Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 20-föreningsfrågor-sss
Läst 1551 ggr
Kris_J
0

Besök SSS monter på Globen

Om du är på Globen passa på och besök SSS monter!

Där kan du träffa Hanna D, Rebecka S, Malin O, Micke S och Tiffany J.

Det går att lösa medlemskap på plats. Köpa tidning. PR artiklar finns också

Hjärtligt välkommen!

I morgon ska jag också dit på en snabbvisit.

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

Hjälp gärna till och håll denna tråden uppe.

Flört

Cattis
0

Montern är jättefin!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, men om du kan Kristin, kanske du kan ta ett kort på den o visa de andra?

/Cattis

Kris_J
0

#2 kul att du som estet tycker det!
Du köpte väl inte upp hela lagret?

Kris_J
0

Ja imorgon ska jag rusa in en kortis då kan jag ta en bild med min nya mobil…. laddar upp bilden vid 22. Jag vet inte hur man MMS:ar bilder…

Annette
0

Montern är jättefin, väl värd ett besök!

Cattis
0

#4 Näe, köpte ingenting. Generad

/Cattis

Annette
0

Jag ville ha en väst, men de var slut i min storlek.

Kris_J
0

#8 då kanske du beställde en?

Annette
0

#9. Så långt tänkte jag inte just då. Men det kan jag ju göra, förstås.

Kris_J
0

#10 man kan inte tänka på allt…Cool

[LinneaDahlberg]
0

jag ska dit imorgon och titta…
på sista showen, så då finns väl ingenting kvar någonstans… Ledsen

Annette
0

#12. Tyvärr, Cattis köpte de sista täckena idag Flört.

[LinneaDahlberg]
0

#13 vilken miss!!

Kris_J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer den utlovade bilden från montern:

Annette
0

Stiligt!

Kris_J
0

Mera:

Kris_J
0

Sista:

Annette
0

Jag gillar särskilt bilderna på de båda herrarna med sina fina ston.

Kris_J
0

Ja det är verkligen fina bilder.

Annette
0

Tack för bilderna, kul att se för alla som inte var där.

Charlotte-Aveback
0

Vilken fin SSS-monter ni har arrangerat! Hoppas få möjlighet att se den på lunchen idag - vi får vässa armbågarna! Cool

Jättebra initiativ! Glad

Cattis
0

#22 När du kommer in i mässhallen är den till höger om dig, på övre våningen. Ha så skoj idag!

/Cattis

Charlotte-Aveback
0

#23: Tack för "vägbeskrivningen"! Flört

Cattis
0

#23 Är det lika mkt folk där som då vi var där ser man nämligen inte ett skvatt, tänkte det var lika bra. :-)

/Cattis

sanne
0

Vilken fin monter ni fixat ! synd att man inte kunde komma dit, hoppas det kanske kan finnas en i Göteborg till våren oxå… Hoppas helgen varit lyckat för er som var där o jobbade !

[Anna-N]
0

Jättefin monter! Skoj för oss att se som inte kom dit….Oskyldig

AusaBausa
0

Den var ju jätte fin!

Charlotte-Aveback
0

#25: Nu förstår jag varför du var så angelägen om att vi skulle hitta dit … för att hämta dina fleecetäcken! Flört Skämt åsido, jag har dem och tar med dem till stallet nästa gång vi kommer ut.

SSS monter var verkligen jättefin! Träffade Hanna, Rebecka och Malin, vilket alltid är lika trevligt! Bra jobbat, tjejer! Glad

Passade på att betala medlemsavgiften för 2008 - och fick då några fina presenter på köpet! Tackar, tackar! Glad

Cattis
0

#29 Nåja, jag hade ju redan gett dig vägbeskrivningen då jag pratade med Linan i tfn idag, då kom jag på att hon kunde lämna dem till dig om du kom förbi :-)
Tack för att du tog dem med dig! Kanske skulle jag passat på att beställa lite mer grejer då du ändå var där :-P

/Cattis

Milla
0

Oj så fin montern var/är.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Min gubbe bara skrattade när jag visade mina fyra nya täcken. Jag lät nog väldigt övertygande när jag sa att det var ett riktigt fynd. Eller också räknade han glatt ut hur många byggmodeller det måste motsvara……

Hanna-D
0

Äntligen hemma igen efter fyra dagar i Globen.

Montern var mycket välbesökt och våra grannar (WRAS) var avundsjuka på intresset i vår monter Glad

Vill också passa på att tacka Malin, Micke, Thiffanny och framförallt Rebecka för all hjälp!

ThiffannyJ
0

Nu är jag oxå hemma, och huvudet bara snurrar efter dessa dagar… Kul att så många kom förbi och gillade monern, det var superfin (Den finase av alla ras-montrar) Skrattande

Cattis, Hanna har två påsar till som är dina Flört

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Cattis
0

#34 Kanon, tack så jättemycket. :-)

/Cattis

paparatzi
0

Är det gratis att ha en monter på Globen, om inte ungefär vad har det kostat för 4 dagar?

Kratern
0

Jag köpte pins (tappat bort mina gamla).

Fin monter.

Bilderna i albumet ….. var de från ESG?

Annette
0

#37. De var från lite olika ställen. De med herrarna på är tagna på Valla i år.

RebeckaSvensson
0

Nu har jag vaknat till liv igen efter en trevlig helg på Globen :-)
Tack till er som hjälpte till i montern och till alla som kom och besökte oss där!

paparatzi
0

#36 Är det ingen som vet om det är gratis att stå med monter på globen?

