Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 29-icke-hästrelaterat
Läst 1711 ggr
SofiaChristina
0

Hur göra egen hemsida ?

Är så sugen på egen hemsida,kan Ni ge mig lite tips om hur jag lättast kommer igång,då datorer inte är min starka sida får Ni gärna vara övertydliga.

Annette
0

Då är vi två som är sugna på samma sak ;)

Här kan man göra en, det är lätta instruktioner www.dinstudio.se

Cattis
0

Om man nu vill göra det, så rekommenderar jag att man gör det "ordentligt", dvs skaffar webbhotell och köper ett eget domännamn. det är inga stora pengar det handlar om och man slipper reklam och annat. Dinstudio är väldigt begränsade sidor, liksom spray o passagen.

#1 Meh… ;-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#2. Jag har försökt där, men blev inte nöjd, så jag raderade hela klabbet. Nu har en riktig datahacker lovat att förbarma sig över mig ;)

SofiaChristina
0

Hallå Cattis,webbhotell och domänamn,det låter mer som monopol i mina öron,förklara mer.

Annette
0

Man behöver visst något som heter Frontpage. Det finns inte på min dator.

Cattis
0

Gå in på tex One.com och beställ webbhotell. Det kostar från 12 kr per månad. Sen tillkommer en uppläggningsavgift på runt en femhundring första gången iofs. Man betalar årsvis.

Där kan du också boka/köpa ett domännamn. Det är inte det billigaste stället att boka domännamn på, men ganska smidigt att ha det på samma ställe, om man inte vill hålla ngn särskild koll på det. Det är heller inte särskilt mkt dyrare än andra ställen som säljer domäner. Domänkostnaden betalar man också en gång per år.

Domännamn = www.vaddunuvillhaförnamn.com tex :-)

/Cattis

Cattis
0

#5 Man måste inte ha det, men det är ett jätteenkelt program.
Jag tror inte det är många som inte klarar av att lära sig det.
Det finns såklart mkt bättre och avancerade program, men det är kanske överkurs att börja med.

/Cattis

Annette
0

Hur många MB skall man beställa?

IdaS-A
0

#3 Jag vill också ha en datahacker som förbarmar sig över mig :)

Cattis
0

#8 Ta det minsta/billigaste, det räcker MER än väl för det du skall ha den till - även om du lägger upp alla dina foton.

/Cattis

zettan
0

#9 ojojoj de blir inte lätt Flört

ryttarn
0

Mycket handlar om vad man skall ha sidan till. Är det bara för att släkten skall titta på alla vackra bilder man tagit, skriva lite dagbok osv är det väll helt ok att testa och hacka själv.

Är däremot tanken att hemsidan skall marknadsföra avelsverksamhet eller dyligt bör man tänka till lite. Då måste man tänka i banorna om hur andra upplever sidan, hur enkelt det är att hitta information man är ute efter på sidan osv. Dessutom skall den vara lätt att uppdatera, för man vill ju inte lägga ner massor med tid så fort man vill lägga till ett resultat tex.

Min rekomendation är att vill du använda hemsidan för marknadsföring skall du ta proffesionell hjälp, det är värt det….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Jannie
0

Jag har en hemsida som jag är väldigt glad för. Det är en färdig mall som jag kan lägga in och ta bort bilder och text i etc. Jag kan ingenting om data så det är perfekt för mig. Gå in på northstarstud.se och tycker Du om den kan jag rekommendera att Du köper en likadan. Det kostar 150/mån + uppläggningskostnad. Mejla mig så skickar jag mejlet vidare till Carl-Johan som gör hemsidorna.

IdaS-A
0

#13 haha nu var väl du kvick Flört

susanne-s
0

Jagkan rekomendera www.123minsida.se

Mallar ja, men ganska generösa och lättförståeliga.
Hade dinstudio tidigare men denna känns bättre. Kolla om du vill Oskyldig  www.123minsida.se/gullsmyrastuteri

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

MariaP
0

Jag har fått hjälp av Andreas på AgeraIT i Lidköping med att fixa min hemsida. Det kostade några tusenlappar men det var det värt. Det är en engångskostnad som helt klart är värd sitt pris. Det är hur enkelt som helst att underhålla sidan. Jag är jättedum när det gäller datorer men med detta verktyg är det mycket enkelt att själv lägga upp nya sidor och fixa uppdaterringar.

Min hemsida: www.stuteri-junibacken.se

[Anna-N]
0

Tipsar också om www.one.com Använder det både till mig själv och andra när man köper webbhotell och skaffar domännamn. Har aldrig varit något krångel där.

