Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 619 ggr
zettan
0

God morgon 1 December

God morgon.

Ja ha då var de december nu alla redan. Julen närmar sig med stormsteg. 
  Prexis hemkommen från stallet. Hästarna var inte pigga på att kliva upp idag. De spöregnar och är bara 3 plusgrader ute. Brr. Lilla Agnes kom hem i går och verkar trivas. Hon var nog den som var tröttast i morsen. Zettans juver var spända efter att ha varit utan sin son hela natten. Men han fick dia på morgonen så de känns bra. Får ha koll på hennes juver nu så de inte blir inflamation.

Nu ska ja strax kila vidare till Bollabygd. Min moster ska flytta idag s¨de blir till att hjälpa till där.

Ha en riktigt bra dag alla

kram

ElisabethA
0

God förmiddag!
Grått och trist här i Örebro. Håller på att packa ner lite grejer i lådor som jag ska köra ner till Skåne nästa helg. Ska äta lite frukost nu och sedan blir det förmodligen en promenix i regnet. Kör eventuellt en tur till Köping lite senare och går på deras julmarknad eftersom min kompis står där och säljer grejer idag.

Hoppas alla får en bra dag!!

Kana
0

God förmiddag! Snö snö!!! här snöardet och blåser! Sitter och dricker kaffe nu innan jag ska gå ut i stallet och mocka. Sen blir det till att fixa ute granen, men jag har ingen lust att vara ute i det här vädret.  Ha en bra dag!!!

AusaBausa
0

Grått, blött o trist här också….

vill bara gömma sig under ett täcke i dag! MEN finns inte chans o få göra det…här är fullt upp, fixa stallet för kvällen, städa klart det jag inte hann i går, handla, hämta jultidningarna som restades/glömdes beställa, hrm! Samt på kalas kl 16!Puh! Säkert ngt jag glömt, jo stryka klart också….

….så dags o gå, ha en trevlig dag o helg alla!

Annette
0

God kväll!

Jag är fortfarande kvar i storstan. Har varit på fyra stuteribesök idag, väldigt trevligt. Kul att se så många shettisar i olika generationer och åldrar.

Vi har just ätit pizza och nu dricker vi Coca Cola.

Ha en bra kväll!

Kana
0

Nu har jag tagit in hästarna, dom var glada när dom fick komma in. Hoppas att dom torkar till i morgon. Nu sitter jag och dricker ett glas vin och funderar på om jag ska gå ut på krogen i kväll eller inte. Det är ju skoj att ut och träffa folk. Men det är skönt att sitta i soffan oxå. Det är nog klokast att vara hem då jag ska jobba lite övertid i morn.