Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 435 ggr
SofiaChristina
0

Nu är det inte kul

Regn,regn från morgon till kväll,allt går åt pipsvängen,näbbade i leran när pållarna skulle få lunch,när jag skulle tippa dyngkärran nu ikväll hade lampan gått sönder där så jag höll på att slå ihjäl mig när kärran tar tvärstopp på något(fina båmärken inom kort).

Funderar starkt på att byta fem små blöta troll mot ett startkit i hur man knypplar eller e.v boken lär dig sticka för nybörjare.

pippa__
0

HAHAHAHAHA men visst är det mysigt me pållarna ändå? Man får ju så mkt tillbaka :D Tror int du får så mkt respons av en sticka ;)

balotte
0

Mina ser ut som urvridna trasor när dom kommer in, dom hinner inte torka helt under natten. Är det någon som har ett knep.

NU VILL JAG HA SNÖ OCH LITE KALLT

SofiaChristina
0

#1 Den respons jag fick av mina små nu när jag tog in dom var några hatiska blickar typ:är du inte vettig eller som har oss ute i det här vädret.Förhoppningsvis slipper jag sådana blickar från en sticka och tänk vad fina grytlappar jag kan sticka till släkt och vänner i julklapp vad glada dom kommer bli.

Annette
0

#3. Finns det utställningar för grytlappar?

pippa__
0

#4 HAHAHAH

SofiaChristina
0

#3 ingen tokig tanke faktiskt.

Hallonbuske
0

#2 Fleece täcke under natten drar ur blötan och lägger sig ovanpå täcket. Kanon bra. Landstingets blå(gula) filtar är kanon bra också ….

Annette
0

Jag blev också lite less nyss. Vid närmare kontroll av sonens hembrev visar det sig att han skall åka skridskor på onsdag. Vi provade utrustningen och den var naturligtvis urvuxen Skrikandes. Jag vet inte om jag har möjlighet att åka till stan i morgon igen för att köpa ett par nya skridskor. Han får fråga läraren om han kan motionera på annat sätt. Om inte det går får jag väl trolla med knäna så jag hinner köpa ett par nya. Som kommer att användas ca 5 ggr, sedan är vintern slut och nästa år är de för små…..

IdaS-A
0

#8 Tycker skolan borde skaffa skridskor som eleverna kan låna.. Fick alltid nya skridskor när jag gick i skolan eftersom man växte ur dem så snabbt.. Använde dem enbart på idrotten typ 2 gånger om året, vilket slöseri med pengar!

#0Är också trött på regn och lera! Längtar efter snö och minusgrader!

Annette
0

#9. Samma här. Och inte kommer jag mig för att sälja dom heller, så de samlas ju bara på hög.

Charlotte-Aveback
0

#8: Jag vet hur det är …

På mina barns skola anordnar föräldraföreningen i november varje år en "vinterbytardag" (nej, man kan inte byta bort vintern!).

Då kan man komma och sälja barnens gamla vinterutrustning (skridskor, skidor, pjäxor, pulkor, vinteroveraller, m.m.), byta den mot t.ex. en större storlek eller köpa en annan storlek. Det brukar vara en mycket populär tillställning och många passar på att förnya sin utrustning inför vintern. Vinterbytardagen pågår i två timmar men redan efter den första timmen så är i princip allting sålt eller bytt! Glad

Annette
0

#11. Det skall jag föeslå här. Det finns säkert inne i Skövde, men den informationen når sällan hit ut på vischan.

Charlotte-Aveback
0

#12: Föräldraföreningen tillhandahåller i princip bara lokalen på skolan. Allt köp, sälj och byt ombesörjer var och en själva som kommer dit.

Sedan brukar en klass få ta hand om fikaförsäljningen den dagen och det brukar bli en bra liten slant till klasskassan. Glad

jessica-wi
0

Ni vill ha snö och kyla jag skickar med posten direkt, har just kommit in efter en 1 timmes traktorplogning  i nysnö ca 3 dm på min gård, jag skottade ca 1,5 dm igår.Det är kul med snö hästarna ser ut som snögubbar ett tjockt snötäcke över dom.Skrattande

Annette
0

#13. Bra system.