Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 747 ggr
sanne
0

God Morgon 13 December

go morgon

Lucia idag, ska vara fika på jobbet vid 2 tiden, men då har jag redan slutat, så jag hoppar det, måste hem till valpen, han är bara för gosig:)

Barnen har sitt firande ikväll och dom ska vara stjärngossar i kväll, bättre än o vara pepparkaksgubbar, det är värre o hitta dräkter till det. Jozo mår bra nu, han har fått ett så fint lila täcke som han trivs i och har nu redan gjort att det är extra fint med lera över hela täcket! Alla hästarna är pigga o glada, dem tycker det var skönt att det blev lite kallt, kom ju ytte pytte lite snö i går, då blir dom genast glada.

längtar till helgen då Bubben äntligen ska komma hem, ska bli så kul o få hem honom, längtar så !!

ha en bra dag allesammans, kör försiktigt och ta hand om alla ungdomar en sån här dag/kväll..

Midlingur
0

Godmorgon,

Lucia idag på daglig verksamhet = roliga aktiviteter. I övrigt så ska jag inte göra något förutom att jobba.

zettan
0

God morgon på er

Ja just de ja idag är de lucia. Hör på tvn där nere att mamma kollar på lucia firandet där. Man får kanske en aningens liten julstämmning då.
  Idag blir de strax jobbet. Sen blir de stallet. Hästarna mår bra fast Rosa är väldigt trött just nu. Men de är väl inte så konstigt med den stora magen.
  Sen i kväll/natt ska ja passa min brorson. Så de blir väl sen i natt antar ja. MEn men jobb i morgon också sen är de ju helg och man får sova igen.

ha en bra lucia alla

kram

Annette
0

God morgon!

Jag skall med barnen till kyrkan på morgonen. är är det sjätteklassarna som har hand om Luciatåget. Efter det är det traditionell pysseldag, jag kan bara vara med en stund, eftersom det kommer en skola till min kyrka för att öva inför avslutningen.

Vissa år har vi haft lucia med shettisarna. Vi har ridit runt till grannarna och barnen har sjungt.

Ha en bra dag!

Maria Persson
0

God morgon & trevlig Lucia!
Här i Umeåområdet har vi -10 och ingen snö, friskt men trist
Det blir tyvärr inget "vanligt Luciafirande" här i kyrkan pga att det är årskurs 9 som står för Lucian och dom är på PRAO så först nästa tis får man höra det live och får då kanske känna den "riktiga julkänslan" infinna sig Flört

Ha det bra allla!

ElisabethA
0

God morgon!

Beskitning av bilen står överst på dagens agenda. Ska sedan jobba resten av dagen på uppsatsen tillsammans med min medskribent. Har en deadline imorgon kl 9 så det lär bli en sen kväll…

Kommer inte att fira Lucia något speciellt idag, men en hembakad lussekatt lär det bli i alla fall.

Hoppas alla får en bra Luciadag!!

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Klockan 6 ringde väckarklockan och då hade jag hunnit med att sova hela 2 1/2 timme… Har varit nere på kåren och lyssnat på luciatåget nu som manskören och damkören håller i. Riktigt duktiga var dem och jag är glad över att jag lät mig övertalas till att följa med. -7 grader är här nu och det var friskt och uppiggande att komma ut.

Har någon timme på mig innan det är dags för dagens föreläsning så ska passa på att plugga lite nu men först ska jag ring min far och farbror och gratulera på födelsedagen.

Önskar alla en trevlig luciadag!

Puzzel
0

Morrn morrn denna kalla Lucia morgon, vi har hela -3 grader idag men ingen snö. I natt har det varit liv och rörelse runt i kvarteret med lucia glada ungdomar och barn, tror det vart lugnt och tyst framåt 3-4 tiden i morse. Så när klockan ringde vid 6 hade jag inte minsta lust att kliva upp inte barnen heller. Nu är luciafirandet klart på skolan endast yngsta hade luciatåg. Ska plugga lite fick betyg i Engelskan igår och vart väldigt glad högsta betyg. I eftermiddag blir det stallet och pyssla med dem.

Ha en bra lucia

VeronicaP
0

MOrrn morrn , idag ska jag jobba och sen i kväll är det dags för luciafirande på dagis. Firar ju inte lucia annars precis .

[Anna-N]
0

God morgon!

Här är det en kall luciamorgon! - 13 grader ungefär.

