Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 998 ggr
paparatzi
0

Låsnytt!!

Hm! Få se nu undrar om jag kan räkna till hur många trådar som blivit låsta idag……………

Visst börjar det gå till överdrift………………

Jättekul när aktiva privatpersoner bara går in och låser när argumenten börjar tryta……………………..

Är man aktiv som privatperson på ett forum, då kan man inte gömma sig bakom sin roll som värd när man blir pisst off i en diskussion, som man själv deltar i……………

kacka
0

Men man har som administratör och moderator rätt att redigera, låsa och ta bort inlägg osm inte har med ämnet att göra…

Cattis
0

Kan du räkna till tre? För det är så många som låsts idag nämligen. På grund av att de inte lett till annat än tjafsande om allt annat än ursprungsämnet.

Men det är väl bekvämast för dig att skylla på att det blivit låst pga att jag som värd inte klarar av att diskutera med dig. "Att argumenten tryter" skrev du visst. Okej, låt oss säga det. Känns det bättre nu?

Att du anklagar mig för att låsa trådar för att jag "blir arg" i en diskussion är befängt. Du har inte lyckats göra mig det minsta "pissed off", så den glädjen skall jag med nöje beröva dig. Som jag skrivit i flera av de trådar jag varit med och diskuterat i så har vi varit många som spårat ur från ämnet, inklusive jag själv.

Nä, nu ska mina argument få tryta en stund, så jag tror jag går och tar mig en cigarett och en mkt sen kopp kaffe.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

kacka
0

Varför tas inte de inlägg bort som inte handlar om första inlägget/rubriken?

paparatzi
0

#3 Precis, det blir ju så jobbigt om man ska måsta börja om hela tiden, och ska inte reglerna gälla alla, då spelar det väl ingen roll…

Cattis
0

#3 Därför att det är omöjligt at tsitta och ta bort hela tiden, vi har annat att göra också. Därför är det enklare att låsa. Man kan fortfarande läsa det som står, men tvingas skapa nya trådar för andra ämnen.

/Cattis

kacka
0

Men om det är ett ämne som man vill diskutera då? Då kan ju inte fler gå in och kommentera…

Niär ju ganska många nu väl som hjälps åt? Varför inte först låsa den urspårade tråden under tiden ni rensar den för att sedan låsa upp den igne? Eller går inte det?

carl-gustaf
0

Verkar som hela iFokus har varit låst.

Cattis
0

#6 Jag tvivlar på att du vet hur många trådar och inlägg det gäller.

Du får helt enkelt fortsätta ämnen i nya trådar. Så funkar det.

Men i trådar där vi är ett par stycken som börjar tjafsa en massa, så tänker jag inte sitta och radera inlägg. Då kommer jag få ännu mer skit för att jag raderade fel persons inlägg först eller sist eller på fel veckodag. Så nej, jag kör på det sätt som varit tänkt hela tiden. Jag raderar bara rent olämpliga saker. Allt annat får vi stå för, ni medlemmar och även jag som värd.

/Cattis

Cattis
0

#7 Det är en grej som strular och det påverkar hela nätverket. De jobbar och har jobbat med detta hela helgen. Det blir sakta men säkert bättre.

/Cattis

kacka
0

Det finns forfarande inlägg vad jag vet som är DIREKT och ENBART personangrepp… och dessa får ara kvar… DET tycke jag är konstigt…. När det väldigt snabbt tas bort om någon eller ksnke bara vissa (?) pratar gott om en hingst…

Cattis
0

#10 Vi raderar bara om vi anser att det verkligen behövs. Vi låser bara när vi tycker att tråden gjort sitt och att man kan starta om det som finns kvar att diskutera i en oinfekterad tråd.

Skippa antydningarna om att ni särbehandlas på det viset. Det stämmer inte.

/Cattis

paparatzi
0

#11 Men snälla! Visst är det väl hur uppenbart som helst Cattis, jag antyder inte jag säger det rakt ut: Klart att det särbehandlas kraftigt….

