Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 698 ggr
paparatzi
0

Hur är det lämpligt??

Folk frågar, andra svarar, några blir arga, några sura, andra blir glada, somliga blir intresserade…..och!

Men varför skall det alltid vara någon som skall agera "hackkyckling"?

JO! Därför att andra måste nödvändigtvis ha någon att hacka på, ta hönor tex: dom har visst bara minne för ett specifikt antal, går antalet över denna gräns, så börjar dom andra hönorna att hacka och picka…

Men tänk vad häftigt om man som höna själv fick hålla i yxan, kackla på och picka hej vilt, sen om någon annan höna pickas tillbaka till sitt försvar, då kommer yxan fram…denne enväldige höna gör som hon vill….alltså! Det är handen som håller yxan, som styr i hönsgården..

Paparatzi till folket!!!!

Cattis
0

En fin beskrivning av dig själv, som platsar bättre under "icke hästrelaterat" än under "sjukdomar och skador". Även om jag vet din avsikt. Släpp yxan, som du håller i konstant och göm den istället.

PS. Jag flyttade detta inlägg till rätt kategori DS.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

kacka
0

va???

Cattis
0

"Folk frågar, andra svarar, några blir arga, några sura, andra blir glada, somliga blir intresserade…..och!"

Så är det på ett forum. Så ska det vara! Minus det som sker bakom kulisserna.

/Cattis

hjarter_dam
0

#2 säger också det??? fårstår ingenting

Charlotte-J
0

#0 Eller får man skriva noll utan att hängas av dig då just den siffran verkar vara mycket "känslig" Flört

Jag vill bara att du ska ta dig en funderare hur du själv är gentemot andra på detta forum. Du skrev i en tråd att du blev utsatt för "ett rent personangrepp". Läs igenom dina egna inlägg och titta hur många personangrepp du står för själv. Alla ska kunna läsa och skriva här utan att "tryckas ner i skorna". Och det ska gälla ALLA, även dig åt båda håll. En lite lugnare ton utan utfall mot andra blir mycket trevligare. Du får ha dina åsikter och andra får ha sina, men ingen ska "tvingas" tycka som någon annan. Och det med diskriminering som du tagit upp ett oändligt antal gånger, som det är nu är ju frågan "vilken grupp av hingstägare" som egentligen är diskriminerade. Alla får göra som dom vill i sin avel (det är ju lagligt nu) så jag förstår inte varför det fortfarande är ett så stort problem. Och nu kommer jag säkert få något kastat i ansiktet för det här inlägget men det får väl vara så då.

Ha en bra dag allihop!!

Amor vincit omnia Kyss

Kiara
0

Äntligen hittade jag inläggetSkrattande

#0 mycket bra beskrivning och just som jag skrev i en annan tråd att det är ju synd att det inte finns någon som är anonymt neutral som ser över inläggen i forumet. Om man själv är inne i debatten hur ska man då kunna styra upp forumet så att alla åsikter för plats.

Jag har fortfarande inte kunnat läsa en enda tråd och fått en klar uppfattning om vad du tycker, för det kommer hela tiden en massa inlägg som dödar sakfrågan. Men detta in lägg handlar ju om något helt annat än vad du fick till svar.

Sen som du skrev i en annan tråd (rätta mig om jag har fel) så är det konstigt att dom som är med och argumenterar kan låsa en tråd och därigenom styra vad som blir sista ordet.

Vad har tråden med noll hingstar att göraFundersam

Cattis
0

Jag låser trådarna när vi kommit fram till här att det räcker. Vi är flera stycken som fattar de flesta besluten tillsammans. Inte alla men de flesta, ibalnd gör vi saker på eget bevåg. Vilket vi har all rätt till.

Har du inte fått en klar uppfattning om vad Carola tycker? *ASG*
Läs igenom dina PM, dina mail och alla de trådar som INTE låsts. Det framgår tydligt, inte många lyckas med bedriften att missa hennes poäng. Duktigt!

/Cattis

paparatzi
0

#6 Ja visst är det trist, men som dom säger kan man inte ta makt på annat sätt så….

Man får väl vara lite sjysst och bjuda dom på det….

Det som jag tycker är mest lustigt är att man tycks inte ha förståelse att inse VAD som förstör trådarna, men det är väl kanske som i en dålig relation, när man är i situationen själv, då blir det svårt att kunna se objektivt på vad sakfrågan egentligen handlar om, och då går man ut och smäller igen dörren…eller för all del slänger på luren..

