Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 3977 ggr
Mmia
0

Gödselmask

För ett antal år sedan så var det så många som sålde gödselmask som skulle göra gödselhögen betydligt mindre. Hur gick det med det ? Är det någon som använde sig av det och blev det bättre  och mindre?

Nu ser man ju inte att någon säljer sånt och då undrar man ju om det inte var någon hit eller…..

Vad var det för mask eller var det en larv och isåfall vad blev det av den sen ?

Lise
0

Jag har haft det i flera år, och jag har inte behövts tömma gödselstacken på flera år, så visst fungerar det.

sanne
0

Låter intressant, men vad är det för något och var får man tag på det???

Lise
0

Jag fick det av någon jag känner. Bor du i närheten kan du hämta här. Det behövs ej många maskar för det förökar sig väldigt!

Pheobe
0

#3 hört om det också. Men det sprider sig inte till marken och betet och så? kan hästarna få i sej det?

[Anna-N]
0

Är det dom maskarna som är från Italien?

Camilla
0

Jag har också mask i gödselstacken, var den kommit i från vet jag inte men de är superbra de små liven, riktiga arbetsmyror! Dessutom förökar de sig lavinartat . Glad

Lise
0

#4 Mina hästar går ju inte där jag har gödselstacken och så har jag gjuten platta. Att hästarna skulle få dem i sig kan jag ej tänka mig.

#5 jag vet faktiskt inte var de kommer i från har själv fått dem.

CarinaA
0

OMMAMASKEN, Monica Andersson, Sjøbo !!!

Pheobe
0

#7 jag har ingen platta, gödseln ligger inte så länge här. Men jag är ändå rädd att det skulle gå an i betet, masken förflyttar sej väl , platta eller ej

balotte
0

Går det, om man vill ta gödseln och använda i rabbatter?

Äter inte maskarna upp allt?

Lise
0

#7 #10  Nej jag tror inte masken förflyttar sig ifrån gödslen, jag har bara maskar i gödselstacken. De gör så att gödselen blir som jord och är perfekt att använda i  rabatter och trädgårdsland. Mina grannar använder det och jag har även sålt till trädgårdsodlare.