Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 29-icke-hästrelaterat
Läst 920 ggr
CamillaAndersson
0

Whisky -Hjälp tack!

I julklapp till farsan har jag tänkt köpa en whisky, men vilken?
Kan tillägga att jag kan INGET om whisky! Skrattande

Funderar på dessa:

Skotsk malt:
Glen Gyle 8 years 700 ml Macleod's Highland 8 years 700 ml Speyburn 10 years 700 ml Tomatin 12 years 700 ml

Skotskt blended:
Hankey Bannistea 12 years 700 ml Morrison's Islay Legend 8 years 700 ml Stewart's 12 years 700 ml The Famous Grouse 700 ml The Famous Grouse Port Wood Finish 700 ml The Talisman 700 ml

Irländsk blended:
Tullamore Dew 700 ml Paddy Old Irish Whiskey Jameson 700 ml

Amerikansk:
Jack Daniels 700 ml

Han brukar dricka Famous Grouse och liknande.,

Tacksam för hjälp!

- Väldigt sent ute med julklappar Generad

Marta
0

Skotsk single malt , of course!    Glen Moray, kanske?

JMax
0

Hade en kompis på tråden när jag läste här och han är whiskeyälskare så jag passade på att fråga och han rekommenderade något som hette typ Lagavullin eller nått, vet ej hur det stavas.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MrsM
0

Single Malt ja - men varför inte "Connemara"? Beställn vara på bolaget.  Knockando är en annan trevlig (skotsk) single malt om man gillar famous grouse o dyl (dvs ej rökt). Ska man gå ner i en lugnare prisklass tycker jag att Jameson är bra (fö svenske kungens favosort).

XXX INTE Jack Daniels!!! Se gärna min tråd APROPÅ PROVSVAR om amerikansk bourbon…

Hälsn M

MrsM
0

#Lagavullin. Extrem röksmak som kan avskräcka en famous grousare. Men, mm så mysigt när det regnar o blåser ute…

Sasser
0

The Famous Grouse är hos min man en lycka:)

Jack Daniels går alltid hem hos whiskeyfantaster:)

Marta
0

Glenfarclas "cask straight" - det är Hans favorit!

MrsM
0

#6 kan ni maila hit lite? Eller messa (SMS betyder väl Single Malt Service, hur tusan man nu får ut dropparna ur mobilen???).

Är hemma o driver ut några miljoner virusar ur kroppen, Glenfardas låter som the drug of choice idag.Skrattande

SaraDoos
0

Har köpt nån Glen Morangie till Mattias, fick tips från jobbarkompis som är whiskey-fantast :) den skulle inte vara så rökig.

Lulan
0

"7 Nä SMS betyder Single Malt Society - som innebär att man ska provsmaka en massa olika sorters Whisky. När de smakat runt 300 sorter eller nåt sånt, så bjuder skaparen av SMS på en Golf/whisky resa till Skottland!

MrsM
0

#9 Perfect. Where is the entry form? Skaparen? Skit i golfen förresten.

Lulan
0

#9 jag ska höra hur tusan man går med och vem det är - själva whiskyn eller golfen är jag inte intresserad av, men åka till Skottland hänger jag gärna med på :)

JMax
0

#11 Kolla åt mig med!! Hänger gärna på till Skottland jag oxå!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

Min far får Whisky varenda jul och födelsedag. Det är det enda han vill ha. Jag varierar sorterna lite, i år blev det Lord Calvert.

Jag slog på stort och köpte sex cider till mig själv, jag dricker väldigt sällan eftersom jag alltid måste ut och köra bil på mornarna. I lördags öppnade jag den ena, bläh vad det smakade, inte alls lika gott som på Mantorp. Och starkt var det också, efter tre klunkar var jag snurrig, i allafall nästan ;). Vid närmare kontroll visade det sig att jag köpt 7,5 %, så nu får gubben dricka upp det. Jag får väl hålla mig till Cola, för jag orkar inte åka till stan och trängas för några ciderflaskors skull.

Backbyn
0

Vilken prisklass har du tänkt dej? Brukar rekommendera Chivas Regal som present…alltid kul att få. 375:- riksdaler…I presentkartong å allt…

Backbyn
0

Har du varit ut på Systembolagets hemsida? Den är faktiskt väldigt bra…där kan du nog hitta nåt kul till pappsen…

CamillaAndersson
0

Runt 3-400 kr hade jag tänkt.
Har varit inne på SBs hemsida, det var där jag hittade de exempel jag räknade upp. Flört

CamillaAndersson
0

# 1

Vad är skillnaden mellan dessa sorter av whisky, malt och blended?

De whiskysorterna av Glen som finns på Systemet, skulle det kanske vara något? Han gillar smak som The Famous Grouse, är Glen-sorterna något likvärdigt?

Pheobe
0

Tullamore Dew

Marta
0

#7 Åh nä, inga SMS härifrån inte, däremot om du har vägarna förbi med chaufför kan du få husera i samlingen!  Cool

MrsM
0

#19Glad.

CamillaAndersson
0

* Tråden är inaktuell då jag köpte en Glenfiddich idag.

Men tackar för tipset, och speciellt tack till Märta då jag fick sniffa lite på samlingen och få mig ett hum om vad som är vad Flört