Aldrig tänkt på att det kan leda till infektion, när en del får sina inlägg bortagna och trådar låsta gång på gång, för vad???

Cattis
0

#12 Okej, på ett sätt särbehandlas du när det gäller forumet. Det är helt sant. På det viset att du inte släpps in på alla delar av forumet. Men det gäller MÅNGA andra också. Och det är för at tni inte är vare sig värdar eller Medarbetare eller medlemmar i privata sajter.
Men inte på annat vis. Du kanske upplever det så, och det är verkligen väldigt tråkigt. Och ganska självförvållat…

/Cattis

carl-gustaf
0

Jag skulle gärna vilja att den som skapat tråden, får lov att vara med och bestämma om någon/några spårat ur och att tråden skall frysas, själv tycker jag det är tråkigt när ens tråd stängs och jag kan ibland bara tycka att det är ok att folk spinner vidare på trådarna,  bara inte allt för långt utan att hitta tillbaka.

Cattis
0

#14 Det var iofs en himla bra idé! Skall genast ta upp den med de andra. Vi får kanske ha det i åtanke då vi börjar diskutera ev låsningar framöver.

/Cattis

kacka
0

Varför fick E-M2´s inlägg vara kvar när det var ENBART personangrepp????

paparatzi
0

#15 sånt kallas demokrati…

[slo]
0

#17, vad är det som säger att det är demokrati som ska gälla här inne? Det är sajtvärdarna och ägarna som LÅTER oss vanliga dödliga användare vara här inne, det är ingen jävla rättighet! Det är deras sandlåda, vi får bara leka här om vi följer deras regler, så enkelt är det. Om en tråd blir låst, så har säkert den som låste den en anledning, men varför tjafsa, för den har ingen av oss med att göra ändå, om inte personen ifråga som låste tråden, väljer att dela med sig av den.

Charlotte-Aveback
0

#18: Vilken underbart sund och klok inställning! Det är just allt evinnerligt tjafs som gör att man börjar tröttna …

Vi sitter inte i en rättegång och skall döma någon - det är i stället ett gyllene tillfälle att ta chansen och utbyta erfarenheter och kunnande med varandra!

paparatzi
0

#18 Kanske det! men svordomar hör inte hemma här, det kan du för all del fråga sajtvärden omFlört

#19 Men…Inte kan du väl begära att alla människor här inne ska ha erfarenheter som sträcker sig tillbaka till mitten av 60-talet…

Vad Exakt är det DU håller på att tröttna på?

Skrev du riktig rätt nu, med tanke på att man ofta ser just Dig vara med i trådar…..där det upplevs som tjafs 

Om man vill ta tillvara på livets gyllene tillfällen, då måste man kunna tänka demokratiskt….annars utfaller erfarenheterna som oftast på de som anser sig kunna bäst….Det är min erfarenhet..

Charlotte-Aveback
0

#20: "I rest my case."

Cattis
0

#18 Slo är ursäktad för den svordomen. Räcka ut tungan

#20 Som Lottie skriver, det här är ingen rättegång. Du är ingen åklagare. Så sluta kräva folk på svar. Vi behöver överhuvudtaget inte låtsas om att du existerar, så sluta gärna bete dig som att vi är skyldiga dig en massa svar och förklaringar.
Häromdagen fick jag höra ett ord som användes då en person beskrev dig - rättshaverist. Det passar så himla bra. På både gott och ont.

#21 Skrattande

/Cattis

paparatzi
0

#21 Sköööööönt huvudsaken du inte "restar i peace" Oskyldig

[slo]
0

Jag ber om ursäkt för svordomen, det var sent och jag var trött… Men ibland så tar tålamodet slut när man läser faktiskt Flört

Cattis
0

#24 Med tanke på alla den makt jag beskrivs ha i en annan tråd här så utövar jag den genom att nådigt säga "du är förlåten". Flört

ASG!

