Shetlandsponnyn
Är det inte dags för nr. 2 snart?

nr. 2 vad?

#1 Av SSS medlemstidning "Shetlandsponnyn".
"Utkommer i maj" = kan vara i slutet om vi har otur! 

Då kommer den väl när som helst. Jag börjar bli lite lässugen!
Tja, det är ju fem arbetsdagar kvar i maj, så det är ju god marginal än! 
För övrigt tycker jag att det är lite jobbigt när tidningen inte kommer ut förrän, i bästa fall, några dagar före manusstopp. För jag vill faktiskt hinna läsa det nummer som kommer innan jag börjar fundera på eventuella annonser, insändare eller liknande…

mm kan hålla med om det , men jag fick Russ tidningen i går och snart kommer väl Welsh med och shetland de bruka komma på rad *ler* så de är nog alla lite sena..
Konstigt att det är ok för somliga att skicka ut tidningen som det passar, medans andra skall vara påpassade som tusan…dubbelmoral???
brukar väl komma i slutet eller? kommer nog nästa vecka.

#7. Om det står maj så är det inte för sent ännu. Den är bara efterlängtad!
#7 ja det står ju bara maj vilket betyder ganska många dagar att välja mellan…..
#9 Visst är det spännande? Sen vet man vad man ska göra en bra stund.
Men kommer den i tid? Var det inte så att nr 1 förra året kom den 24 mars och året före 2 april och i år 20/3… I höstas kom väl inte tidningen i september utan 11-12 oktober? Däremot var väl nr fyra punktlig och kom 21/12?
Det är väl bara att vänta… Någon som vet vad den innehåller?
#11 den kommer alltid i den månad som det står, ja!
nån som fått den ??? här har det inte kommit någon än!
Jag har inte heller fått min tidning. Och det är bara en dag till…
NOOP, inte här heller
Har tidningen kommit till någon i detta avlånga land än??
Eller vet någon (säkert alltså) om den är på väg??
Amor vincit omnia 
Den borde ju komma imorgon annars är den ju försenad…

Det måste vara ett gott betyg när den är så efterlängtad. Vilka andra tidningar väntar man så intensivt på?

#18 Kalle Anka varje fredag 

Ha ha här får vi kalle på torsdagar vi ;-)

#20 Det var det värsta ;-) Brukar kommar tors varannan vecka och fre varannan hemma. Men, den är lika uppskattad och efterlängtad varje gång :-)

yapp här hemma slåss de om det men jag hinner ju läsa ut den innan de kommer hem jag *ler*

Slåss om den hemma oxå… och har alltid gjort…

Tidningen kommer inom ett par dagar. Det är alltid lite knöligt med nr 2, då dels årsmötesinfo skall med (ny styrelse etc) och dels allt från hingstpremieringen. Det är inte alltid alla bilder eller resultat kommer så snabbt som man önskar. Hellre ett par dagar sent än at tde som fått nya hingstar gdk inte får med dem innan säsongen är över.Tycker jag.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
kalle?! hum
Har någon fått sin post = Shetlandsponnyn idag?
Den är mycket efterlängtad!!
Amor vincit omnia 
får inte posten förräns 14.00 så jag får nog vänta lite till. Sen brukar jag få den dan efter alla andra av nån konstig anledning. hm
Det kom ingen tidning idag heller 
Amor vincit omnia 

nope ingen här heller

Den är hur som helst lämnad till posten. Alltså kommer den att distribueras denna vecka.
/Cattis
Ingen hit heller…..Men det är säkert bara den mänskliga faktorn som gjort sig tillkänna…..

#31 Jag har förklarat ovan vad som gjort att det blivit sent.
/Cattis
#32 Aha! har jag missat något, är det du som sköter tidningen igen..

mmm men vi vill ju så gärna ha den Cattis *ler* … missade vad du skrev såg det sen *ler*

#33 Nej, men jag delar med mig av det jag har fått veta. För att ni skall ha vetskap om vad som händer.
Och ja, jag råkar veta hur det funkar.
/Cattis
# 33 Spelar mindre roll vem som sköter tidningen. Huvudsaken är att rätt info kommer ut varför den är försenad. Då slipper vi fundera. Vad bra!
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
#36 oh jag tycker den som väntar på nåt gott alltid får vänta alldeles för länge 
# 37 Men då måste det vara en riktig godsak.
#38 eller så har manbara för dåliga nerver 
Förmig spelar det MINDRE roll om VARFÖR den är försenad, men det är trist när det kommer en tidning där anmälningstiden till aktiviteter har gått ut… Därför tycker jag det är viktigare HUR MYCKET försenad den är…

Som skrivet ovan, den ÄR lämnad till posten för distrubition. Alltså tar det bara ett par dagar.
/Cattis
Kanske är det samma postman som har velat bort sig i ett annat ärende?

