Körtävlings-terminen 2008!
Jag har glädjen att presentera: Tävlingsterminen 2008!
Propparna kommer ut på www.kuskringen.nu
men ulrika…det ser ju lysande ut. Kul man bor nära alla platser:).

Kul att se - en hel del tävlingar här uppe också! Fast nu när man är hästlös är det mer plågsamt att läsa .. :)
Jag måste tvinga min kompis att tävla så jag får grooma iaf!

Hur gamla måste hästarna få vara för att tävla inom körning , de lättare klasserna då? Får de tävla som 3 åringar som det är inom travet?
Hästarna måste vara 4 år för att få tävla i körning.
Kul att redan nu få planera tävlingsterminen! Mycket tävlande på våren ser det ut som ,mer än hösten - här på ön iallafall.

Är det något mer man behöver än grönt kort och licens till ensjälv om man vill tävla lokala kör tävlingar?
#5 ponnyn behöver vara vaccinerad mot hästinfluensa och ha pass. Du behöver även lösa kusklicens i någon klubb, ponnylicens behövs inte i de lägre klasserna. Kusklicensen löser du enkelt direkt på svenska ridsportförbundets hemsida.
Med på körtävlingen har jag:
-Passet med vet´s signering om vacc mot hästinfluensa
-Grönt kort
-Kusklicensen
-Medlemskortet till min ryttarförening
-Jämna pengar till veterinärbesiktningen
Det är inte så krångligt som det låter, lättast är att starta i lagserien eftersom man då får hjälp igång via lagledaren och lagkamrater. Din lokala körförening har mer info. Se länkar till föreningarna på www.kuskringen.se
Jag hoppas att RKS (Rid och körklubben shetland) får ihop ett lag (eller två!) till 2008. Vore kul om vi blir en hel "shettismaffia"!