/Cattis

paparatzi
0

#24 Ja eller när man pladdras full av gallemattias  Räcka ut tungan

#24 om man ska ägna denna tråd åt syndernas förlåtelse, vill jag passa på att delge alla med en tankvärd rad…

Saliga äro de korkade..

Ty de skola flyta när syndafloden kommer..

Kiara
0

Saliga äro de korkade..

Ty de skola flyta när syndafloden kommer.. Skrattande den ska jag komma ihågSkrattande

Cattis
0

Gallimatias eller gallimattias är en ursprungligen latinsk term som betyder struntprat eller nonsens. Det är således en text eller annan utsaga som saknar mening, eller är så orimlig att den gränsar till det meningslösa. Åtminstone tre typer av satser som är gallimatias kan alltså urskiljas:

• Satsen bryter mot grammatiska eller logiska regler och blir därför meningslös.
  • Satsen framstår som uppenbart orimlig eller osammanhängande utan att i någon formell mening vara felaktig.
  • Satsen utgör experimentell prosa som använder gallimatias som ett stilistiskt grepp.

Det är ju inte alla som vet vad det betyder! Cool

/Cattis

Cattis
0

Jag använde ju själv ordet rättshaverist tidigare och här kommer en beskrivining av detta ord:

En rättshaverist är en en person hemfallen åt rättshaveri, vilket enligt Svenska akademiens ordlista avser en "person med överdrivet starkt begär att alltid ha rätt".

/Cattis

kacka
0

det är roligt att läsa när en 20-åring säger attt vi alla sitter i en sandlåda…

Sedan GÅR det faktiskt att redigera sina egna texter även i efterhand. Ångrar man något tex en svordom så kan man ta bort den…

Linnah
0

#30 Ursäkta mig, men vad har någons ålder med det här att göra?!

kacka
0

Det skulle nog vara lika roligt om en 85-åring sa att vi satt i en sandlåda med… hihi

Lauth
0

Vad har ålder med tråden att göra över huvudtaget. Ålder är relativt precis som vissa begrepp, t.ex tanter och tjejer.

Det finns tjejer somär 85 och kanske fortfarande sitter i sandlådan för att det är roligt sammtidigt som det finns tanter på 18 som bara förfasar sig över vad andra skriver. Ingen utpekad,ingen nämd.

[slo]
0

Som sagt, vad har min ålder med mina erfarenheter att göra? Du borde nog tänka efter lite före, eftersom du inte har en aning om vad jag har hunnit med under mina 20 år och det har jag ingen som helst lust eller anledning att bevisa för er, utan det är ord mot ord.

Självklart vet jag att det går att redigera sina inlägg, men jag står för vad jag skriver även om jag nu i efterhand erkänner att det var lite väl starkt att börja använda svordomar.  Är det då fel av mig att be om ursäkt?

Och får inte jag jämföra ett forum med en sandlåda? Eftersom vi har högst personliga regler att rätta oss efter, och passar det inte så platsar man helt enkelt här. Med sitta i sandlådan menade jag inte att nivån är låg, snarare tvärt om vad jag har märkt, det finns mycket kunskap här och många diskussioner som blir väldigt intressanta och lärorika. Men som överallt finns det alltid några som inte klarar av att rätta sig efter andras pipa.

kacka
0

Det är helt riktigt att be om ursäkt, men jag tycker det är ännu bättre att ta bort svordomen…

hjarter_dam
0

mkt intressant att läsa det här… rent löjligt tycker jag faktist…

Nu har jag äntligen fått bekräftelse om att vuxna kan bete sig som BARNUNGAR!

Paparatzi: du verkar trivas med att starta små "intriger" har jag märkt.

omfg…Skrikandes

kacka
0

#36 varför tar du dina personlig agg ut offentligt och inte via ett privat brev? Vad vill du få sagt med ditt inlägg?