#42 Är det jätte, jättesvårt att tyda det jag skrivit? Den är lämnad till posten! Jag skrev igår (inatt) att den var lämnad, då jag precis fått veta det. Den kommer i morgon eller dagen efter det. Den skickas med B-post (tror jag) och det tar ett par dagar efter att posten fått dem. Jisses.
/Cattis
Men som det är sagt tidigar så sa någon att den BRUKAR komma i den månad som den ska… men det gör den ju INTE denna gång… Hoppas att det inte är aktiviteter som man viljat gå på som man missat…
Tack Cattis för ditt svar. Skönt att veta att den är på väg
Den är ju så efterlängtad så man går som på nålar 
Amor vincit omnia 

men kacka om det nu skulle vara det så, är du ju ändå här på nätet så ofta så du kan gå in och kolla på hemsidan för varje regional förening och kolla där , eftersom du är rädd att du missar något …
Tycker inte det gör något om den är någon dag försenad , är inte de som gör Tidningens fel utan faktiskt alla andra som lämnar in matriealet för sent..
Jag tycker att det finns å många som INTE har internet… även om alla TROR det. Jag tänker inte bara på mig själv!!!!
Jag är bara omtänksam om dem som INTE har internet… Om alla SSS´s medlemmar hade internet hade ju inte tidningen behövts då man kunde fått en internettidning istället med all information…

nä men alla som sitter här och läser vet det och det stod en massa i förra numret , tycker det är mycket gnäll för en lliten sak…
Till Hällingsjö har den kommit idag!

Till Väring också! Nu har jag något att göra på lunchen!

Har kommit till Trelleborg också. Får dock vänta med att läsa den tills på ons/tors när jag kommer hem…

Jag tycker ledaren var så bra!
#52 Kan du berätta lite, för mig som inte kommit mig för att bli medlem i år och alltså inte får tidningen?

#52: Jag är innerligt tacksam för alla "golfbollar" i mitt liv! 

#53. Lunchen är strax slut, men någon annan kanske kan berätta.
Fick min tidning idag jag också. Mycket att läsa i helgen.
Amor vincit omnia 

#53: Jag kan skicka dig texten separat!
#57 Yes please!

instämmer med dig Anette ledaren var *skitbra*
Menar ni Majonärsburken och två koppar kaffe?????
Ursäkta min okunskap men är det alltid redaktörens om skriver elelr varför är den inte underskriven?
Instämmer helt med 52, 54 & 59.
Mycket tänkvärda ord.
Till Dalarna har den också kommit :-)).
Jättenyfiken, ska precis åka från jobbet. Hoppas den hittat ut till mig oxå. Postgången är inte den allra bästa, får nästan alltid vänta en dag extra…

Annas artikel om Lillasyster var väldigt fint skriven.
Härliga bilder från hingstsläppet.
Roligt med stuteriartiklar.
Både Shetlandsponnyn och De Shetland Pony kom i dag - vilken lyx! 
Den hade kommit
Ska tänka mer på mina golfbollar, men kaffet är inte dumt det heller…
Sorgligt om hyperlipemifallet

Hit kom den också! Gillar också "ledaren". Ett mkt bra nummer tycker jag, det gjorde inget att vänta ett par dagar för mkt alls - för min del.
/Cattis
Men vad gör vi som inte dricker kaffe??
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#68 kanske går med te också?!

#68. Det är bara att byta ut kaffet mot Coca Cola.
meh jag dricker ju varken te, kaffe eller coca cola

#60. Ledaren är inte författad av redaktören eller dyl. Den finns att läsa lite varstans, men den är lika bra för det, tycker jag. Mycket tänkvärd i dagens stressiga samhälle.
#71 men vatten fyller nog det me 
#73 ok jag ger mig
#68 i ORIGINALhistorian så tror jag det är vatten… Det är en gammal historia… Men tankvärd. Hm… undrar vem som skrivit den ursprungliga historian om stenar, grus, sand och vatten…

#75. Jag har inte hittat vem som skrivit originalhistorien, den finns som du säger i lite olika varianter.
#64 Tack! var det första jag läste. Sen kunde jag inte läsa mer. Såg inget sen….. Snyft
historian var gammal… men det ska sluta med ÖL..
Det finns alltid plats för ÖL

#78. Tycker min man också, men själv gillar jag cola bättre.