Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1471 ggr
Midlingur
0

Färg i stallet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många av er har det så fint i era stall, blir avundsjuk när jag ser det i julpynttråden. Vilka färger tror ni skulle passat att måla "mitt" stall i?

Midlingur
0

Bild

Annette
0

Jag gillar grönmålade stall.
Vi har rött med vitt upptill samt svarta galler.

Midlingur
0

#2 Hmmm, man hade ju kunnat måla alla plankorna gröna förutom de två översta som kan vara vita. I ungefär samma gröna färg som redan finns där.

Midlingur
0

Bild

Annette
0

Kanske skall förtydliga mig lite. Själva stallväggarna är röda nertill och vita upptill, medan boxväggarna är röda med svarta galler.

[LinneaDahlberg]
0

Jag tyckte också om det gröna…
sen har det också visat sig att grönt är min favoritfärg….

Vi har vitmålat tak och brunmålade (vet inte om det är någon olja eller nåt… trots att det är jag som målat…) men det ser ganska fint ut det med…
boxväggarna är obehandlade. galler saknas.

I "nya" stallet är inget ännu behandlat, men skulle tro att det blir samma bruna där, men obehandlat i taket (fina brädor som ligger… måste fota det någon dag) och galler i lite sådär gammal stålfärg…. inte så snyggt än, men det blir

susanne-s
0

Hittade ingen annan bild   Vi har gula boxar med svart mot ytterväggen och vitt på övre halvan av väggen..Kalk

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

balotte
0

Vi har rött nertill och vit kalk upptill och i tak. Inne i boxarna är obehandlat.

Moheda
0

vi har vitkalkade ytterväggar, svarta galler och restan obehandlat. Enkelt men snyggt!

Madelene_Udd
0

Jag har mörkgrönt i mitt stall, tycker det är jättefint!

Midlingur: Jag blir lite orolig när jag ser den glesa plankväggen i boxen. Är du inte orolig för att hästarna skall kunna fastna med hoven där? Jag hade alrdig vågat ha det på det viset…..När man har så långa plankor blir dom lätt lite svajiga vilket innebär att om en häst slår mot dom så kan dom svaja lite av stöten. Har man då otur får hästen dit hoven och när det svajar tillbaks sitter den sen fast.

Häls Madde

Malu
0

Jag har grönt nertill på väggarna och de översta plankorna i vitt.Väggar som är cementerade är vita med svarta shetlandsponnyer på (bild från Dekaltext) som jag målade dit i somras - blev helmysigt!

Kris_J
0

Jag har allmogeblå nedtill och vitt upptill samt silverfärgade galler

Veritas odium paretFörvånad

Kratern
0

Vi har grönt nertill och vitt upptill i hela stallet.

Midlingur
0

#10 Där är kortare plankor som löper uppifrån och ner på de fyra nedersta plankorna, så att de svajar inte. Syns dock inte på bilderna. Är inte orolig för att de ska fastna, men funderar på att ändra det mest pga det estetiska.