Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 914 ggr
zettan
0

GOD MORGON 3 DECEMBER

God morgon

här regnar de idag också. Blir så less på detta förbaskade regn. Fölen blir blöta i pälsen och man kan inte borsta på dom på kvällarna =( JA vill åtminstonde ha uppehåll ngn dag. Hagen börjar bli geggig och de är väl snart dags att byta vinterhage. För den som dom går i nu är så liten. Har en störra vinterhage också.

Ska strax åka till jobbet och jobba mina timmar. Sen blir de hem och stallet väntar. Ska se om ja ska gå till ridhusewt idag tro.

HA en bra dag alla

VeronicaP
0

God morgon här har det regnat hela helgen har jag hört, men det har i allfall regnat hela natten och även nu på morgonen men det har verkat lugna ner sig lite , får väl hoppas att det blir uppehåll.

susanne-s
0

Här är det uppehåll efter gårdagens och nattens regn.
Ingen snö finns kvar men det är iaf tjäle i marken så det är inte så lerigt. Tack och lov.
Idag är det tandläkaren som står på programmet samt fortsatt städning… Ibland önskar man att man bodde i en liten etta.
Pendlade Cindy nu igen på morgonen och nu visade plötsligt ringen på stoföl.! Sist stod den ju bara still..?
Tre stoföl..så´n tur kan man väl inte ha

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Kom hem till Uppsala sent igår efter en mycket trevlig helg på Globen. Nu måste jag snart sätta igång med allt skolarbete som jag inte hunnit med bla pga alla förberedelser. De kommande dagarna borde jag nog egentligen lägga ner lika mkt tid på skolarbetet som jag har lagt ner på shetlandssaker den senaste tiden, hur det nu ska gå till…

Fast jag inte skulle köpa ngt på Globen egentligen så slutade det med att det blev både täcken och jacka. Farligt att sitta i samma monter som Thiffanny och Hanna ;-) Tur att det inte gick att få broderat fler täcken, för då hade det nog blivit ngt fleecetäcke också, men i en annan färg :-)

Cattis
0

God förmiddag!

Fy fabian vad det regnar! Har just kommit hem från stallet och är genomvåt från topp till tå. Hunden jag hade med mig dit var inte samma varelse som jag hade med mig hem. Det jag släppte ut ur bilen var en vandrande lerklump. Men, efter en snabb fight i duschen så hittade jag faktiskt min hund igen, jag tror lermonstret hade svalt henne… :-)

Idag skall jag ägna mig åt "pappersarbete", totalt okul men ett måste. Allt måste vara klart innan veckans slut så det är väl dags att ta tag i det nu. Varför vara ute i god tid och slippa stressa, när man kan göra det i sista sekunden… :-/
Att jag aldrig lär mig.

Ha en bra dag alla!

#3 Nåja, man behövde inte ens befinna sig på plats för att handla mer än man borde. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lulan
0

Jösses så trött man kan vara. Lördagens fest gör sig fortfarande påmind, vi stapplade hem halv 4 på morgonen… Men kul hade vi :)

Jag satt och dregglade igår när de visade ifrån Globen, det verkade vart väldigt bra i år!

Veckan kommer nog inte med några nyheter, ska jobba som vanligt och till stallet ikväll och torsdag. Tyvärr så har Kung Bore vikt undan för Häxan Isgata, så vi halkar på här uppe

RebeckaSvensson
0

#4 Jag märkte det, det blev fler och fler påsar med ditt namn på :-)

Annette
0

God middag!

Jag är som en zombie idag. Det blev väl sammanlagd nattsömn på 8 timmar melan fredag och söndag. Men roligt var det :) Igår tänkte jag slappa hela dagen, men var så pigg så det gick inte.

Har varit och gjort lite jobbärenden, nu tar jag ledigt resten av dagen, det regnar även här.

Har även varit och släppt ut hästarna, skall mocka och pyssla mer i eftermiddag.

Nu skall jag ta två alvedon och fortsätta med min arbetsorder ;)

Daladis
0

God fm. Här spöregnar det. Men alla djur har blivit utfodrade, mockat och extra halm i vindskydden. Hundarna har fått en promenad på en timme, gissa om dom är blöt…. och jag med! Nu blir det kaffe och sen en dusch. Ha en bra dag alla! //Erica

Puzzel
0

GODDAGENS nyss hemkommen från Engelska prov hoppas det gick bra. Regnar gör det me, att det aldrig slutar med det så tråkigt och sen leran som blir av det. Men men när man ändå är inne får man väl städa och fixa . Men det konstiga är att hur man än städar så syns det aldrig någon längre stund, nån mer som har det så eller är jag ensam om det ???   Blir en snabbis till hästarna idag, igår skrittade jag ut på Smilla me Puzz på släpp haha vart lite trassel men tillsist fick vi kläm på det. Puzz vill ju gärna vara först. Tur att de är så snälla o lugna båda två.   Ni får ha en fortsatt bra dag allihop