VeronicaP
0

#40 Nä det kostade en summa som sades på höstmötet men jag kommer inte ihåg riktigt vad summan var men det är värt varenda öre. Tycker inte du det eller ??????

Annette
0

Det är inte gratis, det kostar en hel del. Men så mycket folk som det är på Globen och Scandinavium så tycker jag att det är bättre att satsa på det än andra saker som inte ger något.

Cattis
0

Jättebra med reklam för rasen tycker jag. Det är ju väl använda pengar om det får fler att få upp ögonen för våra underbara shettisar.

/Cattis

paparatzi
0

#41 Men visst tycker jag att det är värt, jag frågar bara för att ett sällskap har funderingar på en monter till nästa år

#42 Jag kan tro att det strömmar en hel del folk dom dagar det pågår.

paparatzi
0

Med tanke på att arrangörerna hade tänkt stryka shettisgaloppen iår och hur mycket protester det blev så visst är vår ras poppis det känns kul, var det förresten fler än jag som blev störtförälskad i den lilla vita ponnyn med sin 80 åriga matte. Kyss

VeronicaP
0

#44 Det är ju faktiskt bara för berörda att ringa arrangörerna och fråga inte krångligare än så och det finns säkert information på nätet om det också , allt beror ju på platsen med och storleken så det går nog inte att sätta ett generellt pris.

Annette
0

SSS hade en bra plats. Nodsvenskarnas förening var gömda ute i annexet, bakom en massa hästtransporter. Det var rena turen om någon hittade dit.

paparatzi
0

#46 Jag är övertygad om att i stort sett allt som pratas om här inne går att ta reda på någon annanstans, och jag har inte tänkt vidarebefodra till berörda hur du svarade på en enkel fråga, då detta är en mycket gladlynt och hjälpsam grupp.

#47 Ja! är man minst (i storleken)så gäller det att hålla sig framme fniss!

Jannie
0

Hur många nya medlemmar fick vi och hur stor blev omsättningen? Ställde monterpersonalen upp idellt eller fick Ni ersättning?

VeronicaP
0

#48 Tycker iof inte at jag svarade så konstigt , så gör jag själv om jag inte kan få reda på svaret på annat vis faktiskt då ringer jag de som håller i uthyrningen av platsen.   Sen att priset varierar beroende på vart man har sin monter är väl inte heller så konstigt ;-).

VeronicaP
0

Synd bara att man inte själv kunde besöka Goben och kolla in montern  och hälsa på , tycker att ni har gjort ett kanon jobb allihopa som har hållit på med denna bra jobbat.

Charlotte-Aveback
0

#45: Har själv inte sett detta "ekipage" men fått höra från många håll hur härliga de var! Glad

#47: Platsen är jätteviktig! SSS hade verkligen fått till en toppenplacering! Hoppas att de redan har bokat samma plats till nästa år! Flört

Hanna-D
0

#48 Kontakta arrangören i Globen i god tid nästa år om ni ska boka monter och diskutera med dem, priser ändras, beror på hur stor monter man vill ha och jag TROR att rasföreningar har viss rabatt. Sen vet jag inte om det var billigare att stå ute i tälten, jag visste inte ens att det fanns ett utetält förrän de ropade upp det i högtalarna. På söndagen hade Nordsvenska föreningen flyttat in i korridoren t ex. Jag tror inte att folk hittade ut till dem bakom alla transporter.

#49 Alla som stod i SSS monter ställde upp idéellt!

Kraka
0

Trevlig monter med trevliga SSS:are.Skrattande

Annette
0

Jag tror det ger mer att stå på ställen som Globen och Scandinavium än att arrangera utställningar tillsammans med andra rasföreningar. Man når en mycket större målgrupp än de som vistas på utställningar. De flesta där är redan inne i avelssvängen och har lite kunskap om registreringskrav mm. På de större evenemangen når man ut till alla sorters människor. Många skaffar sin första shettis som sällskap och tänker inte på att den kanske saknar stam. Om man lyckas fånga upp och informera dessa människor innan, tror jag många skulle tänka på ett helt annat sätt och välja att skaffa en ponny med full stam i stället.

Så allt behöver inte mätas i antalet nya medlemmar, informationsbiten är oerhört viktig. Om montern finns med på Scandinavium i april kunde man ha en lista med årets utställningar att dela ut, en uppfödarlista (självklart frivilligt att stå med) mm mm.

Jag tror monterhyran på dessa stora evenemang är väl satsade pengar i långa loppet.

PP
0

Paparatzi, var inte du involverad när Shetland Nord hade monter på Nolia förra året? Isf har du väl ett hum om antalet tusenlappar en monterplats går på? Det är inte billigt, men som många påpekat ovan är det ju aldrig fel att synas.

paparatzi
0

#53 tack för tipset!

#56 Paparatzi var inblandad och visst kostade det några tusenlappar men vi löste det genom att dela med en annan förening, det var coolt.

Och jag håller med dig om att det är aldrig fel att synas, beror nog bara på vem man frågar…Oskyldig

Jannie
0

#53 Bra för föreningen att Ni ställer upp ideellt. Ni har säkert gjort fin reklam för SSS.

Ranni
0

Jag tackar för ett mkt trevligt bemötande i montern! Ni var jättetrevliga för en annan som är rätt ny i rasen. Medl.avg för nästa år e nu betald och muggar fick vi, så tusen tack för oss!

AnTeX
0

Jag var där och besökte den=) köpte en mugg osså=)