Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 461 ggr
[Anna-N]
0

God morgon 07-12-21

Ingen som varit uppe i ottan i dag?

Här är det fortfarande närmare - 15 grader. Är sååå trött på denna kyla. Känns som vi tillbringat senaste veckan i en igloo.

Här har fortfarande inte julstädningen kommit igång, som skulle varit gjort nu. Hm… Jag hoppas kunna tillbringa hela morgondagen med den sysslan för då får jag hjälp med all annan marktjänst.

Pållarna har julefrid redan. De äter och äter och stormtrivs i kylan!

Ha en bra dag! Skrattande

zettan
0

God morgon

Idag har ja semester. Men är uppe alla redan ändå. Ska göra mig iordning och rasta vovven sen ska ja åka vidare till stan och utsrätta de sista julklapparna. Ska bli skönt att få de gjort idag. Sen ska ja även hinna åka och köpa foder till pållarna så de klarar sig över julen också.

Ngn som vet varför inte shetlandväst sidan har uppdaterats på ett bra tag???

ha en bra dag alla

kram

Puzzel
0

Morrn här ska man också rasta hundar, sen blir det väl lite shopping eller dyl. Här har man några klappar kvar att köpa. Fast fy va dyrt det är. Annars blri det att fixa hemma inför jul fast det känns inte som jul har inte hittat stämningen alls i år. Ingen snö och kanppt nån kyla här ska det ju t o m bli mildgrader till Julafton.

Sitter och funderar på hur jag ska kunna fixa att ta mig me Puzz till Köping vill så gärna ställa henne där men utan bil och släp blir det inte lätt haha. Kanske vi är där om vi börjar gå nu *s* jaja på någe sätt ska jag fixa det får annonsera om hjälp.

Sköt om er allihop och kör försiktigt alla ni som ska ut på vägarna över jul.

AnnaLundin
0

God Morgon

Jag skulle gärna låna den där kylan i en vecka eller två, så vi får lite djur tjäle = kan ta kål på merparten av alla Skrikandes fästingar… Sen tar vi gärna lite snö uppepå, men inte innan tjälen är djup nog… Här har vi haft runt 0°, några minus och någon plusgrad, senaste veckan. Vi slipper all äcklig gyttja i hagarna så det är rätt behagligt egentligen. Kan inte påstå att jag ser fram emot att det ska bli flera plusgrader på julafton…

Idag ska jag och barnen gå på Maxi och slåss med alla andra som också ska handla sin julmat och sista julklapparna…

Kratern
0

Tyvärr har vi för fjärde dagen i rad plusgrader här uppe (Jämtland) och snön försvinner så sakteliga. Fy tusan! Ledsen

Jag vill ha en VIT Jul! Skrikandes

Hoppas verkligen att vi får ha kvar lite snö i alla fall.

susanne-s
0

#3 fästingar!!!???

Vi har 8 minus idag men ingen snö.. jag känner mig rätt nöjd ändå. Frosten gör att mark och hus är vita ändå..och hästarna.. = )
Barnens sista dag i skolan, dom slutar tidigare sedan ska vi plocka fram julgranen.
Ha det gott.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

ElisabethA
0

God förmiddag!

Ska strax skjutsa föräldrarna till flyget. Dom ska fira jul uppe hos min bror i Oxböle/Östersund. Själv ska jag vara hemma och passa hästarna - det blir lungt och skönt. Ska ut och tömköra Gardenia idag i hennes nya sele om den fortfarande passar… Hon har blivit liiite för rund och go, men så länge hon är glad är jag glad Skrattande  

Hoppas alla får en bra dag!

Pheobe
0

Hallo i stugan…  Ledig idag, tur är det för min dotter har för sej att sömn är nåt man inte behöver… Flera plus och lera upp till hasorna… tur man har stor hage så de stackars djuren slipper stå i elendet hela dagarna, lite frist skulle göra susen.

#5 Ja fästingarna övervintrar mkt lätt om det inte är kallt, men det behöver vara kallt under en lång period också för att dom sattygen ska dö.

Kimpa
0

God förmiddag.

Vi har under hela veckan haft mellan 6-11 minusgrader, så här är det hårt i hagarna och många av hästarna är ömma av det kullriga underlaget ute.
(Hagarna blev inte så bra efter två månaders regnande innan det frös till).

Så lite snö skulle ju inte skada = jämna ut alla groppar.

Ska julstäda idag och in och försöka hitta någon julklapp åt min man. Suck. Han har allt och önskar sig inget!
Hur lätt är det då?Fot i munnnen

RebeckaKihlberg
0

God förmiddag!
Sista dagen på jobb innan julledigheten..och tur är väl de..här är alltid lite kaos innan jul med alla som beställer böcker som julklappar och veckan innan jul är det alltid extremt, så det har blivit en massa övertid och det börjar kännas, så lite ledighet väl välbehövligt.