Sånt löser ju heeeeemskt mycket…………….NÄ! 

Såg du serien Maktkamp på Falcon Crest?

Cattis
0

#8 Hahaha!  Paparatzi = Angela Channing!

Att både privatpersoner och myndigheter lägger på luren i örat då du pratar med dem, ger det dig inte en liiiten vink om att du kanske går för långt?

Men all denna makt börjar bli jobbig att bära - så jag tror jag skall låta mina argument tryta en stund.

/Cattis

Kiara
0

#7 Jag, tror jag vet vad andra tror sig veta att paparatzi tycker, men det är jag inte så intreserad av. Jag vet att du har en uppfattning som är så klar att även en tråd som startar med ur man beter sig i ett forum snabbt går över till noll hingstar, det måste vara ett hett ämne detCool

Det finns inte ett ord skrivet av paparatzi i mina PM och mejlFundersam

#8 Maktkamp på Falcon Crest, jag såg delar av den serien liknelsen är inte så dum. Jag kommer ihåg en skrynklig tant som satt vid ett skrivbord och styrde och ställdeSkrattande

Cattis
0

#10 Jo 0-hingstar är ju verkligen ett hett ämne för mig, jag brukar ofta starta diskussioner om just dem. Ehm, nu är du lite fel ute tror jag.

/Cattis

paparatzi
0

Jag lutar mig tillbaka på min Åklagare, psykologiska och rättsaktiva utbildning och ler åt de som drar egna slutsatser med bravur, men gud nåde om någon annan gör tillstymmelse till liknade handling…..då låser, fryser,stänger vi  sandlådan…

Hm! kan det vara fråga om en klockren xxxxxxxxxxxxsymtom….

Cattis
0

Jag tror jag garvar på mig! Skrattande

/Cattis

Kiara
0

#10 jag förstår det för denna tråd styrdes snabbt över till noll hingstarSkrattande för det var väll inte en avledande manöver från något obehagligt ämne Fundersam

paparatzi
0

#10 Tack! Kiara, du ska inte ta åt dig över att bli anklagad för diverse mejl och pm, det finns andra som blivit detta tidigare, även den gången visade det sig vara falska anklagelser…

Jag vet många som inte tycker att det är lämpligt att en forumsvärd ska delta i diskussioner, då denne inte klarar (av naturliga skäl) att vara neutral, ska man vara med och snacka, då tycker jag som dom att då får man ta av sig värd manteln och spela på lika villkor….som privatperson.

Hur skulle det se ut om en polis sprang runt och ställde till bråk överallt, och sen då folk blev tillräckligt provocerade, då grips dom av samme polis och blir slängd i finkan…..sen när dom andra ska försvara sig och påvisa att polisen inte heller uppträdde särdeles trevligt, då säger polisen: jag är polisen och jag gör som jag vill med ett *ASG*…………….

kacka
0

#15 Det är tillåtet i USA att polisen provocerar fram brott… Är det tillåtet i Sverige med?

Cattis
0

Hahaha! "falska anklagelser" Jo tjena mors!

Anklaga mig för det du. Vi är flera som kan låsa trådar här och flera som fattar besluten, men nu är det ju mig du vill åt. Som bekant. Ta dina privata uppgörelser med mig på mail istället. Men det vill du inte, för du vill tydligen helst att alla skall se vad du har att säga.

Jag undrar då, vilka är "många"?

Å hörru du, glömmer du inte bort at ttala om at ten av trådarna jag låste - den låste jag för at tjag själv spårade ur. Nej shit, det "glömde" du ju bort. För det måste ju framställas som att jag bara låser av jävelskap mot dig. Lögn!

/Cattis

Ann-Christine
0

Nu tycker jag att det går över gränsen, otrevlig stämning!

Sluta att antyda olika saker och vara taskiga mot varandra.

kacka
0

#17 vem riktar du dig till? Om du riktar dig till EN person, varför då inte ta det via PM?

Cattis
0

#19 Jag har försökt detta redan. Jag ser att PM:en är lästa men ignoreras - då detta prompt skall tas öppet.

Men #18 har rätt, så jag skall låta argumenten tryta resten av dagen i dessa frågor.

/Cattis

paparatzi
0

#18 Jag lyssnar på dig..

#19 Önskade själv att de PM jag fått idag, handlat om dessa åsikter i denna tråd…..men man kan som sagt inte få allt man vill….suck!

Jag kommer iallafall att sluta vara elak, det gör jag för att ni har helt rätt båda två..