Mot kvinnovåldet
FN-organet UNIFEM har just startat kampanjen 'Say no to violence' mot kvinnovåldet i världen. Jag har skrivit på.

Vår dagstidning "västerbottens kuriren" har under hela året uppmärksammat våldet mot kvinnor med att numrera varje gång det skriv om i tidningen. Just nu är det långt över 150st, man reagerar varje gång man ser siffrar att den är så hög!
Jag skriver på, nått måste hända!

#1: Jättebra! Det är skrämmande att det finns en sådan "acceptans" för kvinnovåld i stora delar av världen. Om vi inte visar att vi bryr oss så är det i stället ett tyst medgivande …
#0 Har skrivit på nu tack vare detta inlägg!

Ja det här med kvinnovåld är väldigt accepterat men det gäller väl eg även tvärtom också det finns ju även kvinnor som misshandlar sina män , men det pratas inte så högt om det just för att männen skäms över det.

#3: Kanon!
#4: Egentligen finns det hur mycket som helst att protestera mot i världen - tyvärr räcker inte tid och ork till allt!
Personligen blir jag bara så oerhört frustrerad när jag läser om situationer där kvinnor behandlas sämre än hundar (och då tycker inte jag att man skall behandla hundar illa!), både fysiskt och psykiskt. Jag kan inte förlika mig med det.