Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 493 ggr
Faxlin
0

Lilla ponnyn

Ja, det är vad dottern tjatar om här hemma. Hennes for till himmelen och nu söker vi med ljus och lykta efter "lilla ponnyn". Det vi söker är en snäll och trevlig shettis. Ett sto eller en valack då jag redan har två ston här hemma av modell lite större och stor.
Vi är en häst tokig familj som lider av shettis saknad. Den ska vara barnvan och tycka om att bli ompysslad av små barn också. För trots att jag är med hela tiden vill jag ha en shettis som dottern kan borsta själv. Jag borstar också eftersom hon är så liten, men hon kan ju stå och borsta benet på mitt varmblod i en timme, det är liksom inte riktigt så länge som jag borstar. ;-)
Vi bor ca 2.5 mil söder om Gävle och söker således en shettis i dessa trakter eller åtminstone inte ända nere i Skåne.
Att hästen har papper och är frisk och att jag får hålla kontakten med uppfödaren/säljaren ser jag som ett krav.
Om någon anser att dessa krav inte är för höga och att ni har en passande kandidat till oss så hör gärna av er.
Det är dock viktigt att ni vet att jag förespråkar lååånga utevistelser även om jag stallar upp dem i boxar om vinternätterna.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars