Namnförslag på B
Har ni några bra namnförslag på lager som börjar på B?
Jag har ett hingstföl som jag inte vet vad jag skall döpa till…
Maken valde Balder, men jag vet inte. Det känns inte bra. 
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Balder var väl häftigt! Även om det förstås funnits en godkänd hingst som hette så… Fast har man bara stuterinamn före verkar det ju som "hur många som helst" får heta lika (även som godkänd hingst). Jag rekommenderar därför inte Baron… ;)
Baryton, Barbar, Batalj, Bauxit, Besserwisser, Besk, Bonjour, Bragd, Bravur, Bonus, Biggles, Bonaparte, Bel-Air, Belfast, Brutus…

Beduin det namnet gillar jag eller varför inte Banjo 
Namnförslag
Baldwin, Bartje, Bendix, Boyero, Byron.
Brim, Balad, Born to be wilde, Brus, Bingo, Best Man, Bravör…
Baltazar
Amor vincit omnia 
Vad sägs om Baldrick? :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Eftersom båda föräldrarna börjar på Bon- så tycker jag att fölungen också ska göra det. Förslag: Bond, Bonaparte, Bonji, Bonfire

Jag tycker han ser ut som en liten Buster! 

Eller varför inte Bonjour, tycker faktiskt Bonfire är fint med
Kom på ett till Bon Jovi

Ekskogens Bon Apetit.
Är den mörkbrun? Isåfall borde den heta Björn 

Banzai!!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Bayron
Varför inte Bonbon = godis, han är väl söt som godis??
Bon Bon

Bingo,Benny
Är han liten - Bonzai
Förlåt, kunde inte låta bli
#17 finns en godkänd hingst som heter det fast med S istället för Z….. fint tycker jag
Barbeque
bonbon
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Cattis hade en Bonzai redan förra året…

Han är svart…
Jisses vad många namn! Jag har så himla svårt att bestämma mig för ovanlighetens skull…
Och Linnea har rätt, Bonzai hette ett av fjolårsfölen. Tyvärr, namnet hade passat bättre nu.
Om man siktar in sig på typ gudar osv (nordisk mytologi ex) vad finns då på B? Ngn som vet?
/Cattis
#22 Inom den nordiska mytologin finns Bele (en jätte, "bölaren"), Balder (son till Oden och Frigga, ljusets & fridsamhetens gud, "den lysande") och Bifrost (regnbågen). Bor ("sonen"), Bergelmer (syndaflodsjätte), Billing (jätte och vanernas konung, "tvilling"), Brage (skaldekonstens gud), Brimer (jätte), Bure ("fager att skåda, stor och väldig"), Byggver (bjuggölets och bjuggkornets gud, härskar över kvarnen), Byleist (stormjätte, "stormbyns blixt") och Böltorn ("olyckstagg") hör också dit.
I den grekiska mytologin finns Boreas (nordostvinden), och Briareus (en titan med 50 huvuden och hundra händer).
I den romerska mytologin finns Bacchus (vinets gud).
… fast de flesta av de namnen är ju inte särskilt vackra. :P Men Bella röstar på Bifrost medan jag röstar på de namnen jag skrev i #7. :)
Jag har haft en jättebra länk till nordisk mytoligi-namn.. återkomme rom jag hittar den igen
Den som söker hon finner!
Frejs modige springare hette Blodighove…. Övriga hittar du här: http://www.ginnungagap.info/gg_muren_namn.asp
Jag tyckte dock inte att det fanns några kul på B, men du kanske tycker annorlunda?
Inom egyptisk mytologi finns också Bast (solens goda krafter, "Modern betydelse: Månen, nöjen, kommunikation med djur, intuition, helande"), Banebdjedet (hahahaha. Allgud), Benu (helig fågel), Bes (avgudas som dvärg! glädjens och dansens gud) och Bukis (heligt djur, inkarnation).
I levantisk mytologi finns Baal (regn, oväder, fruktsamhet).
Brokk var en dvärg inom nordisk mytologi, i Eddan.
Ur den keltiska mytologin finns Bran ("kråka"), Balar/Balor (kung över ett folk av jättar), Belinus/Beli.
I den mayanska mytologin finns Bacabs (en av de fyra gudarna som höll upp himlens hörn).
I en afrikansk mytologi finns Biheko ("den som bär alla på sin rygg").
I nordiska mytologin finns även Baugi (en jätte).
Hebreisk mytologi har Belsazzar (ett tag härskare av Babylon).
Bladud var en engelsk kung som grundlade Bath.
Bishamon kommer ur japansk mytologi och var en buddhistisk gud som förknippades med välstånd.
Brahma är en hinduisk skapelsegud.
Fortfarande ganska fula namn, men nu har du de som finns på B i alla fall. ;)
I många av de västerländska språken så är B en bokstav som kommit väldigt sent. I grekiskan t.ex. så uttalas inte ens B som B utan som V.

Jag gillar Berlingo. :-D

berlingo var fint det skulle jag vilja ha till min fölunge

#29 Vilja ha? Det är bara att plocka fritt Maggan!
/Cattis

plocka och plocka?

Välj ngt! 
/Cattis

Stackars Maggan - nu fick du ännu fler att välja mellan! 

#33 Kanske inte var bra för henne. Hon kommer slita sitt hår. 
/Cattis
Är Mossagummans bebis också en hingst?

Japp, men hans framtida namn begränsas inte av en speciell bokstav. Där är det helt fritt. Han är som sagt brunskäck.
Kläck ngt fiffigt till Maggan så hon kommer fram till beslut. Ska jag säga
.
/Cattis

Maggan: Varför inte köra på "Banebdjedet" som Linnea förslår högre upp? 
Jag kan riktigt se framför mig hur domarna vrickar tungan i sina försök att uttala det! 

det vore rätt häftigt.
Själv skulle jag vilja ha några föl att döpa efter keltiska ord - lite som welsharna. :) Det finns massa keltiska och iriska ord som är jättefina (och tungvrickare!).
Vi får väl se den bebisen också på måndag? Då kan jag komma med förslag! :)

#39 Ja om du övertygar Maggan att flytta hit honom till dess. Jag tycker hon ska det. Han är nu ca 7 km från stallet. Mitt alltså.
/Cattis
… eller Bintje om han ser ut som en potatis…
Har ingen föreslagit Brunte?
Vänliga hälsningar
Niklas