt i kurs här. 
Klappar som ngn verkligen lagt ner sin själ i att göra eller en genomtänkt köpt!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Har alltid fått så fina julklappar av alla!
En minnesvärd present är när jag fick Es Almeta, mitt arabsto av min mamma julen 1999.
2004 fick jag ett silver hjärta (halsband) av min Kristoffer som han har gjort själv, det är så fint!
Tycker om när det ligger lite tanke bakom presenter, sen spelar det ingen roll om det är litet ,stort, billigt eller dyrt, tycker ändå bäst om att ge bort saker..fast lite skoj är det allt att få något tillbaka :)
Måste nog absolut säga att operationen är den bästa julklapp som jag har fått och gett mig själv.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Milla vad är det för magoperation du har gjort?
"11 jag har gjort en bröstförminskning samt en stor bukoperation. Dom tog bort en massa överflödigt skin och fett från magen. HAde en sån där "bula" som hängde ner över troskanten som man liksom kunde få in en hel hand under.
Den är borta nu och alla mina bristningar är borta och naveln har fått ny plats.
DOck var det först och främst bröstförminskningen som jag sökte för.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se