Annette
0

Hoppsan, nu har jag beställt webhotell och domännamn Glad.

Det får väl bli en julklapp till mig själv från mig själv.

[LinneaDahlberg]
0

#18 så det kan gå! ;)

Frida-E
0

Jag har nyligen gjort en ny hemsida, med hjälp av extrasida.se Där kostar det 160 kr/år och det tycker jag är helt klart värt pengarna. Det tog ett tag innan jag fattade hur allt fungerade, men när jag väl gjorde det var det hur enkelt som helst!

www.stuterivildangen.djursida.se

En bra "första hemsida" kan man göra helt gratis på freewebs.com, ganska enkelt där också, dock står allt på engelska..

VeronicaP
0

Vi använder också one.com och det är billigt och kanon bra, sen har jag gjort våran hemsida i frontpage och det är enkelt och tom jag klarade det , utan hjälp , jag har ju även gjort syrrans *S*

En tanke som jag har haft ett tag , säg att min dator kraschar , finns alla filer kvar på one.com då ? så jag kan bara fortsätta lägga upp som vanligt sen när man köpt ny dator? Jag menar ett webhotell betyder väl att jag hyr in mina filer hos dem ? Som sag jag är inte så data kunnig men klarade av att göra en hemsida som jag tycker duger för oss i alla fall.

sonja
0

#21 Jag har testat. Allt går att hämta ner från nätet igen så det är sååå lugnt. Praktiskt kan dock vara att göra lite back-up, det hade inte jag gjort :-(

Vad finns det för fler program än Frontpage som man kan testa lite med själv?  Jag har gjort sidorna i Frontpage nu i några år o det känns lite begränsat.

Jag är f ö också nöjd med One och gör sidorna  Frontpage och skickar upp dem med Cuteftp.

http://www.skanskakorsallskapet.com/

http://www.lillakra.se/

SaraDoos
0

Jag använder Adobe GoLive, men det kanske är speciellt för oss med MacIntosh???

Milla
0

jag använder mig av one.com samt frontpage och klarar jag av det så gör alla detGlad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Benjamin
0

Du ska inte nedvärdera dig själv så Milla.Skrikandes Det är inte alls säkert att andra klarar det för att du gör det. Jag hade nog inte fixat det tex.

Milla
0

#24 jag är så säker så jag är beredd att slå vad med dig hahahaha. Fråga bara stackars Cattis och Sonja hur mycket jag frågade dom i början

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

Använder också Frontpage och one.com. Väldigt smidigt och billigt.

sonja
0

# 26 Jag är fortfarande impad av vad du har lärt dig själv genom att läsa en bok om Frontpage. Jag har gått en hel jäkla kurs, men kan inte mer för det.

sanne
0

Eller så kan man anlita någon att hjälpa till… Thiffany gjorde ett kanon jobb med min hemsida, den är vi så nöjda med.

använder frontpage, har domän hos telia.

svårast är o komma igång, sen brukar det mesta lösa sig:)

stallostby
0

Din sida är jättefin. Många av era hemsidor är jättefina. Vill också ha stor fin hemsida. Har försökt med dreamweawer MX men har kört fast.

Har nu provat 123minsida och tycker den duger så länge.

Kolla www.123minsida.se/stallOstby

Den är inte så genomarbetad utan bara ett hastverk så länge, har ju inga fina bilder eller något bildredigeringsprogramm…

Den är enkel att göra och det tar inte lång stund om man bara vet vad man ska skriva….

Tusen
0

Har köpt webbhotell på one.com kostade 250 :- tror ja. Använder ett program som heter Site Studio som jag fått av "entill" väldigt lättarbetat program med mycke roliga saker! Sidan är inte helt färdig än, men kommer att lägga ut den så snart som möljigt; www.stuteritusen.se Ska bli jättekul å få igång den!

Annette
0

Jag köpte också allt som behövdes hos One. Det kostade 442:50 för ett år.

Pheobe
0

mitt kostar inget, har domän hos Tele2 och kör mitt genom Microsoft Expression, nerladdat gratis från internet, sen har jag flash FXP genväg till att ladda upp på nätet, också gratis hemplockat. Kostar alltså inget men visst blir ju sidan därefter.

VeronicaP
0

Har också one. com kommer inte ihåg vad det kostade första året men är ju inte så dyrt nu i allfall. Använder frontpage och det är smidigt och lätt att jobba i.