Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 1137 ggr
sanne
0

God Morgon 17 December

hej alla morgon pigga !

Har släppt ut alla hästar o rastat valpen, nu ska barnen upp osnart iväg till skola o jobb, bara en vecka kvar till julafton.. har inte någon julkänsla än men det kommer väl hoppas jag.. vill ha lite snö nu !!! Vi fick fixat alla julklappar igår, skönt o ha det gjort ivf .

Bara en vecka av jobb kvar sen ska jag o barnen vara lediga i 2 veckor, det ska bli skönt, då blir det lite hårdträning av de hingstar som ska visas i April !

nu ska jag hoppa in i duschen, ha en bra dag alla !

Charlotte-J
0

God Morgon!

Har suttit uppe hela natten då lilla Doris fått sina valpar inatt. Den sista kom nu på morgonen halv 7. Det blev 2 pojkar och 1 flicka och alla 3 kom med bakbenen först så vi fick dra ut dom. Nu är jag trött och ska snart gå och sova en stund.

Amor vincit omnia Kyss

zettan
0

#1 nemen vad roligt att hon äntligen fick sina små valpar nu =) bäntar spänt på kort ;)

God morgon på er

idag är det en vanlig dag igen. Jobba och sen stallsysslorna. Ska försöka få lite bukt med en viss liten häst idag som verkar ha sadeltvång. Så de blir till att gå upp till ridhuset idag och se om hon gör sina språng även vid longering eller om de bara är när ryttare är på ryggen. Annars händer det inget speciellt idag. Jobbar bara 4 dgr denna veckan ska bli skönt at vara ledig på fredag. Annars ska jag jobba alla andra mellandagar. Ledig får man vara ngn annan gång.

ha en bra dag alla

Annette
0

God morgon!

Jag skall bara jobba fram till lunch, sedan skall Cecilia till tandläkaren. Jag hoppas jobbets släpkärra är ledig, så jag äntligen kan åka och köpa en stege till kyrkan. Blir så jobbigt att svinga sig i takkronorna när ljusen skall tändas på julottan.

När jag läste Sannes och Zettans inlägg kom jag på att jag ju väntar på paket från Hööks :)

#1. Grattis till tillökningen.

VeronicaP
0

God morgon.. Jobb i dag , jag har börjat bli döds förkyld och känner mig allmänt krasslig, skulle inte förvåna mig om man blir lagom sjuk tills man ska vara ledig . Vi har fortfarande iinte handlat några julklappar får väl ta tag i den saken snart är väl ingen annan som gör det åt oss *ler*

#1 Grattis till valparna och att allt gick bra

Puzzel
0

Morrn hela dagen bokad med möten och andra roliga saker. Men en snabb tripp till hästarna hoppas jag hinna med iallafall. De tycker det är skönt med kylan. Samma med hundarna som är gjorda för kallt klimat den älsta är som värsta unghunden nu far runt som en vilde och leker. Men jag precis som Sanne längtar efter lite snö så den riktiga julkänslan infinner sig. Fast jag har inte varit lika duktig att ha fixat alla klappar än.

Hälsar och tackar Lia för hjälpen igår , nu börjar jag förstå denna hemska matte bättre. Tack så hemskt mycket för hjälpen betydde jätte mycket.

[Anna-N]
0

God morgon!

Här är det fortfarande -15 grader. Tror termometern parkerat sej så i år….alldelens för kallt! Hästarna trivs däremot som fisken i vattnet nu och man får dra in dem på kvällarna. :-)
Julvecka och allt vad det innebär. Har en del kvar att fixa. Så skönt att vara ledig. Tror det är första året på 13 år som jag är ledig så här nära inpå julen…. så skulle man alltid vara.

#1: Grattis till valparna! :-)

Ha en bra dag alla! Skrattande

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

#1: Grattis till tillökningen! Hoppas få se foton på underverken snart!