Kiara
0

Kan man inte ta allt via mejl Fundersam så slipper man alla diskutioner Räcka ut tungan

Milla
0

Tja tyvärr så får jag nog hålla med #36

"mkt intressant att läsa det här… rent löjligt tycker jag faktist…

Nu har jag äntligen fått bekräftelse om att vuxna kan bete sig som BARNUNGAR"

många tycker att det var ett barnsligt uttalande, men det är ju faktiskt på denna nivå som diskussionerna drivs

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

paparatzi
0

#36 Du är hjärtligt välkommen med mogna spydigheter mot mig, på min inkorg….

#34 PRECIS!! Äntligen någon som fattat galoppen om hur det måste vara……yiha!

carl-gustaf
0

Ett råd jag kan ge, är att skriva upp hur klok och erfaren man tycker man är vid olika åldrar och plocka fram dessa visdomsord när man börjar bli lite äldre. Detta pappersark kan då vara till ett bra bevis på hur förnuftig och bevandrad man var redan i unga år. För när man blir lite äldre börjar man faktiskt tvivla på sin visdom.

Om man redan vid tjugo-års-ålder är erfaren och vis då kommer resten av ens liv att bara utgöra en enda lång o tråkig vandring av ovishet och igenkännande.

[slo]
0

#41 , jag antar att det där var riktat mot mig, om det inte var det så tänker jag besvara det ändå. Dom saker jag anser mig ha ganska stor erfarenhet inom, ska jag då ägna resten av mitt liv till att gräma mig över att jag satsade tid och pengar på att få den erfarenheten redan i unga år?

Eller, ska jag söka mig till nya områden där jag inte har någon erfarenhet? Vidsom skrev jag inte ett ord om, utan det var du som drog upp så det tänker jag inte argumentera emot.

Kiara
0

#41 och om jag vid 40 inte är mogen att lyssna och ta del av en 20 årings vishet, då har jag vandrat halva livet utan någon visdom och resterande del av livet kommer att gå i samma spår. Visdomen den ligger inte i hur gammal man är, det är mer hur öppet tänkande man är…

HemlisVid 40 har man bara gjort en massa dumheter som man förhoppningsvis undviker att göra om men man har minst 40 år kvaar att pröva på nya misstagOskyldig

carl-gustaf
0

#42 Ett område där man så snabbt lär sig allt kan inte vara mycket att skryta om. Penga mun

carl-gustaf
0

# 43 Du har ännu inte fattat vad du bör fatta men vid högre ålder börjar man fatta att det nog fattades en hel del i det man tidigare så bra fattade. Fattar duuu. … Nä tror inte det….

OskyldigDet fattas nog en hel del fortfarande. Oskyldig

[slo]
0

Har jag skrutit om något? Det var väl snarare tvärt om, jag påpekade att min ålder inte hade något med det hela att göra. Och snälla, berätta för mig om det finns någonstans där ingen skryter över vad dom kan… För hittils har jag inte märkt att det inte förekommer överallt, men jag har ju som jag skrev "några" år kvar att leva och uppleva nya saker.

Kiara
0

#44 jag tror alltid någon har ny eller gammal i gemet har någon kunskap att tillför mig och kanske kan jag ge tillbaka lite.

Ska man gå på ålder rakt av då måste ju min granne på 55+ vara en hejare på hästar. Om man nu inte tilläger att hon är självlärd och tills för ett år sedan var det Pollux bokklubb och tidningen min häst som var den ända litteratur hon läste. Enligt sig själv så är hon expert på det mesta hon har ju snart ridigt i tio år.

[slo]
0

#45 va e de här för elitism du försöker utöva egentligen? Om alla skulle resonera som dig så skulle inte sånna här sidor kunna överleva alls, eftersom då skulle man inte få uttala sig om man var under, ska vi säga 60 år. Eftersom innan dess så vet man ju inte vad man säger egentligen, om jag nu fattat dig så som du vill bli fattad vill säga, jag är ju trots allt bara 20 år och helt bakom flötet.

carl-gustaf
0

#46, åldern är precis vad det handlar om. Du skall vara glad för att du har mycket kvar att upplvela och dra lärdom av. Det är bara tråkigt att kunna allt, tro mig Flört.

