Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 935 ggr
Sasser
0

Godmorgon 07.12.08

Arbetshelg, därav tidpunkten.

Här skall hovslagar´n dyka upp på fm. Puzzel skall skos för första gången. Sen skall hon åka iväg till en tjej som skall rida in henne i Västmanland. Peter tar henne med när han skall till Uppsala under dagen. Praktiskt att få fatt på bra folk efter vägen, man passerar ju bara där massor med gånger varje vecka. Igår fick lilla prinsessan lämna jordelivet, för mig den vackraste av shettis-änglar, det var en tung dag. Klumpen sitter kvar.

Idag blir det förövrigt en lugn dag, skall försöka vila lite bara familjen åkt iväg. Dom blir kvar i vår lägenheti Uppsala i helgen. Felix spelar sen match i Arlanda på lördag och tidig match i Gränby på söndag.

Ha en trevlig helg!! //ESå

sanne
0

God Morgon

Här fick man intre sova länge fast det var Lördag.. vaknade av att valpen drog mig i håret.. sen fick han gå med ut o ge hästarna frukost, han har redan blivit kompis med fölen, dom pussades lite !

Inget regn än så länge, skönt om det kan vara lite upphåll, får se när min man kommer hem idag, han var på julfest igår o sov kvar i stan, så man kan undra vilket tillstånd han är i..Men jag ska in o handla lite julklappar idag , så får han ta hand om barn o valp:-) hihi

ha en bra dag allihopa

Cattis
0

God morgon!

Inte heller här får man sova… :-(

Idag är det meningen att jag skall få lite gjort, eftersom det mesta halkat efter de sista dagarna då jag mest "tagit det lugnt". Jag har också lite förhoppningar om att kanske kunna få hem mer halm idag, så isf blir det till att släpa halm till alla. Men, det blir ju sällan som man planerat.

Men först, hoppas jag på att kunna somna om en timme eller två. Känner mig inte riktigt redo för att tackla dagen riktigt än. :-)

#1 Kul, att pyssla med en energisk valp klockan 6 på morgonen :-)

Ha en bra dag alla!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Här är det så mörkt så det går inte att se vilket väder det är.

Även här skall några av hästarna verkas. Jag får nog stallhjälp idag, eftersom min brors pojkar skall vara hos mina föräldrar i helgen.

Sedan måste det bakas till julmarknaden och kolla igenom packningen inför Skåneresan. Vårdad klädsel, hmm det är väl något obekvämt det.

Jag skulle vilja fotografera lite hästar också, men då krävs nog lite solsken.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon ska snart köra in till bilskolan och sitta och skriva lite på proven där inne snart dags att skriva upp ju både för BE och C *ler* (bäst att öva Mycket).

Hämtade hem alla hingstarna i gårkväll så nu är hela ligan hemma , måste fixa en hovslagare nu för vissa av hingstarna behöver verkligen verkas och vissa inte alls , konstigt det där med hovar och hur olika de slits och växer.

[Croneld]
0

God morgon! Idag verkar det vara lite upphåll, inte ihållande regn hela tiden. Jag har pysslat med hästarna på morgonen, det var lite att arbeta igen efter en upptagen vecka. Lite extra borstning, damma av stallet och mycket mer.

Ha en bra dag!