Annette
0

Jag har varit och jobbat en sväng. Nu skall jag till vårdcentralen med nästa barn som har fått ont i halsen. Därefter skall jag tillbaka till jobbet. Jag hade tänkt sluta tidigt idag, men det är bara att glömma.

Maken sover, han har jobbat 62 timmar på 5 nätter.
Den utlovade barnvakten stack till Göteborg hux flux, så här står jag med lång näsa.

Middagen hos mina föräldrar i morgon har jag tyvärr fått tacka nej till, vill inte riskera att brorsbarnen också får halsfluss och svinkoppor, om nu det är det som även Mikael har.

Hemmet ser ut som en knarkarkvart, kylskåpet är tomt och jag är på dåligt humör. Men hästarna är pigga och glada :)

Visst är julen underbar Fundersam.

(Det enda som kan rädda denna dag är brevbäraren. Om han kommer med Shetlandsponnyn och en avi från Hööks, vill säga.)

sara-ek
0

Godmorgon! ;)

Lite sent kanske men vad gör man inte när det är jullov om inte sover:) Jag kan inte förstå varför det är så många som vill ha kyla. Själv tycker jag det är jätte skönt utan snö:) Då slipper man problemet med blöta täcken osv:P Haha är jag helt ensam?:P Nu ser man bara fram imot julafton:)

Kratern
0

#11 Täcken? Skrattande

sanne
0

Go förmiddag

var uppe tidigt som vanligt o släppte ut hästarna, men sen la jag mig i soffan en stund o kollade film m barnen, Hugo mår så där bra.. feber o halsont o ont i magen.. suck. Vi fick fixat granen igår, den ser trevlig ut, barnen klädde den så det finns mest saker på en sidaFörvånadNu har vi precis varit hos veterinären o vaccinerat lilla valpen, skönt att det oxå är gjort innan jul. alla klappar är klara, nästan all mat, men dock ingen julstämning än.. Lääängtar till posten kommer o jag hoppas det finns en shetlandstidining där.. vi har isgata idag, bara en minus men duggregn, himla mysigt… INTE !!

Men nu ska jag ta det lite lugnt innan stallet väntar, hoppas alla får en bra dag

Milla
0

God dag!
Har precis haft ett jätte trevlig samtal. Det var en som ringde som hade köpt en av våra gamla fölisar, det var så skoj att få se hur hon ser ut idag.

Vi har lite kallare idag och det är skönt för då kanske det kan torka upp.

Granen blev klar här igår, klapparna är klara och maten är klar men som Sanne och någon annan skrev så finns det ingen julstämning alls. Känner egentligen bara för att gräva ner mig.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-J
0

God morgon!

Eller om man nu kan kalla det för en god morgon då både Anton och Elsa är magsjuka. Dom insjuknade igår eftermiddags med bara 10 minuter emellan. Så det var spykalas här igår, blä! Hoppas det är snabbt överstökat och att vi andra klarar oss så att det blir något Julfirande här.

Amor vincit omnia Kyss

IdaS-A
0

Hej hopp!

Har jobbat ett par timmar, ska tvätta nu. Sen ska vi nog skaffa en gran om det hinns med, fixa stallet och packa lite då vi ska åka till mormor och morfar i kväll. 4 timmars bilfärd typ, tur att tidningen har kommit så man kan läsa den.. Om jag inte somnar som en stock dvs. kunde bara sova 2 timmar i natt, är lagom seg nu. Stressigt innan jul, men så mysigt när allt väl är fixat :)

Ta det lugnt på vägarna om ni ska ut och åka och ha en trevlig dag.

AusaBausa
0

här är sista julklappen köpt, granen kläddes i går o maten är köpt samt allt annat som behövs när man ska fira jul…bara klapparna som ska slås in o dukarna strykas sen ska det nog vara klart! MEN har absolut ingen julstämning o att det är grönt på marken gör ju inte saken bättre! Vill ha snö!!!!Skrikandes

men den kommer väl som förra året 2 dagar för sent, hrm!

ngt positivt är ju att man är ledig och ska så vara till den 3 januari!

Sasser
0

Godkväll!

Min sista jobbarhelg på länge… Kommer tillbaka till mitt jobb när det är sommar igen…Den 1/6 närmare bestämt. Skall ut på min sista LIA sen är jag klar med detta projekt/utbildning. Nu planerar jag för nästa skola:), den ligger visserligen en bit fram i tiden men hoppas att jag kan söka in till hösten -08. Har dryga halvåret att bygga upp min kondition och ev. klara alla fystester för ev. antagning. Men det känns som det är läge nu att gå vidare från psykiatrin:)))

Annars så är det kallt och skönt här. Allt julbestyr är klart, julgranen är klädd och klar. Julklapparna klara bara julskinkan skall kokas och griljeras sen är julen här. Vi kommer att åka bort i jul, vi ska till mina föräldrar i Färnäs (Mora) och det kommer bli skönt. Jag tror det var 35 år sen sist vi var där och firade jul så det skall bli trevligt.

Ha en skön afton!