Godmorgon 07.12.09
Andra advent… Här lyser snön med sin frånvaro. Först vräker det ner 2 decimeter för att ställa till lite allmänt kaos för allmänheten, efter det kommer det ner massa regn som gjort iallafall mina hagar till ett fullständigt kaos.
Slutar om 2 timmar. Skall hem och fixa stallet, fodra osv.. Sen skall jag iväg och ID/chippa ett halvblodsföl. Skall försöka sova en stund oxå innan familjen kommer hem från Uppsala.
CARPE DIEM!!
Glömde att tillägga:
Grattis till alla ANNOR på Anna-dagen!

God morgon
Här är det fruset på backen och ngn minusgrad, skulle vara underbart om det höll i sig, idag ska vi till Uppland-Västmanland fältridklubb på lucia show då Steffi och Wippen ska rida spegelritt med hennes ridlärare Eva på B-Day med frack och hatt till musiken av Rudolf med röda mulen
En bild på Steffi när hon tränade nya B-Ponnyn Beauty igår
Ha en riktigt bra dag alla

Jag ska släppa ut hästarna o rasta hundarna. Sen ska vi vara tomte orkester på kyrkans julfest.

hej
kan inte skriva god morgon idag för det är det inte tyvärr.. trodde helvetet var över men nej då.. igår kväll blev vår älskade Jozo dålig igen i kolik och fick åka akut till Skara djursjukhus där han blev kvar.. har en så olustig känsla över detta så det finns inte.. jag hoppas nu bara att han blir bra igen.
Skulle ha hämtat hem vår lilla fölis från Milla idag men vi får ta det snart för jag är helt under isen idag, jag klarar inte o köra ner o hämta honom idag.. men jag vet ju att han har det bra ivf !
nu ska jag snart ringa till veterinären o kolla läget, sen blir det inte mkt annat gjort idag, vill bara lägga mig under täcket o hoppas att det blir en ny dag med bara poitiva saker.
ha de bra ni som kan, från en ledsen Sanne..
#4 Åhh så ledsamt,vet hur det känns när ens älskade häst är sjuk och man inte vet hur det kommer att bli. Håller alla tummar för att Din Jozo ska bli frisk och må bra.
#4 jag lider med dig, det är jobbigt med sjuka djur. Jag håller tummarna, det går säker bra. Han är nog hemma snart! Kram kram.
Nu ska jag gå ner till bagarstugan med min stora deg på 4l, den är strax färdig jäst. I går bakade vi på 12l och det gick jätte bra. Det var jag och grannfrun och våra 14 åriga grabbar. I dag blir det bara 8l jag och min X svägerska och hennes dotter Celinne 7år. Det är så roligt att baka tjockbulla!
Trevlig andra advent på er!

#4. Jag håller tummarna för Jozo.
Vi har varit och släppt ut hästarna. Nu skall jag baka lite fler limpor till julmarknaden. Sonens klass samlar pengar till en lägerskola. Vi bakade till marknaden igår också, både bröd och pepparkakor.
Måste plocka här hemma också, jag åker till Skåne med jobbet i morgon och blir borta till på tisdag. Framåt kvällen skall jag åka till stallet igen och fixa där.
#4: Håller tummarna Sanne att det ska bli bra med Jozo! Så ledsamt när ens djur är sjuka.
#: Här är det minusgrader men dock inte det minsta gnutta snö kvar. Är i valet och kvalet om vi (jag o Victor) ska åka på julmarknad eller om vi ska gå ut och fixa i stallet…Skulle behöva en julkärve o en dörrkrans.
Hoppas ni alla får en bra dag! Och…grattis alla övriga Annor! :-D
Sanne! Vi håller tummar och tår för Jozo. Bubbis åker när allt har lugnat ner sig.
Barnen vill åka och handla julklappar idag, får se om jag klarar av att gå på centersyd så länge dom är intresserade av att gå där.
Här regnar det fortfarande tyvärr.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God morgon
Mina tankar och min stryka går till Jozo och SAnne med familj. Hoppas verkligen att allt går bra med Jozo och att han klarar detta. kramar går till er. Samt håller vi alla tummar och hovar här.
Var uppe tidigt idag och släppte ut hästarna. Dom var trötta idag. Men de fick allt kliva ut ändå. Dom blev dock väldigt glada över att få byta hage idag. En hage med lite roligare saker i. Gräst tex =)
ha en bra dag alla
#4 tänker på dig och Jozo!
Ska strax iväg till Morsta och hjälpa mamma på julmarknaden någon timme. Mer blir det inte. Har fortfarande ont i ryggen, har pågått en vecka nu.
Bara elände…

#4#Nu har det varit mkt elände.Håller tummarna o tänker på er.

#4 Åhhh fy håller tummar, tår, hovar och tassar för er. Inget får gå illa med denna underbare hingst. Kommer tänka på er och sända er och Jozo styrka tills vi hört hur det gått.
Fy här sätter man sig glad och sen får man läsa en sån här ledsam sak, usch då inser man hur fort saker i livet kan ändras och hur skört livet är. Tror nog vi är många här som kommer sända tankar till Sanne med familj och Jozo idag och hoppas han återhämtar sig. Ska själv ut till min lilla bus nu, har varit väldigt förskonad av skador på henne om man bortser från hennes äventyr med elrepet men där hade jag verkligen ängla vakt som gjorde att skadan läkte bra. Så sänd era änglar att vaka över Jozo nu.
Ha en så bra dag det går nu allihopa denna 2:a advent utan snö och med mildgrader.

#4 Håller tummarna och tår för att allt ska bli bra med Jozo.
God eftermiddag eller blöt eftermiddag kanske man ska säga här regnar det som vanligt och man har knappt lust att gå utanför dörrarna men man är ju så illa tvungen *Suck*

Hej igen
tack alla för er omtanke. Har pratat med Skara och han är lugn o har ätit o bajsat, verkar må bra. dom kan inte säga vadd det beror på men han hade inte förstoppning utan "bara" väldigt ont i magen, men han blir väl kvar till i morgon, sen hoppas vi att det blir bättre, får försöka fixa en hage till, men det var ingen sand i magen, så troligen inget från hagen heller.. vi får bara hoppas det inte kommer tillbaka en gång till nu..
ha en fortsatt bra dag !

Vad bra att du fick lugnande besked från Skara. Jag håller ändå tummarna ett tag till för säkerhets skull! Kram Ulla

Håller tummarna för att allt skall gå bra med fine Jozo!

#16 Va skönt att han verkar repa sig hoppas verkligen han får komma hem snart pigg och glad och att ni slipper sånnt igen.