Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 512 ggr
zettan
0

God morgon 28/11

God morgon

snön fortfarande kvar och -7 grader ute =) jippie älskar snön man bli liksom gladare av snön.
  Ska strax åka till jobbet. Jobba mina timmar och se hur de går idag. Börjar bli så less på att göra samma jobb varje dag utan ngn variation. Men men de är väl så antar ja. jobba måste man i allafall

Sen får vi se om min lille häst kommer hem idag. De får dagen utvisa. Jag hoppas att hon kommer hem i allafall =)

ha en bra dag alla

föresten igår kom min kompis på en rolig grej om min lilla Rosa

Mulligt är rackarns gulligt Skrattande

Hanna-D
0

God morgon

Två timmar kvar av mitt 12 timmars natt pass. Har varit en lugn natt men visst längtar man hem ändå Glad

Ska försöka träna lite fölungar i dag. Tömköra/köra är nog inte att tänka på i den här halkan.

Carita
0

God morgon!

Kallaste morgonen hittils på denna del av året  i år -13.

Jag drömmer infektion, pratar infektion, tänker infektion. Usch vad sjuka hästar kan ställa till det psykiskt. Inga synliga fel men blodproven är åt helsike… I dag kommer vet och ska titta alla i halsen.

I em är det napprapaten igen fast det känns onödigt att slänga ut pengarna då det inte har hjälpt någonting. Men jag glömde avboka igår så det blir idag med.

Ha det gott i vinterkylan!

sanne
0

Go Morgon

Ja ännu en i familjen har fallit offer för "Kräket", nu är det bara jag kvar.. fy va det är jobbigt att gå o vänta på en sån otrevlig överraskning…

men hästarrna mår toppen och trivs ute i snön, kallt idag med runt 7 minus, hoppas det håller i sig, Skulle ha kört bort Zettan´s lilla nya pålle idag, men sorry, Sandra, det får nog bli till helgen… vill itne smitta dig me!

ha de bra allihopa !

Silenos
0

Här är det så isigt o halt. Igår när jag tog in de stora tog jag faktiskt på mig hjälm. Ville inte åka omkull på isen.

Kullas öga är bättre, men inte helt bra. Ska spruta  henne m penicillin hela veckan.

AusaBausa
0

Kallt ca -5 i dag! Genomförkyld igen o vi som ska på kalas på lördag t min brossa! Får väl inte komma dit nu när de har en 2 månaders baby! Hrm!

zettan
0

De e lugnt Sanne krya på er nu och så får Lill Agnes komma när du är frisk =)

Ulla L
0

God kväll får jag väl säga. Måste bara tala om att jag fått svaret på Nadjas andra blodprov, och det var helt OK nu - himmel vilken lättnad! Ingen blodbrist längre, ändå har hon utfodrats precis som vanligt under de tre veckornas väntetid.

Jag undrar så klart vad som kan ha orsakat det hela. Hoppas hon inte har kastat sin lilla baby, det skulle vara för sorgligt! Vi ska ta ett nytt dräktighetsprov efter jul för säkerhets skull.

RebeckaSvensson
0

God kväll!

Har idag lyckats göra mig ännu mer populär hos kursansvarig i en av mina kurser. Fick sticka ifrån dagens föreläsning då posten ringde och skulle lämna ett paket där det behövdes en underskrift. Var inte alls populärt när jag inte kunde vara med under diskussion och sammanfattning och inte heller när jag berättade att jag måste vara ledig på fredag och missar ytterligare ngt obligatoriskt. Hon ger mig iaf duktigt med restuppgifter så jag har att göra…

När jag kom hem tidigare än väntat passade jag på att lägga i tvätten. Fick sedan köra och hämta ett paket och framkalla några kort. Det hela fungerade verkligen jättebra och slutade med att jag okuperade tvättmaskinerna i 5 timmar, körde fel och har fortfarande ingen aning om var jag hanmade och sedan kunde datorn inte läsa mitt USB-minne. Som tur var var expediten på bra humör så det löste sig med bilderna ändå. Jag lyckades iaf inte bli av med min bil på parkeringen, som jag gjorde igår så det var ju ett framsteg :-)

Måste bli klar med ett arbete inatt men måste först försöka fixa några andra saker. Har inte hunnit med att äta mer än frukost o en macka till kvällsmat sedan i helgen så borde laga någon mat också. Varför har inte dygnet fler timmar?

Puzzel
0

Godkväll vaså glad över att det kom snö idag men va händer strax efter att det börjat snöa så börjar det regna. Blir så less.

Idag vart det inget stall men i morrn ska jag dit. Har massor att göra men ingen ork. Ha en fortsatt bra kväll

Kris_J
0

#8 Var det dina nya rullgardiner som kom med posten…?

Veritas odium paretFörvånad

RebeckaSvensson
0

#10 Japp, det var det. Har dock inte hunnit med att packa upp och beundra dem än :-) Inte heller kommit så långt så jag har skickat mail till dig och berättat det.
Lite tröjor och väskor har också kommit.

Kris_J
0

#11 vad bra att de kom, jag var lite nervös faktiskt…Cool

Veritas odium paretFörvånad

RebeckaSvensson
0

#12 Du som lät så säker? Tur jag inte visste det.. Då hade jag varit ännu mer nervös än vad jag har varit.

Hanna-D
0