#3: Fast om du och dina kollegor skulle svinga er runt i takkronorna är jag säker på att ännu fler människor skulle orka ta sig upp till julottan! Flört

Sasser
0

Godmorgon!

Har precis släppt ut hästarna. Igår flyttade Dumle hit. En underbar halvblodshingst som nu agerar "sällskapsherre" åt Camaro. Idag skall jag plugga hemma. Eftermiddagen kommer att tillbringas i Uppsala och sista julklappen skall köpas.

#1 Grattis till hundvalpar. Hoppas du sätter in ett kort oxå snart!

SannaHolmgren
0

Godmorgon. Idag är jag och de två minsta hemma på fm, vi ska ta en tur till grannen och låta hästen dra hem några höbalar till sig. I em ska jag jobba.  Ha en bra dag. #1 Grattis till bebisar.

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Var iväg en tur till skolan i morse och har nu resten av dagen fritt. -10 grader visar termometern. Frost och sol ute så det är jättefint, men lite för kallt för min smak.

Dagen ska ägnas åt skolarbete, som vanligt. Slutspurten inför julhelgen nu!

#0 Håller med, har inte heller någon julstämning i år.
#1 Grattis till valparna!

Nea-1
0

#1 Grattis till valparna! Nu måste jag verkligen komma ner och titta på allt nytt!Glad

sanne
0

#3 Jag packade ett paket till Väring i dag, men ej ditt namn på det… ikväll jobbar väldigt många över på jobbet för o få iväg ALLA svenska ordrar så alla kunder ska få sina paket innan jul !

Annette
0

#12. Jag beställde förra veckan, sen som vanligt. Men trots att det skulle broderas så skulle det hinna fram före jul. Jag förstår att ni får köra hårt för att hålla så god service.

Jahaja, inte blev det något jobb för mig idag. 8.10 ringde Cecilias lärare och undrade om jag sett hennes utslag. Jo, det hade jag ju förstås, men inte tänkt så mycket på att det går svinkoppor på skolan. Jag kände mig som slarvmamma nummer ett och bad dom skicka hem henne. Så nu har hela dagen tillbringats på vårdcentralen och apoteket. De tyckte inte att utslagen var typiska svinkoppor (så då behöver jag bara skämmas lite) men halsprovet visade på halsfluss, så det blev penicillin. Svinkoppor är det ju, men de brukar tydligen se värre ut. Dessa är bara röda prickar.

[LinneaDahlberg]
0

#5 skönt att det hjälpte!

Jag har faktiskt varit i skolan idag! Första gången på 2 veckor. Kändes riktigt skönt.
men nu måste jag äta tabletter och vila….

Milla
0

God eftermiddag!

Nyss vaknat………..fast jag var hos läkaren tidigare i morse.

Stort grattis Lotta till valpisarna.

Vi har kallt här men uppehåll och det är så skönt för då får kansske hagarna äntligen lite bättre form och inte meterhög dynga.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Puzzel
0

#14 Hoppas konserten va bra igår, och hoppas verkligen ryggen är snäll med dig nu sista veckan innan ledighet. Sköt om dig och tack än en gång för hjälpen.

Idag har hästarna varit pigga , hela -6 grader har det varit men snön lyser med sin frånvaro. Så jag hoppas på snö nu så man kan få tolka lite .

sanne
0

Annette, jag hoppas dem hinner färdigt idag, brodyr maskinerna har gått för fulla muggar hela dagen ! Dom kommer säkert jobba halva natten för o hinna färdigt.. Ps, du får gärna höra av dig om det "andra!" om du skulle va intresserad… Ds.

Har just varit med om en fruktansvärd upplevelse, två av hingstar kom i hop sig idag (den ena hade rymt) och då hamnade vår lilla pluttiga hundvalp mitt i striden, han blev totalt mosad under ett virrvarr av hovar, fullt fart in till blå stjärnan, dom röntgade, inget brutet.. men han ligger kvar på observation ett par timmar, gud nu får det vara nog känner jag.. vi älskar denna lilla hund, och det var riktigt otäckt att se detta, men nu håller vi bara tummarna..

