Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 363 ggr
Milla
0

nyår

vad ska ni ha för er på nyår?

själv ska jag fira med familjen i lugn och ro. Tycker det ska bli skönt att bara få vara hemma och ta det lungt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Midlingur
0

Jag ska jobba. Börjar 15.30 nyårsafton och slutar nyårsdag klockan 9.00.

Gosa
0

Vi är inbjudna till goda vänner som bor i närheten. Det blir trevligt, tror vi blir fyra par och alla har olika kopplingar till hästar, främst Islandshästar…. vi kommer ha massor att prata om hela kvällen, undrar vad man ska ha på sig??? Glad

Annette
0

Vi skall vara hemma. Stefan jobbar nyårsafton, troligen även nyårsdagen. Men vi är alltid hemma på nyår, så det är ingen skillnad.

ThiffannyJ
0

Är bjuden på trerätters middag. Ska fira med alla vänner! :)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
0

Vi skall fira nyår i Skåne med min familj (mamma, pappa, mina bröder och deras familjer). Det blir fullt hus! Glad

Hanna-D
0

På jobbet… Jobbar både nyårsafton och nyårsdagen.

Sasser
0

Med goa vänner. Vi börjar dagen med hockeymatch:), för ovanlighetens skull…(Föräldrar mot barn, vilket gick bra förr om åren men nu är ungarna så stora så man är ruskigt tacklingsbar..)… Sen avslutas det med god mat och dryck. Kommer att ha hand om brorsans barn då dom skall på bröllop i Halmstad på nyårsafton.

VeronicaP
0

Har inte ens planerat så långt , jag kan mycket väl bara tänka mig vara hemma och inte göra något alls *ler*

Annette
0

#8. Det är precis vad vi tänker göra, kan varmt rekommenderas Flört.

White_Trash
0

Vi kommer ha stor fest hemma hos oss! 20 vuxna och 9 barn blir vi om alla inbjudna kommer. Ser fram emot festen, men inte städningen. :-D

AnnaLundin
0

Nyår?

kan vi inte låta juleländet passera först? Flört

(jag har ingen aning om vad vi ska hitta på, det blir väl som vanligt - att vi sitter vid varsin dator iklädda fiinaste smjukisdressen, i bästa fall med ett glas öl (maken) eller cider (moi) bredvid….)

Pheobe
0

Ska jobba hela dagen och på kvällen/natten jobbar min sambo så då är jag hemma med barnen. Passar mej utmärkt

Annette
0

#11. Det där låter trevligt, ungefär som här, faktiskt.

sanne
0

Vi kommer oxå vara hemma, bara familjen i år, blir lite god mat, sen blir det säkert en film eller nått.. får se om man är vaken vid 12 slaget ?! Kan inte säga att jag tycker det är så jätte kul med stora fester direkt, skönt o ta det lugnt..

Smällare blir det inga uppe på vårt berg, men vi ser dem nere i samhället !

Fiffilura
0

Vad gör ni med era hästar? Jag är ute i stallet vid 12-slaget. Har faktiskt fått lugnande till två av mina russ på grund av alla fyrverkerier. De tycker det är superjobbigt, stressar upp sig, går runt och bajsar hur mycket somhelst. Detta trots att jag självklart tar in dem, har radion på, hänger för fönstrena….. Och då bor vi på landet men väkdigt öppet så vi ser hela samhällets fyrverkerier….

Jag ska då vara hemma, vi får många gäster så vi ska äta gott och ha trevligt… men jag springer ut i stallet då och då och så går vi som sagt ut på 12 -slaget och tittar på fyrverkerierna och jag håller ett öga på hästarna…

Annette
0

Vi gör inget med hästarna. De står inne i stallet och reagerar inte om det smäller i samhället 1 km bort.

susanne-s
0

Nyår firas hemma iår tillsammans med min syster och hennes familj samt mamma och hennes man.
Min son fyller år på Nyårsafton så honom firar vi såklart.
Vid tolv går vi ut och tittar på himmelen, ser alla smällare inne ifrån samhället Ca 3 km.
Hästarna går i sin hage som vanligt.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AnnaLundin
0

#15 - jag har aldrig behövt tänka på det här med smällare/fyrverkerier och hästar/övriga djur på gården eftersom jag varit förskonad från fyrverkeriskjutande grannar de senaste 15 åren.

Men förra året hade vi en ny granne som sköt raketer mindre än 100 m från fårens hage och de höll på att springa genom staketet, var fullkomligt skräckslagna… (de gick på lösdrift då) Och i hästhagen var det också fullt race… Dessa grannar har flyttat igen så i år lär det vara lugnt igen. Men jag vet nu att nästa gång någon flyttar in i det huset (som står till uthyrning) så ska jag kontakta dem och be dem tala om för mig om och när de tänker skjuta raketer, så att jag kan ta in djuren först.

Lulan
0

Vi bjuder hem goa vänner för middag och lekar (dvs. min sambo hittar på omöjliga frågesporter, som han tycker är döskoj!) Vi hade inte tänkt bli så många men just nu är vi 12st så vi gör ett knytkalas av det hela, för att slippa laga mat hela dagen plus att det blir billigare. Är det fint väder träffas vi nog tidigare och gör något kul ute tillsammans först.

Milla
0

vi brukar vara ett litet gäng som träffas på nyår men i år känner jag bara för att vara ensam eller ja med familjen då och slippa försöka hålla mig vaken. Vi var bjudna på en stor fest i malmö men vi har tackat nej, känner inte alls för något festande.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

SaraDoos
0

Är bjudna på partaj hos goda vänner. Ska bli himla trevligt :) det bästa är att de bor 6 hus bort, nära å bra när man vill hem.

AusaBausa
0

Ska fira m goa vänner som bor i närheten. Gubben jobbar t 22 så han får dyka upp när han slutar…inte så kul när han jobbar men vad gör man!?! Bättre än o jobba över 00-slaget iallafall…

dem vi ska till har utomhus bubbelpool så jag kanske sitter vid 00-slaget m champagne i handen o skålar in det nya året där, hihi!

sanne
0

ett tips för hästar som är rädda för smällare, är att ha på radion m lite musik i stallet under hela kvällen/natten, det brukar lugna dem, lägg in lite bomull i öronen, är ett annat knep..