Är det bara vi ...
… som reagerar på uttalandet på SSS hemsidan ang dom avgående ledamöterna? Tycker det är märkligt skrivet.

Det känns lite som locket lagts på, utan att få veta skälen till avhoppen. Väldigt tråkigt om det återgår till den knäppta stämningen igen, det skulle ju vara en mer öppen styrelse..men känns tvärtom..
Ett tag ryckte ju faktiskt styrelsen upp sig och skrev lite kortfattad info om vad som hade bahandlats på styrelsemötena. Denna info kom ofta ut bara några dagar efter deras möten - ett mycket bra initiativ! Det kändes som att styrelsen verkligen höll på att bli mer öppen men sen i våras har ingen info om styrelsemötena lagts ut. Varför?
Läste på SSS hemsida att ytterligare en ledamot hoppat av - är det mer avhopp på gång eller vad är det som händer?

Jag kan tycka att det var ett något udda meddelande, som sagt lite "locket på".
Tycker inte riktigt att tonen i brevet är till styrelsens fördel. Jag efterlyser mer öppenhet från styrelsen, det som började bra har stannat av totalt verkar det som. Vore bättre att tala klarspråk än att skriva det brevet, för alla inblandade och för oss övriga medlemmar.

Jag tror inte styrelsen kunde ha kommenterat detta på något annat sätt. Det handlar om privata saker och mer detaljerad info hör inte hemma på en förenings hemsida.
Att saker drabbat styrelsearbetet är jäkligt synd, men det är något som man får ta med de berörda, och inte prata om eller spekulera om över deras huvuden.
På föreningens hemsida skall endast föreningsinfo finnas, tycker jag. Sådant som rör föreningens verksamhet eller det som allmänt rör rasen/våra ponnyer. Och jag håller med om att det är synd att det inte längre kommer ut info längre från styrelsen, men det kanske kommer tillbaka…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Tycker det i alla fall var bra att de skrev någonting, istället för att hålla helt tyst och låta ryktena flöda. I och för sig skapar detta kanske rykten och skitsnack det också, men de har i alla fall gjort så gott de kunnat.

Da jag inte kan läsa vad som är skrivet här pa denna datorn, men jag instämmer med "5 och 6 att det är väl bra att de skriver nagot och sen att vi eg inte har med att göra vad som har gjort att de här 3 personerna har avgatt och vill vi verkligen veta det sa far man ringa alla 3 sa man fa höra allas sida av saken och inte bara en i stället för att sitta här och dra upp det .

Jag tycker det är bra att styrelsen går ut med officiell information om händelsen, då det i dessa tidevarv kommer till medlemmarnas kännedom mycket snabbt i alla fall och då börjar rykten cirkulera (styrelsen kunde gärna ha gått ut med det ännu lite tidigare, om möjligt).
Sedan är inte internet det rätta stället att diskutera personliga detaljer i ärendet utan det får nog var och en ta separat med de inblandade.

I ärlighetens namn så är det nog svårt för styrelsen att agera på ett sätt så att alla känner sej nöjda - hur de än gör är det några som tycker att de gör fel. 
Jag tycker det är bra att information ges, även om jag upplevde detta som väldigt omständigt skrivet; det sa egentligen inte så mycket liksom… Men jag saknar oxå öppenheten med snabb info som kom igång efter årsmötet 2006 men som nu helt verkar ha avstannat igen.
Sen håller jag inte med om att medlemmarna inte har med att göra vad som händer i styrelsen. Är det så att det finns personer som t ex har samarbetssvårigheter eller bara jobbar i eget intresse vill åtminstone inte jag vara med om att råka rösta in dem igen.
Tycker det är synd att folk ska känna sej så obekväma i en styrelse. Att man aldrig ska kunna få nånting att fungera bra. Alltid ska några må dåligt. Det är ju frivilliga som ställer up och kämpar för föreningen och ändå kan det inte funka klanderfritt. Väldigt synd.

#9 Håller med fullt, jag vill heller inte medverka till att rösta in någon som har samarbetssvårigheter eller dylikt.