Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2314 ggr
angabogard
0

Åsikter om transporter!?

Jag ska byta transport nu, och undrar vad ni andra har för åsikter om BOJ släpen i allmänhet, och  är det någon som har någon erfarenhet av Boj magnum (island och ponny) släpet??

Vill helst ha ett släp där jag kan köra minst 3st shettisar..

Tacksam för åsikter!!

sonja
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAg är jättenöjd med min Boj 220 SEH

Den är inredd för att ha maratonvagn + 2-3 shettisar. MAn får lugnt plats med 3-4 utan vagnen i, men man får då tänka på vikten. Tror att det finns de som kör upp till 6 stora shetland i en sån. Magnumtransporterna ser väldigt fina ut, men de är både tunga o kostar en del.

angabogard
0

#1 Smart lösning! Är den specialbeställd eller har ni gjort om den själv?

Pheobe
0

jag skulle gärna ha en Boj släp… dock lite nyare som inte är så klumpig

stallostby
0

Vad smart! är den mkt större än en "vanlig" transport, rent storleksmässigt? Kan man köra två stora hästar i den?

Vad är det för vikt och maxlast?

RebeckaSvensson
0

Vi har själv inte haft ngt Boj-släp förrän nu, men har lånat nga vänners släp ett par gånger. Det släpet vi har lånat har vi varit mycket nöjda med. Hästarna har haft bra med plats och den har legat väldigt bra på vägen.

Nu har vi ett nytt släp som står uppe på fabriken och det har vi fått inrett som vi ville. De är väldigt trevliga och tillmötesgående och lyssnar på vad man vill ha och till vad man ska använda den. Ska bli spännande att få hem den, men det dröjer nog ett tag till för det är bara far som har körkort för att få dra den. Vi fick aldrig ngn offert och har inte skrivit på ngt papper att vi ska ha den så det blev en överraskning när de ringde och berättade att den är klar :-)