Var bara tvungen att skriva av mig lite..

Minsanne
0

Jag håller alla tummar som finns för att det ska gå bra, det vet du!
Stackars stackars dig … men när det är som mörkast så måste det ljusna. Hälsa Wibbe från oss när han kommer hem, lille plutt Kyss

IdaS-A
0

#Grattis till valparna!

#17 Hoppas det inte är någon fara med er lilla valp, läskigt när de kommer emellan men så lätt hänt. Hoppas inte att ngn av hingstarna gjorde sig illa heller.

Har varit ledig idag, men blivit "bannlyst" från stallet då jag inte mår jättebra. Och övriga i familjen vill inte bli smittade, fy vilken tråkig dag jag har haft.. Men man kan ju alltid underhålla sig med forumet :)

Miija
0

Tydligen inte bara jag som haft otur med djur idag…Ledsen

I lördags skaffade jag en marsvinsunge till sonens marsvin som vi "fick med" när han flyttade hit. De ska ju inte bo ensamma.

Idag dog det "gamla" marsvinet… Vart dålig i helgen och inget att göra. Snabbt in och fixa en ny liten unge…till den andra ungen…då de inte ska bo ensamma… Så nu sitter jag med 2 marsvin (jag som inte skulle ha något alls…)

På vägen till stan bevittnar jag hur en jakthund som blir, ja…mosad av en långtradare med släp. Halva hunden i alla fall. Huvud, hals och bål var intakt, resten…*bäst att inte beskriva*

Drog den av vägen, kollade livstecken (inte för att försöka rädda utan isf avsluta lidandet). Chauffören vart skakad och jag hjälpte honom ringa ägaren då hunden tack och lov hade pejlband med telenummer också.

Inget svar. Sparade dock numret då jag inte kände 100% om chauffören verkligen ringde sedan vi skilts åt.

Då ser jag en bil komma smygande ut från en väg längre fram. Visst, en jaktklädd herre i pensionsåldern.

Ut ur bilen, fråga om hans hund var ute och jagade…jo, det var han.

Hjälpte "gubben" som även han vart skakad och tagen av nyheten. Hjälpte honom samla ihop resterna…

Suck!   Sedan hästarna…Grrr…men den historien tar jag inte här. Orkar inte med de kommentarer det skulle bli.

Summa, sumarum. En riktig skitdag!

Håller tummen för valpen, Sanne!

Grattis, Charlotte!

Annette
0

Usch vilka hemska saker ni varit med om idag. Själv har jag klarat mig rätt bra, men den vänstra kinden ser inte så bra ut, för en av hästarna tog sig ett smakprov där nu i kväll. Det var inte illa menat men det gör ont ändå.

#17. Håller tummarna för hunden.
Inte jordens katastrof om det jag beställt inte hinner fram före jul. Det är en julklapp till min mor och hon kan få det senare i så fall. Jag återkommer till dig ;)

#20. Min dotter är galen i marsvin, och jag också. Tyvärr är ju maken allergisk, så hon får hålla tillgodo med en sten som är målad som ett marsvin. Han har en egen liten säng med en fårskinnsfäll i botten. Lars är hans namn :)

Hanna-D
0

God kväll!

Har råkat ut för en dunderförkylning och feber, har ingen som helst koll på dag och tid men har lyckats infinna mig på jobbet varje dag ändå Glad

Vår hund är lite krasslig, jag hoppas han repar på sig, han är ju inte ung längre. Det skulle bli väldigt tom utan honom…

Har fått i väg ett par anmälningar till vinterutställningen också.

#1 Grattis!

Charlotte-J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på en stolt liten mamma med sina 3 små bebisar. Mer bilder på valparna finns på Blandrashundar.Ifokus.

Amor vincit omnia Kyss