Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 459 ggr
zettan
0

God morgon 07-12-04

God morgon på er

Idag verkar de som om de är uppehåll. I allafall just nu. Men de lär väl regna under dagen kanske. 0 gradit här så de blir till att ta på sig varmt när man ska cykla till jobbet idag. Hoppas de kan komma lite snö me nu i veckan. Då hade ja blivit extra glad.
  I går hade ja bebisträning i stallet. Dom fick lära sig ha handduk på ryggen och bli torkade. De var läskigt sa dom båda 2 trots att den ena gjort detta 1000 ggr minstRäcka ut tungan. Men de gick bra de me till slut. Sen så lyftes alla hovarna på båda fölisarna med mkt goda resultat. Duktiga pållar. Som beröm fick dom en varsin morotsbit. Ngt de stod och smaskade på länge hihi.
  Idag så blir de stallet efter jobbet som vanligt. Sen till kvällen ska ja och en kompis på VIP kväll på hööks. Lite föreläsning om sadlar och sadelinpassning och så. Kan nog bli ganska intressant tror jag.

ha en bra dag alla

SannaHolmgren
0

Godmorgon. Ska strax köra den största ungen till taxin, sen väntar tvättberget tålmodigt på mig här hemma, vi kommer att ha en lång förmiddag tillsammans. Roligare efter maten då vi ska hämta storasyster från taxin med häst o vagn.  Mindre roligt i em när den minsta och den mellersta ska till tandläkaren. Ha en bra dag.!!

Annette
0

God morgon!

Här är det plusgrader och verkar vara uppehåll. Hoppas det fortsätter med det, uppehåll alltså.

Jobbet väntar. Därefter blir det stallet.

Ha en bra dag!

Puzzel
0

Duggat lite idag men annars uppehåll så skönt, här städas, och fixas det. Inte för attd et syns så länge bor så förbaskat trångt 5 pers o två stora hundar i en stor 3:a omgjord till 4:a. Skulle gärna bo större men som studerande tillåter inte ekonomin det.

Pållarna mår toppen men även de längtar nog efter snö, de har också tröttnat på regnet o blöta ryggar.

AusaBausa
0

God middag! Ääääntligen sol! Har helt underbart väder i dag..typiskt man jobbar t halv sex o hästen tappat skon samt att jag ska på möte…annars hade jag nog fått en hel del gjort i stallet i dag!

ha en bra dag alla!