Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 532 ggr
zettan
0

God morgon 12/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

god morgon

Här är de o gradit ute. Kanske man kan börja få snö till jul tro? Hade ju varit väldans mysigt. Så nu hoppas ja verkligen snö kommer i dag.
  Igår tog jag en underbar promenad i mörkret med Rosa och Zettan. De var riktigt skönt. Pållarna var inte alls lika pigga som ja men de fick traska med ändå =)
  Sen var de lite bebis borstning och träning i stallgången. Dom börjar bli duktiga nu. Hoppas de visar upp den sidan till hovslagaren också när han kommer. Vore ju väldans bra. Så han slapp skälla på dom små liven. 
  Ska strax bege mig till jobbet, Sen är är de läkarbesök i eftermiddag

HA en bra dag alla

Charlotte-J
0

God Morgon!

Här har det kommit lite snö inatt och det är vitt och fint. Det varar säkert inte så länge men vackert är det ;-))

Undrar när Doris små valpar behagar att titta ut? Tiden går ut på söndag och hon är rund som en silltunna, lilla stumpan ;-)

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Midlingur
0

Godmorgon,

Idag så ska jag jobba till 15.30. Efter det så vet jag inte riktigt vad jag ska göra, säkert något husligt. Inga hästar idag för min del.

RebeckaKihlberg
0

God morgon!

BLÄ va trött jag är idag, har som vanligt vid jul tok-mycket att göra på jobb, tidiga mornar och sena kvällar…ska blir rikigt skönt med lite julledighet snart.

Ikväll ska jag upp till stallet en sväng, pållen jag rider är jätte dålig i magen, jag försöker luska ut varför, det enda jag kan komma på är om han fått för sig att dricka ur de vattenpölar som finns i hagen….(varför han nu skulle göra det). Ska ge honom en omgång ProViva, så får vi hoppas det ger med sig.

Hoppas ni får en bra dag!

VeronicaP
0

#3 Ibland när de äter mycket jord och sådant (får lätt i sig jord denna årstiden)med så kan de få diarre och det kan vara det första tecknet på sandkolik (bara en tanke i det hela)

Puzzel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn idag är man hemma me sjuktbarn som vanligt i dessa tider. Mildgrader och duggregn suck. Man blir ju  t o m avundsjuk när man läser om er som har snö, jag vill också ha snö ju..   Vill ta mig till Köping i februari men hur gör man det utan bil o släp ?? Funderar på att annonsera om hjälp om nån har plats för oss, vill så gärna visa Puzz igen vart ju inte mer än en utställning förra året då hon skadades.  Annars så mår hästarna bra fast jag tror de liksom jag längtar efter snö och lite kyla, mina tycker inte om lera och glötan.  Ha en bra dag i snö eller regn vad ni nu har.

RebeckaKihlberg
0

#4 . Den tanken har också slagit mig….får luska lite till och se. Han är pigg och så för övrigt och har bra magljud osv.

AusaBausa
0

God morgon eller fm!

I dag är sista dagen hemma o ska köra o hämta hö senare samt hämta havre(så pållarna har fullt m mat i jul…). Ska ev hinna m o rida alt promenera shettisarna lite…eller båda:-D

RebeckaSvensson
0

God middag!

Idag lyckades jag komma upp när klockan ringde men måste nästan säga att det var synd. Tiden hade varit bättre investerad i sömn än att gå på den mest meningslösa föreläsningen vi haft på väldigt länge. Trodde det skulle bli intressant med tanke på vad ämnet var men så blev det tyvärr inte. Till och med min seriöse kompis packade ihop och var klar att gå innan föreläsaren och en dryg student hade diskuterat klart om att rädda världen. Ska ha lab i eftermiddag och därefter är det ett antal artiklar som ska läsas och två arbeten jag måste komma igång med.

Ett par minusgrader och klart och fint väder. Så mycket trevligare än det gråa och regniga vädret det har varit den senaste tiden.

Önskar alla en bra dag!