Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 840 ggr
Sehvrin
0

Westmanska Vagnparaden i Linköping

_25 maj _Westmanska Vagnparaden!
På Valla Fritidsområde kl. 11-14.
Historisk vagnparad till Kapten Henrik Westmans minne på Valla gård. Paraden startar kl. 12.00
Arrangör: Valla Vagnarnas Vänner.

Nån som ska dit? själv ska jag förmodligen dit som åskådare =) (bor ju i Linköping nu och har varit där ett par år tidigare, det är en trevlig tillställning)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

paparatzi
0

#0 Lät spännande, kan du inte berätta historien bakom..

cinna
0

http://www.linkoping.se/Organisation/Produktionen/HTS/GamlaLkpg/museer/w_vagnmuseet.htm

Här står det lite…

Ska försöka åka dit om vädret och familjen tillåter. Bra utflycktsmål!!

[Teddy]
0

Jag ska dit och köra! Fjärde året i rad. Hoppas på fint väder igen.

Cattis
0

Cinna! Om du åker… ta bilder och skriv om det. Dels till Östs tidningssidor och dels hit. Vore kanon!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

cinna
0

#4 ouups, att man aldrig lär sig att hålla käftFlört Som sagt var beroende på väder och vind…

Cattis
0

#5 Räcka ut tungan

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Sehvrin
0

#3 Vad har du för ekipage?

Sehvrin
0

*puttar upp en sista gång innan arrangemanget*

Sehvrin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var en mkt trevlig tillställning och vädret var faktiskt bra trots att det regnade hela morgonen (kom en kort rengskur)

Nån som vill se lite bilder? här kommer en på ett av mina favoritekipage (hoppas det är ok att lägga ut bilder på andra….)

Charlotte-J
0

Vilken fint ekipage. Det är väl Marie på bilden.

Amor vincit omnia Kyss

Sehvrin
0

Jag känner ju inte till nån i shettisvärlden (förutom via detta forumet), men i katalogen man fick står den här informationen om det ekipaget:

Marie Claesson,  Kimstad                                                                            Medhjälpare: Eloona Classon                                                         Vagn: Wagonette

Frej (v) val.shetlandsponny f-95 e Nalle Puh - Bronco

Dalsgårds Biggels (h) val. shetlandsponny f-96 e Django v.d. Romer - Brandi v. Horn

[Teddy]
0

Vilken fin bild!!! Det är ju jag!!! Gissa om jag var stolt över priset och den fina kritiken jag fick.

Vagnparaden var jättetrevlig som vanligt, vi var med för fjärde gången. Enda incidenten var ett otäckt tillbud med russparet som blev oregerliga och hoppade över en gärsgård i Vallaskogen. Men folk hjälpte till och russen blev snabbt frånspända.

MARIE

cinna
0

#12 Får man vara nyfiken och fråga vad du fick pris för?

Jättefint ekipage har du iallafall.

Ellinor Johansson
0

Marie och pållarna vilket kanon fint ekipage ni är!

Måste bara fråga din medhjälpare Eloona är det den andra halva av "shetlandstanterna " eller vad kallade tidningen er?Flört

[Teddy]
0

Cinna - vi fick en fin bok, rosetter ÄRAN, plakett och diplom och dessutom blir alla kuskar och medhjälpare bjudna på jättefin lunch på Mjellerumsgården på Vallaområdet.

Ellinor - nej Eloona är nordsvens/halvblodskompis, andra "shetlandstanten" heter Gudrun.

cinna
0

# 15 Inte illaGlad, grattis, ville iofs veta vad ni gjort för prestation…

[Teddy]
0

Oj, läste ordet för på fel ställe…. prestationen bestod i att visa fram ett välputsat, välkört ekipage med kusk och groom i tidstypiska kläder. Inte så svårt alltså.

Charlotte-Aveback
0

#17: "Inte så svårt" … Jag tycker tvärtom att ni har gjort ett fantastiskt bra jobb och förtjänar allt beröm! Glad