Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett11-skötsel-hästhållning
Läst 1281 ggr
Moheda
0

vaccinationer

När det gäller vaccinationer av hästar undrar jag hur ni gör? Har inte vaccinerat mitt sto alls…. (knappt att jag vågar berätta det!) Hon är dräktig och bör föla i slutet av april. Behöver råd, kan jag vaccinera henne nu och i så fall vilka vacciner.

Pheobe
0

Du bör vaccinera henne mot stelkramp. Du kan ge första sprutan nu, sen ska hon ha en spruta drygt en månad efter det. Sen är det var tredje år.

Jag vaccinerar bara mina mot stelkramp

SaraDoos
0

stelkramp tycker jag är ganska viktigt. Vaccinerar mina mot det och mot influensa.

RebeckaKihlberg
0

Min är vaccinerad mot influensa och stelkramp

Annette
0

Vi vaccinerar endast mot stelkramp.

[Anna-N]
0

Vaccinerar mot stelkramp - vilket jag ser som en självklarhet.

Underbar
0

Vaccinerar mot stelkramp.

Moheda
0

Ja, ha imorgon ringer jag till veterinären så att han/hon kan komma och ge min pålle stelkrampsvaccin. Tack för att jag fick veta hur ni gör!

HanniBunni
0

Jag vaccinerar mot allt utom Botulism!! Ej min gamla hingst men de som åker iväg och tävlar och dyl.

AusaBausa
0

vaccinerar mina shettisar  mot stelkramp bara…

RebeckaSvensson
0

Alla mina är vaccinerade mot stelkramp.

moa
0

Alla mina hästar är vaccinerade mot stelkramp och hästinfluensea.

Kimpa
0

Vi vaccinerar både mot stelkramp och influensa. Då man är ute på många platser/ stall med många av stallets hästar känns det bra att de är " skyddade " mot influensa oxå.

Milla
0

vi kör med stelkramp här

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kris_J
0

Vaccinerar endast mot stelkramp. Undantag finns för en och annan som ska gå ridtävlingar där vaccination kävs eller om fodervärden själv så önskat, men jag fortsätter inte med de vaccinationerna sedan om det inte behövs.

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Jag ska börja med att endast vaccinera mot stelkramp här med , fast de som tävlar kommer jag nog att fortsätta att vaccinera mot influensan också.

NettanW
0

Jag vaccinerar, mot stelkramp, influensa och botulism. Jag tar hellre det säkra före det osäkra. Men då har jag oxå bara en häst.

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

Hanna-D
0

För mig är det självklart att vaccinera mot både stelkramp och influensa.

Ulla L
0

Vi vaccinerar också alltid våra hästar mot både stelkramp och influensa. Säkrast tycker jag när man åker omkring med dem på utställningar och premieringar och ofta har dem i främmande stall.

balotte
0

Vaccinera mot stelkramp och hästinfluensa, ska även vaccinera balotte en månad innan fölning sa vetrinären.

[LinneaDahlberg]
0

Vaccinerar alla mina shettisar mot både stelkramp och influensa. Islänningarna som aldrig lämnar gården däremot är endast stelkrampsvaccinerade.
Tycker det är viktigt att både jag själv och hästar har skydd mot stelkramp.

susanne-s
0

Stelkramp är en självklarhet!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

NovaRoll
0

Alla vaccas mot tetanus, abort, influensa och ringorm

Pyttis
0

Någon mer än jag som har häst som FICK STELKRAMP AV VACCINATIONEN? I våras vid vacc. inför fölning fick ett av mina ston just detta. Det var verkligen illa med henne, satt i ca 1 vecka. Vet.expertis trodde faktiskt att det skulle bli bestående. Det har visat sig att några hästar har drabbats av detta, varav några måste avlivas. Det var en mkt orolig vecka kan jag säga. Så den hästen är jag iaf tveksam om det blir omvacc. på.Fundersam