God morgon 11 Dec
God morgon på er
Idag valde ja att ta sovmorgon. De var helt okej för chefen me =) skönt att ta de lite lugnt på morgonen
nu ska ja till jobbet
ha en bra dag alla

God morgon.
Äntligen har det slutat regna. Och kallare ska det bli. -skööönt!
Har fått iväg barnen till skolan och har fodrat djur snart bär det iväg till jobbet…kort dag idag! Sedan ska jag hantera lite unghäst.
Ha en bra dag alla!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
God Morgon!
Ska snart hoppa in i duschen och sen bege mig till Tandläkaren, blä! Jaja, det är skönt sen när det är färdigt i truten ;-)
Ha en bra dag allihop!
Amor vincit omnia 

God morgon!
Då har jag lyckats försova mig igen och missat morgonens obligatoriska förläsning. För tillfället är det helt hopplöst och för att jag ska lyckas ta mig till resten av årets föreläsningar verkar det som jag får beställa väckning.
Ska snart iväg på föreläsning i en annan kurs och i eftermiddag är det lab. Efter att det är klart måste jag hem och fortsätta att plugga för nu är det dags för slutspurten.
Hoppas alla får en bra dag!
God morgon!
Hemma och kurerar mig från maginfluensan o tycker jag känner mig bättre, skönt det inte var långdraget o hoppas hoppas barnen o gubben slipper det! Ska försöka städa lite nu när jag ändå är hemma…

#4: Men oj då, har du haft maginfluensa! Vilken tur att du ändå hann komma i lördags innan det bröt ut! Krya på dig!
God dag1 skönt med lite upphållsväder, jag tror både djur och människor mår bra av det. Ha en bra dag!
#5 ja skönt det! men det bröt inte ut förrän söndagkväll så hoppas ingen av er blev smittade av mig! Har massor m fall på jobbet just nu, usch, så därifrån jag fått det, hrm!
Vill bara inte att ungarna ska få det. Tindra hade ju feber i lördags så man vet ju aldrig hur hennes immunförsvar är…
god kväll!
Vi har haft SOL idag, så skönt. annars är allt bra här i skogen även om jag är lite låg men det går upp och ner.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God kväll
Har varit på utbildning genom jobbet hela dagen - mycket intressant och för en gångs skull var det tråkigt att det tog slut. Vi hade julfest på jobbet i går och inte så många timmars sömn så det blir en lugn kväll.
#3 Jag kan bistå med väckning, kl 4.20 går jag upp när jag arbetar dagpass 

Nu har mina barn varit sjuka sammanlagt 4 v förkylningar mm sedan fick jag ha dem hemma för att slippa magsjuka. När ska dessa förkylningar släppa. Själv är jag vrål trött orkar inte göra många knop. Så mycket man måste göra men man orkar liksom inte. Tur då man har sina goa djur att hämta ork o kraft hos.
Nu längtar man efter att det ska komma lite eller gärna mycket snö, är så mörkt och trist. Nu har jag gnällt klart och ska ta mina vovvar och ta en sväng nu sen är det middag. Ha det så gott allihop
god kväll!
har försökt plugga idag, men det är svårt när ryggen fortfarande värker.
har också missat 1½ vecka i skolan. Kommer tvingas plugga hela jullovet istället… Men just nu känns det värt det.

God kväll!
Har varit i stallet hela dagen och väntat på halm och hösilage. Bestämde att jag skulle prova det hösilage som halmbonden hade att sälja av, fick två balar häromdagen som var störtmögliga. Så, idag skulle han byta ut dem, och han hade kollat dem innan och öppnat dem sa han. Men då jag öppnade hela, eftersom han bara öppnat ett hörn på varje - så var det lika mögligt där! Nu bad jag honom att ersätta dessa i morgon med halm istället för jag törs då inte fodra av ngt av hans hösilage, det var även en sabla massa jord i balarna.
Nä, den vi köpt av hittills har haft jättebra hösilage, så det fortsätter vi allt med. Ok, ett par balar har varit lite mögliga, men dem har han ju bytt ut. Bra o snabb service!
Nu ska jag sitta och titta på Bamse med min yngsta dotter, förstår inte när hon ska ledsna - inget kul när man sett samma film 100 ggr! :-)
Ha en bra kväll!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#13 nej, så trist… skönt att halmen är ok i alla fall!

#14 Den är jättebra å andra sidan, så det får väl kompensera det hela :-)
/Cattis

Go kväll
Full fart hela dagen, jobbade sen hem till lilla valpen som är så duktig! sen har jag varit i stallet o fixat lite, är så glad att jag fått hem min Jozo, han är oxå nöjd att vara hemma, står uppe på sitt berg o tittar ut över de andra, har tom införskaffat ett regntäcke i dag, något som bär mig emot, men allt för han inte ska bli kall o dålig igen..
#13, otur med ditt hösilage, vi köper av vår granne, helt otroligt bra i år, en bal var lite möglig, han byter ut dem med en gång, så skönt.. hoppas du får tag i bra foder, o att halmen är bättre !

#16 Skönt att Jozo mår bra.
Hösilaget från den första bonden är som tur var kanon. :-) Så jag skall hålla fast i det jag hade sen innan. Så går det när man vill kolla hur ett lite billigare foder ser ut antar jag.
#10 Då var hon ju ändå redan vaken :-) Hon var här inne o skrev redan vid halv 4 vad jag kan se :-D
/Cattis

#10 Tack för erbjudandet, men jag tror jag måste tacka nej till det. Liiite väl tidigt för mig :-)
#17 Vid halv 5 också.. Tråkigt nog var här ingen då som ville hålla mig sällskap :-( Då hade jag inte ens somnat, för det var omöjligt efter den nya energidrycken jag hittat…
#18 Samma "energidryck" som du hade med i Globen? 

#19 Tyvärr var det inte riktigt så väl ;-)

God kväll!
Nu är jag hemma efter en jättetrevlig resa. De kollegor som valde att stanna hemma missade verkligen mycket. Jag har ätit så att byxorna knappt går runt magen.

#21 Välkommen tillbaka! Klarat dig utan alltför stor abstinens hoppas jag ;-) Det viktigaste i Skåne; God mat, mycket mat och mat i rättan tid :-)

#22. Har lite hästabstinens, faktiskt ;)
Jag får instämma i allt du skrev om Skåne. Även spriten var bra.

#23 Jo, den brukar också kunna vara det :-)