Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 845 ggr
zettan
0

God morgon den 18/12

God morgon på er

här är et minusgrader i för sig bara 2 minus men de lovar gott, Hoppas på att man kan få lite snö denna veckan nu.

HA en bra dag alla

Sanne hur har det gått med vovven?

Silenos
0

Jag har en praktikant från ett djurgymnasium här denna vecka. Idag ska vi tomta med häst o vagn på dagis i byn.

Alla barn får en påse med lite gott och sen ska de få åka med en liten sväng.

Puzzel
0

´# 1 Va härligt det låter hoppas det går bra.

Här är också minusgrader och även här hoppas det på snö. Just nu försöker jagfå barnen att komma i tid till skolan vilket inte är allt för lätt. Ekonomin som studerande är inte allt för kul nu vid jul, typ inga pengar alls och sedan alla roliga räkningar som kommer nu utöver t e x julklappar och mat. Tur då att hästar och andra djur må bra.

#0 Hoppas det gått bra med valpen och att den fått komma hem nu.

VeronicaP
0

God morgon. Är lika förkyld idag och känner mig allmänt seg , men men det blir väl bättre när man väl har börjat jobba. Minsta sonen  har hostat en del i natt så man har ju inte sovit så där jättegott, men det är ju bara denna veckan med sen så ska jag vara ledig mellan jul och nyår .

Charlotte-J
0

God middag!

Här är det lite "avslaget" idag. Trött och magen känns som en tvättmaskin. Gubben kom hem från jobbet igår magsjuk och fin, muntert. Tänk om det är kräksjuka eller nåt nu lagon till Jul, bannat!!

Valparna mår bra och är hur söta som helst, man kan titta på dom hur länge som helst. Jobbigt när man ska sälja dom sen Gråter

Amor vincit omnia Kyss

[LinneaDahlberg]
0

God dag!

Jag ska strax till livsmedelsverket och få lyssna på lite intressant info!
Sen ska jag till kåren och sälja fika (kanske fika lite själv?!) innan en mentorsmiddag som innebär en kontakt med en äldrekursare för att få lite större inblick i arbetslivet. väldigt intressant.

Längtar dock också efter snö.
Får komma hem till jullov på torsdag! =)

zettan
0

#4 kan du inte lägga ut bilder på dom Lotta? Vill se ju Skrattande

IdaS-A
0

God kväll..

Har precis hjälpt mamma att posta och göra iordning nära 200 brev som skulle postas senast idag. Stressade som bara den, såg brevbäraren komma och vi var inte färdiga. Som tur var var hon så gullig och stod och väntade en stund eftersom det kom folk från alla håll ute i sista sekund som vi och skulle posta sina brev. Vi hann precis få på de sista innan hon skulle åka, puh! Skar mig ex. antal gånger på tungan i all hast.

Kommer hem och tar en clementin, mm smart.. Det sved rätt rejält (vad har vi lärt oss från detta? Ät inte sura saker när du skurit dig på tungan..)

Ska iväg och jobba om en timme, det är helt underbart ute!! Lite snö, frost och kyla!

Ta det lugnt i trafiken ni som ska ut och åka! Ha en fortsatt trevlig kväll.