Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 318 ggr
Ellen89
0

Nytt Sto till Julklapp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kopt ett litet shetlandsto till mig sjalv for julklapp! Hon ar bara sa jatte sot! Hon ska vara kompis till mitt ett arssto, tillsammans ska vi till utstallningar nasta ar! :) Hon ar en liten fet dam…

Ellen89
0

en bild till!

Hanna-D
0

Vad fin! Vad är det för stam?

Ellen89
0

#2 Honey har en Australiensisk stam med Wells blod (Wells Vintage som farfar, Wells Rising Star som morfarsfar) och Harviestoun blod (Harviestoun Sattoc som farmorsfar). Hennes pappa heter Koolangatha Powit och mamma Koorootang Jemima.  

Inte lika mycket importerade ponnyer som jag skulle ha tyckat ha, men hon har ett fint huvud och (i min asikt) ar ett fint litet sto. Kvalite shetland ar lite svart att hitta pa andra sidan jordklotet! Räcka ut tungan

sanne
0

Grattis hon ser jättefin ut ! lycka till med henne

Pyttis
0

Grattis till den finfina julklappenGlad Lycka till med henne.

Minsanne
0

Oj, vilken skönhet. Absolut ett sto som jag skulle vilja ha  Glad

Pheobe
0

Superfin,. grattis!

Ellen89
0

Tack sa mycket allihopa! Jag ar jattenojd med henne! :)

#6, Tackar, jag sitter alltid och beundrar era fina shettisar pa hemsidan. Tycker mest om Talisman af Jaboruder han e verkligen fin! Glad

zettan
0

Lycka till med din skönhet =)

Ellen89
0

Tackar! :)

Milla
0

oj så fin hon ser ut. Lycka till med henne

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

jojjehanna
0

Koolangatha tycker jag mig känna igen. Har fått för mig det är ett ganska stort suteri eller kanske är det en plats?

IdaS-A
0

Hon ser jättefin ut! Grattis till köpet och lycka till med din nya ponny.

Ellen89
0

#12, Koolangatha ar ett ganska stort stuteri med manga importerade ponnyer, mest fran Harviestoun och Wells - agarna ar valdigt rika och hade pengarna for att importera sa manga djur. Vet ej om dom fortfarande foder up ponnyer idag. 

Koortootang, stuteriet dar jag kopte Honey fran, har nagra ponnyer fran Koolangatha (Powit och nagra ston). Vart ifran kande du igen Koolangatha?

jojjehanna
0

#14 jag var ju i Australien ett år och hann besöka några stuterier, bla Fenwick som jag var hos vid en tidigare resa, och Thorpeville (där jag bodde några veckor) och gillar att ha lite koll så jag har nog snappat upp det stuterinamnet tack vare att de fött upp mycket. Kul jag inte var helt ute och cyklade!

Ulla L
0

Vad spännande med någon som skriver från andra sidan klotet! Din julklapp ser fin ut - blank som en nyputsad kastrull. God Jul!

Charlotte-Aveback
0

Grattis till ett jättefint sto!

veronica-olsson
0

Grattis till ditt fina sto.Hur hög är hon?

Ellen89
0

#18, Hon ar ungfr 98cm hog, ska mata henne sa snart jag kan… har mater dom hastarna i 'hands' (hon ar 9.3hh) vilket ar ett dumt system igentligen, jag tycker mer om cm.

#16, #17 Tackar!! :) Det kanns bra att ni tycker om henne med!

Kris_J
0

Fin julklapp, rätt färg och alltFlört

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Kanonfin julklapp *ler* bra när man själv kan bestämma sin egna julklapp ;-) hon ser jättefin ut.

Ellen89
0

#20, Jovisst det ar klart att hon ar ratt farg Flört 

#21, Ja nu far man spara sa alla andra kan ocksa fa sina julklappar!