Kiara
0

#49 det tycker inte min 55+ till granne, hon lärde mig när min fölunge var nyfödd att om han sparkade så skulle jag bita honom i hasen för så gör mamma häst. Tyvärr har jag haft häst i 30 år och vågar inte pröva, min fegis. Vill du höra fler erfarenheter efter ett långt liv Skrattande jag skulle lyssna mer på sloFlört

carl-gustaf
0

#50 men det skulle vara dumt Skrattande, Va brukar du inte bära kattungarna i munnen. Du verkar inte kunna mycket. Flört

[slo]
0

#49 nej men vad bra att du kan allt! Hur kommer det sig att sånt celebert folk beblandar sig med oss vanliga dödliga?

Jag litar till mina egna erfarenheter och misstag, håller mig på Kiaras linje som utan problem går att bevisa.

#51, som sagt, varför ska man lita på dom som är äldre och tror sig kunna allt, när dom egentligen inte kan det?

carl-gustaf
0

Allt är relativt, därför känner man sig ännuj mer betydande i sällskap med sådana som ni Skrattande. Tror inte att du skall blanda in andra i ditt sällskap, för de vill nog själva välja sina lika. Glad

[slo]
0

När argumenten tar slut tar personpåhoppen vid.

Nu ska jag gå och plugga för att lära mig något jag inte kan.

nallebjörn
0

#49 den dagen man tror man kan allt borde man nog käka tabletter för det eller nåt. Kunna allt innan man dör tror jag inte ett skvatt på!

carl-gustaf
0

Sandlådan i fokus, Skrattande heter platsen.

#54 Lika barn leka bäst etc, redigerades snabbt bort ser jag…Glad

nallebjörn
0

#56 utgår den från Höllviken?!

carl-gustaf
0

#57 Har en jättestor invid stranden, Du får gärna komma och leka med. Skrattande Undrar vad tråden är? Har nog öppnat upp för mycket.

#55 Tänker du dö redan …Glad

nallebjörn
0

#58 nej tack.. jag är vis nog att avstå! Håller mej på andra hörnan skåne om det går.

Nej inte dö redan. så lätt blir man inte av med mej vet du. kanske gömma sej ibland bara

Kiara
0

Jag mins när jag gick i nian en klasskamrat som var helt övertygad om att hon alltid på grund av ålder hade mer rätt än dom som gick i klasserna under. Nu gick hon inte ut nian eftersom hon födde sitt första barn några månader innan skolavslutningenRäcka ut tunganvart jag ville komma vet jag inte men viss erfarenhet borde hon haftGenerad

paparatzi
0

#52 Kan ha att göra med att det finns fler celebriteter här..Flört.

#55 Men det finns faktiskt fina örter och sånt…..

Dom dumma lär sig av sina egna misstag,

Dom kloka av andras

Katten är friskriven ifrån all inblandning av jantelagen..

Kissekatter kan man aldrig tämja, dom är solitära djur som går sin egen väg och väljer sitt sällskap utefter eget tycke, en katt kan du aldrig tvinga till något…vilket gör den stolt och egen

Och visst har en katt 9 liv, tänk vad mycket erfarenhet och visdom man kan samla då….

kacka
0

#47 Ska man gå på ålder rakt av då måste ju min granne på 55+ vara en hejare på hästar.

Vi pratade väl inte om kunskapen om hästarna och ålder utan om att sitta i sandlåda? Själv är jag 33 och sitter nog någon gång i veckan (oftst onsdagar) i en sandlåda…

[slo]
0

#62, nja det var snarare så att jag inte kunde ha dom erfarenheter som jag haft, eftersom jag bara är 20 år.

kacka
0

#63 jasså?