Diplom sto säljes
Vanja Diplom sto säljes 10000:- Akut Pg platsbrist
kontakta Annelie Berg på 073808627 eller 0765798032
går även att svara via pm till mig. kort på henne kommer hon är svart föresten glömde det 

Vanja har jag ägt, jag hade hoppas slippa få henne i handel.hon fick 109788-42 poäng på stamboksföringen, hon har även fått fler tior på typ, hon är efter Watsson och Ytterhalls Felice och sedan den berömnda Jessica V Vliek som mormor, han har en stam som heter duga, jag förstår inte varför hon mer eller mindre skänks bort, hm.
pg av plats brist mer vill jag inte gå in på här utan du får ringa henne i sådana fall
Oj vilken kalasstam!!! Synd att vi har köpstopp

#4 håller med dig…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

hej,jag har ingen plats till detta sto,hon ägs av tommy kock,men jag säljer detta sto åt honom,han är nyop i höfterna så han kan inte ha hästen kvar i vinter,mvh:annelie
Finns det någon bild?
Nej inte än men ska årdna en i dag när jag kopmmer dit eller om annelie har tagit någon ska höra fr då får hon skika den till mig

Vanja är nu såld till Tommy Jensen i Dannmark.
Grattis till honom!
#2 Förlåt för en fräck fråga men jag kan inte låta bli. Om nuvarande ägare inte får sälja henne, varför fick du göra det då? Jag behöver inget svar, det var bara en tanke…………

11. Jag ska svara så gott jag kan på denna fråga, jag skrev inte att hon inte fick säljas, men jag ville inte att hon skulle komma i handel, när jag sålde henne ville jag ha ett finger med i spelet om hon skulle säljas, och det är presic vad jag har haft nu, och tycker hon har kommit eller kommer till ett bra hem, jag hoppas du är nöjd med detta svar.
är ju alltid lätt att uttala sej om hur andra säljer och till vilket pris. Jag har själv köpt ett kalas sto för en mindre summa men bara för det hamnar den väl inte i orätta händer?

Affären är avslutad. Punkt slut.

Skönt att hon kommer till ett bra hem. Var allt väldigt sugen där ett tag.. men har ju köpstopp just nu. Grattis till försäljningen
Om man inte vill att en häst "kommer i handel" gör man bäst i att behålla den själv. I Vanjas fall är det så att den som sålt henne till den som nu sålde henne också har bidragit till att hon "kommit i handel". Har man sålt den så är det upp till nästa ägare att besluta om hästens "öde". I Vanjas fall handlar det om sjukdom och platsbrist, en situtions som säkert uppkommit under tiden de ägt Vanja, sånt kan hända oss alla. Jag tycker det är bättre att sälja om man ser att man inte längre har möjlighet att ta hand om hästen.
Många anklagar andra för att "handla" med hästar fast dom kanske inte är bättre själva…

#15 *ler* jasså du får inte handla mer nu ;-)

Nä Sanne,nu får du allt komma i köptagen innan våren, du får ljuga för gubben att du bara ska låna, den kan gå hem.

#18 *ler* bra tips det där ;-)

#18 Det har jag gjort för far flera gånger. Tror inte att jag köpt varken Evita, Livia, Dragon elelr Lancelot och ngn av minisarna "glömde" jag berätta att jag köpt, han fick reda på det när jag kom hem med en häst til :-)
Kul att Tommy köpt henne!

Det är lätt hänt att det blir så, jag vet, jag har gjort samma sak, Esmeraldas köp bllev till när Kjell-Åke satt på toaletten, där vill man ju givetvis vara i fred, med det gick att låsa upp utifrån och fråga om jag fick köpa henne, det enda han ville var att jag skulle gå och det gjorde jag om jag fick köpa henne, så det var bara gå in och ringa och säga att allt är klart, smidigaste affär jag någonsin gjort, prova ni med ska ni få se, kan lyckas.

#21 Den var bra den :-D

#21 Ha ha den gillade jag med
#21 *ASG*, den var bra!!

Maria, du vet ju hur jag gjort med en del andra av pållarna, dom har ju utan att Fredrik visste ngt helt plötsligt bara stått här:-) Nja du vet ju vilken häst jag vill köpa om jag ska köpa ngn mer… nu känns det ganska bra faktiskt, men detta var ett mkt bra sto, o tillfälle.. sånna får man nappa på ibland !!

Här blir det inga fler inköpta. Måste ju spara lite plats till avkommorna ;) Det är så himla roligt att ha flera generationer, men det dröjer ju här innan jag har det bland mina shettisar.

