Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 3812 ggr
annie
0

Reflexgrimmor?

Var kan jag hitta reflexgrimmor till standardshettis och minishettis? Vill ju gärna synas vid mina kvällspromenader. Har hittat reflexgrimma till ponny men inte shettis eller minishettis.

Benskydden jag använt till stor häst bara rullar runt shettisarnas smala skenor. Tips för att få de att sitta kvar alt. andra reflexer att köpa?

Hur syns ni i mörkret? Själv har jag pannlampa och reflexväst på.

AnnaLundin
0

Jag har modifierat mina gamla benreflexer så att de funkar perfekt på shetland också. Jag har såna som har både kardborre och spännrem. I princip handlar det bara om att korta av själva reflexdelen så att man kan knäppa spännremmen tillräckligt hårt.

reflexgrimmor har jag aldrig känt något behov av, men jag undrar om jag inte har sett såna på Börjes? *funderar* *kollar* Jodå, det finns reflexgrimmor där, Ps brukar passa på standarsshetland. Mini är den nog för stor till.

OM jag tar med mig en ponny ut med barn på ridtur efter mörkrets inbrott så har både jag och barnen reflexväst. Hästen har benreflexer och möjligen en reflex-förbygel - om jag orkar klä på den, barnen gillar den för den är rosa….

OM jag kör ponny i mörkret så har jag benreflexer + förbygeln på ponnyn, väst på mig och en cykellykta på varje sida om vagnen, riktade framåt.

PetraJ
0

På granngården har jag köpt relexgrimmor till shettis(inte till mini)

[Anna-N]
0

Boett har benreflexer från mini o uppåt som sitter jättebra.

Sehvrin
0

Vi har sytt egna benreflexer och till oss själva har vi reflexvästar (men hoppas på att kunna sy reflexkoppel, då det verkar lite smidigare)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Kratern
0

Reflexgrimmorna har jag köpt från www.bole-produkter.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">BOLE

Frida-E
0

Jag har också likadana reflexgrimmor som #5, de är köpta nån annanstans ifrån (kommer inte ihåg vart..), men jag har för mig att det är Globusgrimmor och dem kan man ju hitta lite överallt. De finns ner till strl shetland och den storleken passar min standard och min maxade mini efter att jag gjorde ett extra hål.

Reflexbenskydd har jag köpt från Börjes, de som finns på hundsidorna! Billiga och passar utmärkt på mina hästar, dock är de kanske för små för större shettisar, men på mini funkar de hur bra som helst.

Midlingur
0

Jag köpte benreflexer till hund. Passade super på min mini.

zettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt mina reflexgrimmor till mina standard ston på hööks. Passar jätte bra. och dom syns bra

Annette
0

Hansbo har i allafall i ponnystorlek.

annie
0

Tack för alla tips! Såg att det finns såna där lösa reflexer som man kan fästa på gräns m. kardborreband. Borde ju funka på grimmor också? Så slipper jag köpa reflexgrimmor (är ju rätt kul med grimmor men jag behöver ju egentligen inte fler….)

#7 Ja, såna där benreflexer för hund har jag också funderat på! Är den såna där "clips" eller vad de heter?

Midlingur
0

#10 Mina har bara vanlig kardborre.

Lorita
0

Jag köpte hööks orange reflexgrimma, samma som på bild #8, till Kiara (B-ponny men med shetland på huvudet) jag kunde ställa in den så mycket så den passade henne och grimman lyser riktigt bra även i svagt ljus, skönt när man har lösdrift. Föl fanns inte så på fölet har jag reflexer tänkta till träns.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AnnaLundin
0

#10 såna där "snap"-reflexer satt inte kvar på benen på min shettis när jag testade för många år sedan.

Midlingur
0

Bole.nu har reflexgrimmor i storlek shetland.

jennie-w
0

Jag har köpt hundreflexer från börjes, passade perfekt på små shettis ben.Glad

CindYY
0

Jag har ett par reflexbenskydd som det heter till min shettis och dom är jätte bra, passar alla hästar. Man kan nästan ha den vart som hälst. Ja har haft den i svansen tex,

SannaHolmgren
0

Jag åkte hästovagn igårkväll i mörkret och regnet, trots reflexer på pannband, flextäcke och flex på benen, ficklampor o flex på vagnen, västar mm så var det en bil som fick bromsa in pga att vi syntes dåligt.Förvånad Jag ska i morgon åka o köpa ett hundhalsband eller två med massor av röda blinkande lampor på. Tänkte att det ska göra så vi syns i höstmörkret. Hade tänkt sätta en i bröstan eller pannbandet och en uppe på däckeln. Och ha röda cykellampor på vagnen bak.

HanniBunni
0

Har inte börjes? Kolla!Glad