Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 807 ggr
susanne-s
0

Hyrd transport.

En fråga.. Ni som hyr transport, Vad betalar ni för det?

I Stockholm, när jag bodde där fick jag betala 325 för en dag och 485 för ett dygn (två hästars), här i Tärnsjö hyr jag en en hästars för 150 för en dag och 300 för ett dygn, det måste väl vara billigt.   Ps hyr från bensin stn.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Milla
0

dom få gångerna jag hyr så betalar jag 250 kr/dygn och det är av privatperson.

Däremot lånar jag en väns transport gratis om jag behöver och om den är ledig

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

susanne-s
0

#1 Vet du hur priserna är på mackarna där du bor, vore intressant att gämföra

www.gullsmyrastuteri.se

susanne-s
0

J ämföra!!!!

www.gullsmyrastuteri.se

Annette
0

Jag hyr på macken där vi bor. De tar 300:-/dygn eller 200:-/6 timmar.

Milla
0

tror att dom tar 450 men är inte helt säker

susanne-s
0

gäller dessa priser två hästars? Är det föresten någon som vet var jag kan hitta ett BILLIGT släp, gärna ren. behov. ej boogie.

www.gullsmyrastuteri.se

Milla
0

ja det är två hästars

Annette
0

#6. Kolla på www.blocket.se

MarieB74
0

När jag hyr så får jag betala 150 kr och kan då ha transporten i ett dygn för det priset, av en privatperson.

Är iofs en boogie….

RebeckaKihlberg
0

Jag har hyrt på bensin mack, privat och av div. företag & jag upplever att bensinstationerna är dyrast.

Cattis
0

Hyr på macken, kostar 530 per dygn.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

#11 fy vad dyrt , jag är glad att man har eget släp jag

thira
0

Man får se opp lite med släpen på mackarna, för de kan vara i dålig kondition och rentav farliga ibland. Mackägarna verkar inte ta något ansvar för om något händer med ett dåligt släp. Innan vi köpte eget släp hyrde jag ibland och det var skrämmande mycket fel på dom.

Anna Johansson
0

har jobbat på en mack där vi hyrde ut vanliga släpvagnar, tyvärr inga hästtransporter. Och det var i bland skrämande hur folk slaktade vagnarna. Dom blev buckliga, lampor och lampglas rök, vajern för bromsen fick vi byta varje vecka och "elsladden" eller kontakten på vagnarna blev glapp och i bladn blev den bort sliten. Tyvärr så är man oftast själv så man inte har tid att besikta vagnarna när dom kom tillbaka, för man måste samtidigt stå i kassan och ta folk där. Tänkte bara berätta det här för att ge en förklaring till varför vagnarna ser ut som dom gör. Så ska ni hyra vagn på mack kolla upp vagnen innan ni åker, så att allt funkar för eran säkerhet.

Frida-E
0

På macken här får man betala 280 kr för 4 timmar och 430 kr per dygn, och då är den bara en-axlad, boggie var mycket dyrare (Kommer inte ihåg hur mycket). Jag tyckte det blev för dyrt och krångligt (ibland var de redan bokade) så jag köpte mig en egen. Räcka ut tungan Så mycket bättre att ha en på stallplan och bara lasta och åka iväg så fort man behöver!