God morgon 10/12
morrn morrn
här regnar de ute vad ovanligt va? Usch ja ja fick ju en dag utan regn i helgen så då ska man väl vara nöjd antar jag. Ugår julpyntade vi i stallet. De blev ganska bra faktiskt. Ska fota de idag tänkte ja. Om inte d- ponnyn ätit upp hälften.
Ska strax bege mig till jobbet och jobba mina 4 timmar. Är trött som sjutton alltså. Börjar fundera på om man ska ändra sina arbetstider så man slipper gå upp så hä jäkla tidigt jämt. Börjar bli trött på de.
Sen efter jobbet blit det stallet. Sen åker ja nog med Sanne upp till Skara och hämtar hem Jozo. Hoppas han mår mkt bätttre idag.
ha en bra dag alla
kram

Go möra, Har inte sovit nått alls inatt, kunde inte sova, ska åka till jobbet och försöka jobba, annars åker jag nog hem , ahh hoppas allt går bra med Jozo idag Sanne :)

Tack båda Sandrorna !
Hej alla.
Lite tråkigt väder idag (igen) vaknade med en grym huvudvärk så jag blir nog sjutton kvar hemma idag, har svårt o se ordentligt.. jag har ju sovit så där under helgen o det har ju varit väldigt mkt med allt som hänt..
hoppas ju att få hämta lilla plutten (Jozo) idag, så han får komma hem igen, men ska väl ringa o kolla att läget är lugnt o så..
Ha en bra dag allesammans !

God morgon!
Vaknade mitt i natten och har inte lyckats somna om :-(
Men det är inte jättelångt kvar till kvällen, så då får man sova igen 
Skall strax väcka barnen och utfodra dem, sen är det skola och dagis som gäller för dem allihop. Alla är friska - peppar, peppar… Efter det väntar stallet. Och den vidriga leran.
#2 Hoppas Jozo mår bra idag.
Ha en bra dag alla!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Morrn morrn verkar vara många av oss som inte fått sova inatt. Har vaknat flera gånger i natt och legat vaken. Idag hoppas jag att älsta sonen ska kunna vara på skolan efter 3 v hemma. Han har varit i dålig konditione endast skinnoch ben pga pendlande blodsocker värden. Och magsjuka, hals och öroninflammationer, 6 v hosta och lunginflammation har härjat vilt på skolan, så han och de andra två har hållts hemma i perioder. Igår körde vi hästarna ute på åkern haha va en syn för gudarna. Gamlingarna nordisen o varmblodet travade snällt på genom vattenpölar och lera men Puzz och Smilla nej vattenpölar äter shettisar och isisar, lera är inte bra heller dåblir man smuttsig. Så det vart nån form av sick sack mönster efter vagnen när man körde. men kul tyckte de det va. Har ringt Smillas ägare och berättat hur duktig hon är. Idag blir det en tur i eftermiddag till stallet och de underbart leriga hagarna regnar som sjutton.
ha en bra dag
Sanne o Sandra hoppas verkligen ni får med er en pigg och glad Jozo hem.

God morgon i decembermörkret!
Nu är väskan färdigpackad, tänk att det alltid blir så fullt. Måste bero på ovana att åka hemifrån, åtminstone på icke hästaktiviteter.
Om 15 min går bussen mot Skåne, så det är väl bäst att sätta lite fart!
Ha en bra dag, allihopa!
God Morgon!
Kolsvart ute och blött och tråkigt. Tänk om det kunde vara några minusgrader och snö, vad fint det skulle lysa upp. Idag är det trav som vanligt på måndagar och det ser jag inte fram emot, himla tråkigt att jobba där så här års. Men men, efter 20 år på samma post så har man ju blivit van ;-)
Den här veckan blir hektisk då massor måste förberedas inför helgen då min "gube" fyller 30 år på fredag. Han har bestämt att det ska vara smörgåstårta och det duger bara med den jag gör så jag får väl stå och fixa det för brinnande livet dagarna innan.
Bara 2 veckor kvar till Julafton idag, och 3 veckor kvar på året, skönt! Sen kan man räkna ner till fölen kommer ;-))
Ha det så bra alla!
Amor vincit omnia 

regn här också, vi hade uppehåll igår, så som sagt, man får väl vara glad för det.
Barnen är ivägskickade till skolan och jag ska försöka få lite gjort ute i ladugården idag… är tanken iaf.
Lycka till med Jozo!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Go´kväll! Hemma för maginfluensa idag, ingen höjdare!
Ha en bra kväll annars!

Nu är min lille kille hemma från djursjukhuset igen ! nu verkar han som vanligt igen, pigg o glad. Han har blivit väl omhändertagen, väl borstad o fin när vi hämtade hem honom.
Tack Sandra för att du kunde åka med !
Bu ska jag inte göra något mer idag.. fy va trött jag är nu, men sova får man väl göra en annan gång..