Det blir inget lussefirande för vår del. Får titta på TV så får man lite stämning iaf. I dag ska först stall och hästar tas hand om och sen ska det julhandlas lite…
Önskar alla en trevlig luciadag!

Malu
0

Har legat pall i maginfluensa sedan i tisdagsförmiddag och orkade äntligen masa mig till stallet nu på morgonen..Missade julbordet med jobbet i tisdags pga av detta! Usch tvi, blä..inget roligt alls det här..Är inte helt 100 frisk än så får ta det lilla lugna idag med.Sett luciamorgon på TV åtminstone, mer lär det väl inte bli för min del idag.
Min sambo fick sköta hästarna i tisdagskväll o igårkväll och grannen i gårmorse..TACK till er!

Ha en härlig luciadag! Här var det väl någon minusgrad på morgonen och blir soligt idag ser det ut som.

Cattis
0

God förmiddag!

Jag har hunnit vara på luciatåg på dagis och sen också i stallet och både fodrat och halmat. Nu är jag genomfrusen!

Tilde var den enda som hade luciatåg. Hon vägrade ha lucianattlinnet på sig utanpå overallen, hon vägrade ha kronan och skulle bara ha sin bamseryggsäck. Så då tåget kom in på dagisgården hade fröknarna iaf lyckats övertyga henne att ha på kronan. Så fort hon såg mig kom hon till mig med den och sa "vill inte ha den, jättejobbigt". Så det var bara att accptera. Sen ville hon inte stå med de andra, då hon spanat in en barnvagn med en bamsefilt. Hopplösa bamsegalning! :-)

Emmys klass hade luciafika igår, men inget av de andra barnen har ngt? Det tycker jag är konstigt, iaf att inte Leons skola har (går i första klass). Inget alls för föräldrarna ens på fritids. Att de inte har det på högstadiet förstår jag, de eleverna vill väl helst inte kännas vid att de HAR föräldrar. :-P
Nåja, jag är tacksam att jag slipper åka omkring på en massa sådant. Det räckte gott med detta idag.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Sasser
0

Har precis kommit in från stallet. Onekligen lite jobb när jag bara har en häst hemma..  Destomera tid till honom har jag iaf. Det blir mkt puts och puss på samma kuse:) Puzzel står i västmanland på inridning, skall försöka träffa henne idag när jag åker ner till Uppsala.

För mig & sonen blir det lussefirande i ishallen, skall även ta med mig våra nyinköpta soffor när jag är där nere. Skönt att få lite nytt och fint till jul.

Annars så rullar det mesta på "som vanligt"….Jäv*gt kallt har vi så här är det mössa på….

carina-w
0

god eftermiddag.Äntligen har vi fått lite kallt ,så nu är backen frusen.Härligt.

Har varit och tränat med hundarna.Och alla 3 gick kanon.Glad

Ha en trevlig lucia kväll

Milla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag!

I kväll blir det den obligatoriska lucia showen på ridskolan (hur jag nu ska kunna sitta där så länge). Har ägnat dagen åt att fota allt och alla :-)

Skulle behöva röja här hemma men det blir inte så bra när jag inte kan böja mig så bra…………

HA en trevlig lucia kväll nu allihop!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0

God eftermiddag!

Snart kommer Kricke hem från sitt jobb så då ska vi ha lite lucia fika tillsammans. Vi hade lucia på jobbet i förrgår, det kom dagisbarn och sjöng för pensionärerna det var fint. Sedan hade vi långbord med 30 pensionärer och personal plus barnen och deras fröknar, mysigt.

Förr red vi alltid luciatåg runt i alla gårdar i närheten och på Orreholmens kungsgård, till julbordet där. Det var så roligt! Vad jag saknar det! Nu är det ju bara jag och syrran som rider fortfarande så det skulle bli ett tanigt luciatåg om vi fortsatt med traditionen :) Men för några år sedan var vi nog ett tio tal ryttare, både shettisar och stora hästar.

Ett år vi red lucia, trillade min kompis Malin av.. Dagen till ära hade hon lånat en vit skjorta av sin pappa, plus gradigt så det var blött och skitigt! Skjortan var inte speciellt vit längre och stjärngosse stjärnan gick av :) Men folket uppskattade nog tåget lika mkt för det :)

Annette
0

#15. Var du på K & P:s bröllop på Orreholmen för några år sedan?

IdaS-A
0

Ja.. Eller bara på festen..

Annette
0

#17. Då har vi varit på samma fest ;)

IdaS-A
0

#18 Se där! :)