Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 373 ggr
Annette
0

God morgon 5 december

Bra med dessa god morgon trådar. Jag kom just på att min kompis i Örebro fyller år på lördag. Nu kanske jag kommer ihåg att skicka ett kort :)

Dagens Mikael-citat:
Det är tur att du finns.

Mikael skall åka skridskor idag. När barnen hade gått iväg till skolan upptäckte jag att hans matsäck stod kvar i hallen, så jag ropade tillbaks honom. Det var då han tyckte ovanstående ;)

Grått och trist väder idag också. Nu skall jag åka och jobba några timmar. Har dragit ner på tiden och börjar ta av min komp. Ganska skönt, faktiskt.

Ha en bra dag!

[Anna-N]
0

God morgon!

Här vräker snön ner. Vi kommer garanterat få en vit jul i år. Snötäcket utökas stadigt. Senaste dagarnas plusgrader har gjort att det blivit en del is under, så jag höll på att göra ett par rejäla luftfärder i morse ;-)

Önskar alla en bra dag!

Pheobe
0

Morrn…

Regnar igen… ungarna dåliga i en vecka nu, ska det aldrig gå över? Själv ont i halsen, orkar inte göra ett dyft. Ska bara ta det lugnt idag, städa lite kanske

Ha en bra dag

Milla
0

godmorgon!

Regn och blåst bläää. Idag blir det en mycket lugn dag då jag har "jobbat" lite för mycket i veckan och det känns lite här och var.

På söndag hoppas jag innerligt att lastbilen med vårt ensilage kommer så vi slipper köra runt med ett litet släp och hämta två ensilage balar åt gången.

Tycker annars att allt flyter på bra, både människor och djur mår bra.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SaraDoos
0

Här mås det bara bra, men stressigt med allt som ska hinnas med på jobb och hemma. Jag skulle behöva typ 14 dagar till denna veckan… åker på konferens med jobbet imorgon och det ska bli kul. Kommer kännas konstigt att inte träffa Olivia på 3 dagar…

I stallet är det lugna gatan. De bara äter och bajsar och trivs :)

Puzzel
0

Usch regn här med vill ha snö o ännu mera snö ju. Idag bär det av till Astrid Lindgrens sjukhus med Dennis. Ögonbottenfotografering står på schemat. Sen blir det en snabbis till hästarna.

Cattis
0

God dag!

Jag har haft en alldeles meningslöst tråkig dag, då jag måste hålla mig stilla idag och i morgon. Skittråkigt! Kan inte ens ta mig till hästarna, tur det finns andra som kan det. :-)
Jag har hunnit upptäcka hur mkt skräp det visas på TV under dagarna igen, och är lika uttråkad av utbudet som vanligt.
Alla dessa fåniga spelprogram - usch!

Jag skall fortsätta dagen på soffan, med en bra bok istället, och hoppas att timmarna går snabbt.

De ringde från skolan nyss och Leon är tydligen magsjuk, så Jani är på väg att hämta honom. Han har semester tills efter årsskiftet och det passar ju bra nu när jag är "ur funktion". Bara hoppas att magsjukan ger tusan i oss andra den här gången.

Ha en fortsatt bra dag alla!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sanne
0

Go dag

#6 hoppas ni får den lätta varianten om ni får det.., vi hade ju en omgång förra veckan.. ingen höjdare..

Just hemkommen, regnar o är allmänt trist ute, va ska man göra med hagarna, dom är en enda lervällning, jag slutar snart med hästar, inget kul med leriga, blöta hästar varje dag.. Ska nu jaga en matansvarig på skolan, då min ena som tydligen inte får den mat han ska ha, trots läkarens intyg mm, blir så trött på o jaga folk hela tiden..

sen väntar stallet, läxläsning o senare bonde söker fru !

ha en fortsatt bra dag

Annette
0

#6. Får du sitta vid datorn då Flört?

Nu har jag jobbat klart för idag. När sonen kommer från skolan skall jag ta med honom till Fjället. Medan jag är i stallet skall han få gå ut och sälja alla de där plastpåsarna han har kvar. De säljer för att samla pengar till sin skolresa och jag vill inte köpa 10 frp till.