Ja du Anette, du säger att det tar lång tid, men det går fortare än du anar, så snart står du också med en hel drös,ja ja men kul är det.
Förstår inte hur man kan lura "folk" så… Inget blir bättre om sanningen kommer fram… ska inte säga att min gubbe varit enig då jag handlat en ponny men det är mitt val och jag tar själv hand om dom så han har inget att säga till om. Ärlighet varar längst…
#28 fast jag tror nog inte dom har lurat sina gubbar egentligen, hade gubbarna inte velat att dom köper in fler hästar så hade dom nog sagt ifrån.
Jag vet att Sannes Fredrik hade sagt i från i allfall.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Snälla Pheobe, Lurat o lurat.. nu får du väl ge dig, vi skämtar.. har du hört talas om det?? Jag kan säga att man kan få dra nödlögner ibland, men fan heller att jag lurar min man. Jag kan säga att jag tror inte varken Maria eller Rebecka har Lurat ngn heller, detta var ironi, men har man inte varit med om det själv så kan det vara svårt o förstå.
Jag har köpt hästar utan o tala om det o haft med dem hem i transporten, men det är ju jag som tar hand om dom också.
Alla ljuger inte och tror det värsta om folk, bara så du vet
#30 Tja jag vill inte prata om nån speciell men jag vet att ex Rebeckas far tidigare iaf inte visste om att dom hade köpt några av hästarna. Om han vet det nu vet jag inte men jo jag anser det vara fel om man undanhåller det… Men jag är ju dum i huvudet och vill vara ärlig i alla lägen. NEJ jag luras inte även om det är skoj eller inte. Får vara idiot då då

#31 "jag vill inte prata om nån speciell men jag vet att ex Rebeckas far…" Det var rätt så precistera måste jag säga…
Inte för att saken öht hör hit egenligen eftersom alla gör som de vill, men det är en annan sak.
Du helt rätt i att han inte alltid visst vad jag har köpt för hästar. Är faktiskt lite så att jag kan göra vad jag vill för mina pengar. Jag har helt och hållit betalt alla mina hästar själv, för bland annat de pengar jag jobbat ihop under de perioder jag är hemma och jobbar i princip dygnet runt.
Far vet hur många hästar jag har och han vet om jag kommer hem med fler eller om någon åker. Sedan bryr han sig inte så mycket om ifall jag "lånar" någon eller köper någon. Han har inte något intresse av hästarna och låter mig och min mor helt och hållet sköta det. Hade han brytt sig och varit intresserad hade han fått reda på det. Dessutom så hade jag aldrig fått för mig att köpa någon mer häst om han sagt ifrån att han inte ville ha fler på gården. Så mkt respekterar jag hans åsikt.
#31 visste ju att du skulle gå igång på "småsaker"… igen! Sanningen kan ju kanske låta barsk ibaland. Använde det bara som exempel på nåt JAG aldrig skulle gära. Om andra gör så skiter jag fullständigt i. Själv skulle jag dock inte vilja att min sambo agerade på det viset utan att jag visste om det, även om han betalat för det själv. Man mår bäst av att vara ärlig i alla lägen, även i de lägena man inte menar nåt illa.

Man måste väl få skoja lite, det har ingen dött utav, Anna du kan få komma på kurs hos mig, hur man lurar till sig en häst, kursen kostar inget, du får stå för mat och logi själv, resten bjuder jag på, är det någon mer som är intreserad så är ni välkommna att maila, ni kommer få måååååånga fina hästar av era gubbar sen.
#34 bättre vore att du höll i en kurs hur männen ska lära sej att acceptera vårt intresse, så slipper man luras sen *S*

Man skall nog vara försiktig med att uttala sig om andra människor då man oftast inte vet vad som gäller hemma hos dem eller vilka regler/överenskommelser de har inom sin familj. Det som kan se underligt ut på håll kanske är helt normalt när man kommer lite närmre.
Jag tror inte att någon här förespråka att man skall ljuga för varandra, vare sig inom familjen eller utanför. Däremot så kan det säkert variera i tolerans och rörelsefrihet inom olika familjer och tur är väl det! 

35, det ingår i kursen, jag har lyckats hitills att få ett gemensamt intresse, du kommer inte att ångra dig. som sagt många fina hästar blir det.
#37 fast jag siktar inte på att köpa fler hästar… Tänkte avla fram egna vackra hästar och så länge det bara ploppar ut föl och inte köps nåt är det nog okej. Tror jag. Annars ska jag byta gubbe. Tror det är lättare alternativ.

Man kan avla fram vackra hästar ändå, fast man köper in.
#39 var ju inte så jag menade, menade att det är roligare att avla än att köpa… jag vill heller inte ha för många hästar

#33 Om du visste att jag nu skulle gå igång på småsaker igen så kunde du ha hoppat över att skriva ditt inlägg. Alla är vi olika och det finns flera saker som du gör som jag inte skulle göra. Jag skulle tex aldrig få för mig att berätta för ngn kompis mor om vad kompisen gjort på ngn fest.
Som Lottie säger så kan det faktiskt vara så att man kan få ha lite rörelsefrihet. Jag anser idag att jag är tillräckligt stor för att kunna fatta flera beslut själv. Far har inget krav på sig att han måste ha ngt godkännande från min sida om han köper ngn ny maskin eller hur han vill bygga den nya torken för där vet han bäst och vet vad han behöver och vill ha. Jag kan hästarna bättre än han och fattar mina beslut själv. Ingen av oss, eller ngn annan i familjen, tar egna beslut som vi vet att övriga inte accepterar. Men vi litar på varandra helt enkelt och kan göra lite saker som vi vill.
#41 vad du nu än insinuerar kan du ta det privat med mej… men det vågar du ju inte så då kan du lika bra låta det vara

Ge dig nu Anna, Rebecka är den mest ärligaste och goaste människa som finns, så ge dig för f-n.

Skärpning nu. Allihop.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Inte lönt bry sig

Eftersom stoet är sålt och tråden spårat ur totalt låser jag den nu.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.