Nybro den 11 juni
Jaha nu är det snart dags för Nybro. Vem har ni anmält?
Själv är Pirat och Celma anmälda
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Skulle åkt men pga mitt hälsoläge kan jag inte åka tyvärr

Hur långt är det mellan Nybro och Oskarshamn?
ingen anning
det är nog bara enstaka mil

Ska inte visa ngn där, men ev hjälpa till som funktionär.
#5 jag tror att Guvele Vill bli visad 

#6 Det är möjligt, men hennes mor vill inte det. Anmälningstiden är iaf ute så det är försent :-)
#7 Ash, Myra får väl hänga på. Inte alltid man får som man vill ju. Jo jag vet att hon hatar utställning.
#2 Det är i runda slängar 10-11 mil mellan Nybro och Oskarshamn…
Jag har anmält Zeb, Cocos och HocusPocus.
Sen kan jag väl avslöja att Zeb sponsrar utställningen ganska generöst…
(får man avslöja sånt?)

Var ligger Nybro? Får upp 26 träffar på eniro.

#11 Ligger inte så långt från Kalmar.
#11 fick reda på idag att det är ca 30 mil enkel resa från oss

#13. Du är ju van att gå upp kl 3, så det är väl inga problem?
#14 tänk att jag visste att det skulle komma hihi
nä inga problem alls förutom att jag fortfarande inte har hämtat mig från uddevalla resan, kroppen är ju helt kass
Men man får ju träffa en massa trevligt folk så vad gör man inte då??
På tal om träffa trevliga människor… Jag brukar ha så fullt upp så jag glömmer bort att hälsa på folk jag BORDE hälsa på. 
NI får jättegärna dyka på mig och hälsa och prata en stund, jag är inte så otrevlig som jag kan se ut där jag står med sammanbiten min… 

Ha ha nä som en annan då , jag missar att heja på folk och allt men kan beror på att jag ibland går i mina egna tankar *S* så om ni ser mig på en utställning eller tävling och jag inte hejar så får ni hojta till *ler*

#17. Nu tror jag att jag vet vem du är! Jag har hela tiden trott att du är den blonda tjejen som visar ponnyerna.

Ha ha ja så kan man tro det är min äldsta syster det ;-) , du vet en anna är ju halt och lytt så tyvärr kan jag ju inte springa själv *ler* ..
så nästa gång Anette hojta på mig så *ler*

#19. Det skall jag göra! Och hältan den går väl över, hoppas jag.

#20 Jo jag hoppas ju det fast det varit segt över ett år nu , men men än är jag inte slaktad så 
#17 Eller så hejar du på folk som till en början inte har en aning om vem du är 

haha du har så rätt # 22 var nog första gången jag var först på att heja *garv* men det var hästen jag hade koll på där om jag ska vara riktigt ärlig och tänkte att det kan ju bara var du som höll i den ;-)
hihi Fast jag hajjade ganska snabbt vem du var 
Ja annette hittade mig med en gång hihi, trodde att du visste vem veronica var annars hade du ju kunnat fråga mig ju
Usch jag hälsar inte heller så ja det är väl bara att hoppa på mig också, jag är rätt så snäll egentligen

Lite kul att man har mer koll på vilka hästarna är men inte alltid människorna.

*S* men så är det väl , man har full koll på hästar hur de ser ut vad de heter men ägarna har man bara ett vagt minne av eller så vet man inte vem det är ens *S* så då ser man ju vad vi tittar på *ler*
Yapp du var snabb på att fatta det där Hanna *ler*

Är inte katalogen till Nybro klar ännu , hade varit kul för oss som inte ska dit att kolla läget lite på hästarna som ska dit och visas ….

# 28. Det kommer ingen katalog. Det är kataloglös bedömning. Utställarna kommer att få katalog på plats, innan utställningen kommer det bara ett utskick med det gamla vanliga; vägbeskrivning, boxar, mat mm.
Hoppas att många hittar dit!
Det känns lite konstigt att det efterlyses så mkt bruks, men när det ordnas en utställning med både hoppklasser och tömkörning så blir det inga anmälda. Vad beror detta på? Det blir ingen hoppning och det kommer två (tror jag) ekipage som kommer att göra tömkörningen som en uppvisning istället. Vi har ju valt samma program som till ESG, så det var ett bra tillfälle att träna. Häftigt också att man kör så långt för detta, imponerande.
Tror att det är 37 hästar anmälda, inget rekord det heller precis. Är det platsen? Tiden? Annonseringen?
Vi har haft massor med startande när det var bruksdagar med Drive-in utställning i N Åsum samt Vellinge.
Ja, jag vet att det står om utställningen i numret som kom nyss, men tidningen KUNDE kommit i sådan tid att man hunnit anmäla. Nu finns det iaf info där för det som vill komma o titta….eller varför inte efteranmäla en 10-12 hästar ;-) Det fanns ju information i förra numret.
Ser fram emot en härlig dag på söndag! Själv ska jag ställa ut en valack och ett gallsto.
sonja (suppl i shetland syd, sedan våren -06)

Det var ovanligt lite anmälda till Uddevalla också. Dessutom ströks en hel del. Kan det vara så att hästarna fällt sent i år och ägarna inte anmält p g a det? Själv strök jag stoet för att hon var så fet.
Jag hade faktiskt stora funderingar på att åka till Nybro, men tyvärr har mitt tillfälliga arbete gjort det lite svårplanerat i år. Men det kommer fler tillfällen.
Hoppas att ni får en trevlig utställning!
själv tycker jag det är för långt. Tippar på det tar 3.5 timme för mej dit.

För mig är det faktiskt platsen som gör att inte vi har anmält om jag ska vara ärlig helt fel håll och vägen dit är ju så dööö tråkig.
Jag har bara hört en del att som Udevalla var det lite pga domaren som gjorde att folk strök , men jag vet inte om det stämmer faktiskt…
#29 Jag säjer som jag även sagt till Malin O - hade det redan från början funnits mer information om vilka bruksklasser det skulle vara och VAD de innehåller så hade jag nog anmält. Jag har letat info på hemsidan, men där har stått INGENTING om detta.
Att bara ange klassnummer, vilka klasser som är med, tror jag gör att många missar att det ska vara tömkörning. Åtminstone JAG har missat det! FIck veta det alldeles för sent för att hinna träna. Och att skriva att det ska vara hoppklass utan att ens ange vilken höjd det ska vara, gör ju att man liksom ledsnar. Skriv proppana så att IDIOTER begriper vad det ska vara så blir det kanske fler som anmäler! Och se i alla fall till att det finns FULL information på hemsidan om vad som ska hända, DEN kan ju uppdateras med ny information även om tidningen blir sen!
Jag hade, som sagt, gärna varit med på både tömkörning och kunnat leta reda på en ryttare till min ponny (till hoppningen) som ändå står på anläggningen ifråga och har gått där på ridskola hela vintern! Men jag ledsnade när jag inte hittade någon info!
Så DÄR är ett av svaren till varför det inte blivit anmälningar till bruksklasserna. För jag tvivlar faktiskt på att jag är ensam om att ha missat informationen, som tydligen har funnits någonstans.

#33 Går ju faktiskt att fråga oxå om man undrar vad klasserna ska innehålla.

Tillägg till #34 Men, jag kan hålla med om att informationen har varit lite dålig. Ska komma ihåg det till nästa gång.
vi hade åkt med flertalet hästar om det inte hade varit på Årets HELIGASTE helg. SWEDEN ROCK FESTIVAL helgen.